5-vuotiaan tytön vessakäynnit julkisissa, miten teillä?
Olen aina ollut lievästi bakteerikammoinen, ja julkisissa vessoissa laittanut huolellisesti paperin pöntön reunalle jne. Näin olen toiminut myös tytön kanssa siinä vaiheessa kun olen pitänyt tyttöä pöntöllä. No, nyt kun tyttö on jo sen verran iso, että käy itsenäisesti vessassa esim. harrastuksissa, kerhossa, ravintolassa jne. niin kokee hankalaksi paperin laiton, eikä se siinä pöntön reunalla pysykään kun yksin käy. Eli käy sitten ilman paperia. Juuri jostain kuitenkin luin, että esim. hiiva voi tarttua pöntön reunan välityksellä. Nyt olenkin sitten huolissaan, että jos tyttö saa jonkun pöpön julkisista vessoista.
Miten teillä muilla nämä vessassa käynnit menevät!?
Kommentit (14)
en edes usko siitä olevan hyötyä!Eihän se sun värkkis siellä mihinkään kiinni ota :) pahimmat kohdat tosiaan vessan vetonuppi, ovien kahvat ja hanat. käsien pesullahan niistä selviää...
Itse en laita peperia pöntön reunalle eikä lapsenikaan.
Itsellä eikä 2 lapsellanikaan ole koskaan mitään alapää pöpöjä ollut vaikka käymme julkisissa vessoissa. Pesemme tietysti kädet käynnin jälkeen, mutta ap kuvailema tilanne vähän vaikuttaa ylimitoitetulta.
Itse sinä ap olet lapsesi tuollaiseksi opettanut. Jos lapsesi kärsii siitä, ettei pysty tekemään hätäänsä julkisissa ja pitää kotiin asti pidättää, niin syytä ihan itseäsi vaan. Et taida tietää kuinka vaikea on vaurioitunutta virtsarakkoa korjata ?
siksi paperin laitan. Pitäisi olla pikkuinen koroke jonka avulla kapuaa pöntölle istumaan.
Kyllä laitan suojat olipa siitä hyötyä tai ei tuntuu miellyttävämmältä.
Kyllä joskus reunalla on ollut kusipisaroita ja veripisaroita. Silloin pyyhin reunat, kostutan käsipyyhkeen ja siistin, sen jälkeen laitan paperin ja teen tarpeeni.
Kuule opeta sellainen juttu että pitkä paperi ja se roikkumaan siitä keskikohdasta toinen pää pöntön sisäpuolelle ja toinen ulkopuolelle. Onnistuu.
Käydään julkisissa, kauppakeskuksissa, lääkäriasemalla, koulussa yms.
Parempi kusta pönttöön kuin housuun. Pahinta on pidätellä niin kauan että rakkoon sattuu.
pitäis olla muovia. Eikä ne ees kovin helposti tartu
vessassa käynnin jälkeen. Ettekö itse sitten laita paperia pöntön reunalle?
Kyllä minua vähän mietityttää yleiset vessat. Niissä kun käyvät esim. narkkarit tai pultsarit, joiden hygienia voi olla ties mitä (esim. kauppakeskuksissa). Tai lasten lääkäriasemalla voi olla vessassa käynyt juuri lapsi, jolla on kihomatoja. Tai sitten tosiaan vaikka siellä kauppakeskuksessa joku vanha mummo, jolla on hoitamaton hiivatulehdus, tai joku nuori tyttö sukupuoliherpeksen kanssa. Nämä kaikki ovat ihan arkipäivää! Eikö teitä yhtään haittaa jos itse tai lapsenne saa tartunnan?
Ja juoksen yleisissä vessoissa varsinkin nykyisin jatkuvasti.
Turhaa hysteriaa, sanon minä.
klamydiaa, vaikka he ravaavat yleisissä vessoissa ilman vuorauksia.
ellei nyt kyseessä ole jokin todella epämiellyttävän likainen paikka. Yleensä julkisetkin vessat ovat ihan siistissä kunnossa. Hysteriana minäkin tuota pidän, jos mietityttää näin paljon..
on musta ihan riittävää. Mikä 5vuotias käy yksin jossain missä vaaraa aikuisten bakteereista?? Esim. kerhoissa varmasti hygienistä
sp-taudit ei tertu pöntön reunoista,eikä myöskään narkomania=)
ja muista että suurimmat bakteerien levittäjät vessassa on vetonuppi,ovenkahvat ja käsienpesualtaan hana,muistuta lastasi suojaamaan kätesi kun koskee niihin!!
Vessoissa suurimmat pöpöt eivät suinkaa lymyä siinä pytyn reunalla vaan siellä pytyssä killuvassa vedessä. Siitä reunan paperivuorauksesta ei ole oikeastaan mitään hyötyä, jos ei nyt haittaakaan.
Relax vaan.