Työterveyslääkäri suositteli eilen ottamaan influenssarokotuksen. Sanoi että työterveydestä on lähtenyt influenssan sairastuneita suoraan teholle. Mikä juttu tää oikein on, tarviiko mun ottaa influessarokote??
Olen selvinnyt kaikista räkätaudeista nenäliinalla ja Buranalla. Olen hyväkuntoinen perusterve ja syön vitamiineja.
Oliko tää lääkäriltä ylireagointia?
Kommentit (29)
No ei tarvitse ottaa perusterveen influenssarokotetta. Eihän sitä edes ilmaiseksi saa terve alle kuusikymppinen. Itse en ole ikinä ottanut vaikka olen yli 45 ja on myös yksi perussairaus.
Influenssa on huomattavasti vaarallisempi tauti kuin korona. Toki terve ihminen sairastaa sen pois lepäämällä.
Hyvin olen selvinnyt 58 vuotta ilman.
Mutta ainahan joku tauti jollekin on kohtalokas. Isäni kuoli Noron seurauksena 94v
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse ottaa perusterveen influenssarokotetta. Eihän sitä edes ilmaiseksi saa terve alle kuusikymppinen. Itse en ole ikinä ottanut vaikka olen yli 45 ja on myös yksi perussairaus.
Minä ainakin olisin aina saanut ilmaiseksi työterveydestä, 12 vuotta ja kaksi työpaikkaa. En ole ottanut kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Influenssa on huomattavasti vaarallisempi tauti kuin korona. Toki terve ihminen sairastaa sen pois lepäämällä.
Ei ihminen ole silloin terve.
Influenssa on eri asia kuin "räkätauti". Miksi tulet Vauvalle kyselemään tällaisia ilman mitään esitietoja (perussairaudet, ikä, mahdollinen ammatti) etkä kysynyt siltä lääkäriltä miksi hän suositteli sinulle rokotetta?
Johtuisko siitä että ihmisistä on tullut jotenkin heikompia? Ennen flunssat sairastettiin kotona vuodelevolla ja kuumalla mehulla.
Näin ainakin itse sairastin sen hongkongilaisen.
Vanhemmillani ei ollut koskaan poissaoloja töistä minkään flunssan takia.
Vierailija kirjoitti:
Johtuisko siitä että ihmisistä on tullut jotenkin heikompia? Ennen flunssat sairastettiin kotona vuodelevolla ja kuumalla mehulla.
Näin ainakin itse sairastin sen hongkongilaisen.
Vanhemmillani ei ollut koskaan poissaoloja töistä minkään flunssan takia.
On ihan perusyleissivistystä tietää että flunssa ja influenssa ovat eri asioita.
Täälläkin sekoitetaan jälleen flunssa ja influenssarokotus ja puhutaan niistämisestä ja nuhasta. Ottakaa hieman selvää, mistä puhutte ennen kuin kommentoitte. Influenssaan ei kuulu varsinaisesti edes nuha.
Korjaus:
Täälläkin sekoitetaan jälleen flunssa ja influenssa ja puhutaan niistämisestä ja nuhasta. Ottakaa hieman selvää, mistä puhutte ennen kuin kommentoitte. Influenssaan ei kuulu varsinaisesti edes nuha.
Ei kannata uskoa lääkäreitä tai muita koulutettuja asiantuntijoita. Koulutetut ihmiset ovat narsistisia mädättäjiä, varsinkin naiset. He eivät ymmärrä mitään maalais järjestä erikseen kirjoi tettuna.
Sen sijaan suomi24, vauva-lehti tai aivan erityisesti hommafoorumi ovat oikeita paikkoja kysellä terveysasioitakin. Näistä löytyy se viimeisin asiantuntemus. Lisäksi kannattaa suosia rokottamattomien hoitajien asiantuntemusta varsinkin jos he ovat kotoisin ruotsinkieliseltä pohjanmaalta. Saatat samalla tulla käännytetyksi johonkin harhaiseen lahkoon.
Minä kuuntelisin lääkäriä. Influenssa, joka tosiaan on ihan eri asia kuin kuumeinenkaan perusräkätauti, on paha sairaus, joka voi viedä todella huonoon kuntoon. Toki siitä perusterve aikuinen varmaan selviää parin kolmen viikon sairastamisella. Kuume kyllä voi olla korkealla ja olo varmaan sen mukainen, ei se varmaan kovin mukavaa ole. Kannattaa myös ottaa huomioon, että jälkitaudit ovat vaarana ja että jo parin tai kolmen viikon vuodelepo vie yllättävän heikkoon kuntoon. Siinä ajassa lihaksetkin jo alkavat surkastua. Kestää kauan, että olo on sairautta edeltävällä tasolla.
Itse olen onnekas, kun työnantajani rokotuksen minulle on antanut jo useina vuosina. Aina olen sen myös ottanut, eikä siitä ole mitään haittaa ollut. En ymmärrä, miksi ottaisin riskin sairastumisesta.
Lääkärit eivät yleensä suosittele rokotteita potilaalle.
He eivät edes saa tehdä sitä.
On totisesti ollut outo lääkäri ap:lla.
Lääkärit voivat vain kertoa, mitä hyötyä rokotteesta on, mutta eivät voi käskeä sitä ottamaan.
Sairastin influenssan kerran, ja toiste en, jos voin itse asiaan vaikuttaa.
Otan rokotteen joka vuosi niin kauan kuin mahdollista.
Ei ole vakavuudelta lähelläkään flunssaa, vaan 10 kertaa pahempi, joten ottakaa rokotteet, pitäkää maskeja julkisissa ja peskää käsiä.
Jokainen henkilö tekee kuitenkin itsenäisen päätöksen asiasta. Itse otin vanhana ihmisenä lähes 69vuotiaana ensimmäisen kerran influenssarokote vaikka on perussairauksia ja olisin sen ilmaiseksi ajat sitten saanut. Tämä korona aika laittoi ajatelee asioita. 2 X korona rokote otettu. Kolmannen saan 01/2022.
Kukaan ei tiedä kuinka pahasti influenssa saattaa nyt iskeä koronarokotuksia saaneisiin kun elimistön omaa imnuunipuolustusta on menty sörkkimään. Voi hyvin olla mahdollista että jatkossa tarvitaan tälle ihmisryhmälle sekä korona-, että influenssarokotteet että vältetään joutuminen teholle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä työterveys rokottaa ilmaiseksi. Olen itse sairastanut influenssan kahdesti (kolmikymppisenä ja nelikymppisenä), ja nykyään otan influenssarokotteen vuosittan. Kamala tauti, älkää sairastuko.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tiedä kuinka pahasti influenssa saattaa nyt iskeä koronarokotuksia saaneisiin kun elimistön omaa imnuunipuolustusta on menty sörkkimään. Voi hyvin olla mahdollista että jatkossa tarvitaan tälle ihmisryhmälle sekä korona-, että influenssarokotteet että vältetään joutuminen teholle.
Siellä oikein professori puhuu. Just joo.
Saahan se suositella. Saa itse provikat.