Vieläkö tunnette joitain jotka eivät ole ottaneet rokotetta?!?
Itse en tunne oikeassa elämässä, hyvä näin. Valitettavasti netti on täynnä qanonpellejä ja onhan niitä näköjään 20% suomalaisista... 🤦♂️🤦♂️😒
Kommentit (114)
Anoppi on riskiryhmäläisenä ottanut. En taida tietää ketään muuta joka olisi ottanut.
Tunnen yhden työkaverin. On ihan fiksu muuten, mutta kuuluu persuihin ja sieltä ammentaa juttuja.
Joo, pari työkaveria. Minun suhtautuminen heihin ei muuttunut mitenkään, toivottavasti ei kenenkään muunkaan. Ihan ovat tavallisia ihmisiä, eikä mitään pellejä tai teoreetikkoja.
Tunnen. On ollut kolme viikkoa teholla.
Ei mitään hajua. Itse otin juuri vastikään ensimmäisen rokotukseni, joten en itsekään kuulu enää tuohon ryhmään. Eikä mua liiemmin kiinnostakaan.
Aika monta. Pari heistä on tänäänkin jopa käynyt meillä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen. On ollut kolme viikkoa teholla.
Mun kaveri on tuplapiikitetty ja makaa myös koronassa teholla. Itsekin olen ottanut kaksi.
Kylällä kuulemma yksi perhe.
Luulen että ne on se perhe, joka vaati hiihtoa pois koulusta. Siis ei sitä ettei tarvitsisi ostaa suksia, vaan ettei opeteltais hiihtämään ollenkaan.
Aika montakin. Tietääkseni meistä ei ole mikään "qanonpelle". Jokaisella on muut syyt olla ottamatta tuo rokote.
Tunnen sekä että. Meidän perheessä kukaan ei ole ottanut eikä ota. Muita sukulaisia ja tuttavia tiedän, jotka ovat ottaneet, mutta eivät kaikki ole kertoneet eikä mua edes kiinnosta, ottavatko vaiko eivät. Jokaisen oma päätös.
Lähipiirissä on 2 joilla ei ole rokotuksia ollenkaan. Mulla on 1 rokote. Yhdellä ystävälläni samoin, vain 1 rokote.
Nuorempi lapsistani ei halunnut rokotetta ottaa, vaikka ikänsä puolesta olisi saanut sen jo syksyllä. (ja kyllä, annoin päättää itse, kun näin ohjeistettiin kouluterkkarilta ja mediassa tekemään).
Yksi kaveri ei ole ottanut. En ihan ymmärrä nimenomaan hänen perustelujaan asialle, mutta en ole muuttanut suhtautumista muuten.
Pari tuttua samasta taloyhtiöstä. Molemmat useastakin syystä riskiryhmään kuuluvia. Molemmilla sellaisia sairauksia, että eivät uskalla ottaa rokotteita. Toinen ei liiku kotoaan varsinkaan näin talviseen aikaan minnekään. Toinen sentään liikkuu jonkin verran kodin ulkopuolella ja käy esim. kaupassa. Minä kuulun ikäni puolesta riskiryhmään, mutta olen meistä kolmesta tervein. Kolmatta piikkiä tässä odottelen.
Tiedättekö näiden henkilöiden kaikki muutkin lääkitykset? Herranjestas millon tästä terveydentilasta tuli julkisen keskustelun asia?
Meillä noin puolet työpaikasta ottanut ja puolet ei. Henkilökuntaa 51 hlöä.
En ota. Käyn ainoastaan ruokakaupassa. Muissa julkisissa tiloissa tai kulkuneuvoissa en oleile.
Olen hoikka ja muita ihmisiä tapaan hyvin vähän.
Asunkin melko syrjässä.
Ap nolaa vain itsensä tällä aloituksella. Vain täysin empatiakyvytön ja sivistymätön ihminen on kykenemätön ymmärtämään, että ihmiset tekevät kehoonsa liittyvät päätökset erilaisista lähtökohdista, jokaisella on oma terveyshistoriansa ja käsityksensä uudenlaisen rokotteen tarpeellisuudesta ja turvallisuudesta.
Mutta ap:lle kaikki, jotka eivät tee samoin kun hän ovat "qanonpellejä", mitä ne sitten ikinä ovatkaan.
Tunnen itseni. En tiedä kaikkien läheisten rokotustilannetta eikä se minulle kuulu. Jotkut luulevat minun olevan rokotettu, en ole jaksanut korjata asiaa. Eli ei apkaan voi tietää onko hänen lähipiirissään joku rokottamaton.
Ei kiinnosta muiden rokotukset. Hullua minkälaiseksi jotkut ihmiset (sekä rokotetuissa että rokottamattomissa on niitä) on tämän asian takia menneet.
Rehellisesti sanottuna, minun lähipiirissäni ei puhuta mistään rokotteista. Nämä on ihan jokaisen henkilökohtaisia asioita joten minulla ei ole hajuakaan kuka on ottanut ja kuka ei, enkä haluakaan tietää. Mitä se minulle kuuluu. Puolisoni rokotusstatuksen toki tiedän, sekä teinini. Molemmat ovat itse tehneet päätöksensä.