Koronatiedotus on niin sekavaa tällä hetkellä ja epäloogista etten pian usko enää mihinkään.
Paras vaan unohtaa koko Korona ja jatkaa normaalia elämää.
Kommentit (98)
En ole uskonut koko tautiin ollenkaan enkä tule uskomaan.
Korona on täyttä sähläystä...
Lausuntoja ja ohjeita antaa mm. Hallitus, ministeri, stm, thl, avi, media, hus...
Johtajuus on kateissa. Tiedotus ala arvoista.
Korona ei ole edes vaarallinen tauti.
Masinoitu juttu täysin.
Näyttäis siltä että ihmiset pelkää, käyttäkää omaa harkintaa. Kyllä se rokote kannattaa varalta ottaa.
Pandemia on varmaan vasta puolivälissä, uusia variantteja tulee.
Oma sairastumiseni koronaan heti epidemian alussa toi perspektiiviä kaikkeen. Silti seurasin aluksi vain valtamediaa ja ihmettelin miksi Ruotsissa kaikki tehdään aivan väärin.
Maaliskuussa 2021 silmäni alkoivat aueta. Uutisoinnit joogayrittäjän kohtelusta ja siitä että koronarokote parantaisi pitkän covidin kuulostivat minusta oudoilta. Tutkin asiaa.
Ja tässä sitä ollaan ilman rokotteita!
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä, jos kuntien/kaupunkien omilla nettisivuilla olisi koottuna yhteen paikkaan suositukset, koronapassin käyttö sekä tietoa kunnan rokotuksista. Nuo nyt ainakin vähimmäistoiveena. Ja nuo kaikki koottuna otsikon Korona alle. Nyt tietoa joutuu hakemaan monesta paikasta.
Kun tietoa löytyy THL:n sivuilta, miksi se pitäisi rikkinäistä puhelinta leikkien kirjoittaa jokaisen kunnan sivuille?
Ainakin minun kotikunnan sivuilta saa klikkailla sinne tänne ennen kuin löytää tiedot koronarokotuksista. Ajanvaraussysteemi on hyvin sekava. Ykkös- ja kakkosrokote annettiin lisäksi jossain sivupisteessä yli 30 kilometrin päässä kunnan keskustaajamasta, mikä merkitsi minun kaltaiselle autottomalle yli kahden tunnin matkaa kahdella eri bussilla. Ja sama kotiinpäin. Lisäksi tästä syrjäisestä sivupisteestä annettiin kunnan sivuilla kaksi eri osoitetta. Ja ovi oli sopivasti lukossa, kun lopulta löysin perille. Systeemi toimi sitten niin, että sisällä olevat rokotusta odottavat kävivät päästämässä uudet tulokkaat sisään. Ja kun autoin äitiäni tarkistamaan netistä koronarokotuksensa ajankohdan, sinne sivulle pääsi jostain syystä vain influenssarokotus-linkin kautta. Kyseessä naapurikunta omine sekavine sivuineen. Ei todellakaan vakuuta tiedottaminen eikä koronantorjunta valtakunnan tasolla eikä paikallisella tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Trolleilla alkoi taas raskas työpäivä.
Samat asiat hoetaan moneen kertaan, vaikka niihin on annettu vastaus moneen kertaan.Ja tarkoituksena päästä siihen ettei kansa enää luottaisi hallitukseen, eikä mihinkään viralliseen tiedotukseen.
Nuo kaikki löytyy etsimällä, mutta mitäs trolli tiedolla tekee. Pilaa koko jutun.
Tottahan se on. Miksi täällä pitää jauhaa, kun kerran ovat niin kaikkitietäviä. Oon kurkkua myöten täynnä tuota samaa jankuttamista viikosta ja kuukaudesta toiseen.
Minä olen noudattanut ihan omaa järkeä maaliskuusta 2020: en mene minnekään ellei pakko ja silloinkin ffp2.
Ulkoilu, kotoilu, downsiftaus tekee välillä hyvää.
Skotlannissa seurattiin 92470 sairaanhoitajan perhettä 2020. Havaittiin että hoitajan rokottaminen vähensi selvästi sekä perheen sairastumista, että joutumista sairaalaan. Analyysissä otettiin huomioon ikä jne. Vaikutus alkoi jo kaksi viikkoa ensimmäisen rokoteannoksen jälkeen, mutta oli vahvempi toisen annoksen jälkeen.
Julkaistu October 28, 2021
Lähde:
N Engl J Med 2021; 385:1718-1720
DOI: 10.1056/NEJMc2106757
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kertoo karua kieltä siitä, että minä saan hoitajana Lupa tartuttaa -passin.
Mitäs mieltä mummojen läheiset tästä on, kun rokote suojaa vain minua, mutta pahoittelen, se ei estä minua tartuttamasta lähteistäsi.
Lähdenkin massatapahtumiin, nähdään töissä kun vapaat on ohi.
Tähän asti olen rajoittanut kontakteja ja suojannut potilaita. Nyt vastuu muista on poissa.
Jo on asenne terveydenhuollon ammattilaisella. Huh huh.
Maskittako mummoja hoitelet? Kokeilepa tehdä se vanhan äitini kanssa, niin takaan, että teen valitukset kaikkiin mahdollisiin tahoihin ja monta kertaa.
Olen tähänkin asti hoitanut potilaita maski kasvoilla ja rajoittanut sosiaalisia kontakteja ym.
Nyt kun minun oikeudet vietiin ja pakkorokotetaan, tulen levittämään rientojeni kautta koronan potilaisiin Lupa tartuttaa passin luvalla. Ulkomaanmatka jo varattuna.
Pakottamalla minut kokeelliseen rokotteeseen, lupaan olla se paskin hoitaja ikinä. Teen vain pakollisen, muuta en tee. Hoida ite mummos!
Puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä joten ei ihme että koronatiedotus menee monilta yli hilseen.
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää, miten THL, viranomaiset ja maan johto (presidenttiämme lukuunottamatta) tuntuvat olevan täysin pihalla asioista. Rokotepassiveivauksella yritetään saada kansaa ottamaan rokotteet, vaikka se ei auta yksinään koronan kukistamisessa. Kansalaiset ihmettelevät, miksi rajoituksia ei panna toimeen - rajoitusten poistoa perusteltiin aikanaan sillä, että ihmiset eivät enää jaksaneet rajoituksia, mutta kuinkas kävikään. Kansalaisille annettavat ohjeet muuttuvat koko ajan eikä kukaan valvo niiden noudattamista (etätyö- ja maskisuositusta ei noudateta ainakaan Pirkanmaalla). Rokotetut levittävät koronaa tehokkaasti kun karanteeneja ja testausta ei heille automaattisesti järjestetä. Olen totaalisesti menettänyt uskoni siihen, että koronasta päästään joskus eroon.
Kuka valvoo puoli kiloa kasviksia päivässä -suositusta? Ei kukaan. Suositus on suositus eikä ole tarkoituskaan, että kukaan valvoisi sitä.
Minä Sairaanhoitaja suojelen tästä lähtien vain itseäni, en teidän mummojanne. Muistakaa tämä, rokote suojaa vain itseä. Niillä mummoilla on heikko immuunipuolustus, joka ei kestä baareissa ja riennoissa juoksevan rokotetun hoitajan tuomaa viruskuormaa.
Nyt alettiin pelaamaan kovilla panoksilla. Täältä pesee.
Vierailija kirjoitti:
Minä Sairaanhoitaja suojelen tästä lähtien vain itseäni, en teidän mummojanne. Muistakaa tämä, rokote suojaa vain itseä. Niillä mummoilla on heikko immuunipuolustus, joka ei kestä baareissa ja riennoissa juoksevan rokotetun hoitajan tuomaa viruskuormaa.
Sun pitää käyttää maskia työpaikalla.
Jos korona ei ole vaarallinen ja sars-cov2 virusta ei ole olemassa, niin mitä ihmettä teihin mussukat hyvät on oikein injektoitu ja minkä takia..toivottavasti ei ole siitä folioiden väestönvähennyksestä kyse..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää käyttää maskia työpaikalla.
Ohis..kai kuitenkin muistat, että kirurgimaski estää vain pisaroita lentämästä pidemmälle, mutta koronavirus tarttuu pisaratartunnan lisäksi aerosolina. Siihen ei kirurginmaski auta mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Samaan aikaan rokoteet antaa hyvän suojan ja samaan aikaan yhä enemmän rokotettuja sairastuu.
Ja joutuu sairaalaan. Viime viikolla hussissa yhtä paljon rokotettuja kuin rokottamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää, miten THL, viranomaiset ja maan johto (presidenttiämme lukuunottamatta) tuntuvat olevan täysin pihalla asioista. Rokotepassiveivauksella yritetään saada kansaa ottamaan rokotteet, vaikka se ei auta yksinään koronan kukistamisessa. Kansalaiset ihmettelevät, miksi rajoituksia ei panna toimeen - rajoitusten poistoa perusteltiin aikanaan sillä, että ihmiset eivät enää jaksaneet rajoituksia, mutta kuinkas kävikään. Kansalaisille annettavat ohjeet muuttuvat koko ajan eikä kukaan valvo niiden noudattamista (etätyö- ja maskisuositusta ei noudateta ainakaan Pirkanmaalla). Rokotetut levittävät koronaa tehokkaasti kun karanteeneja ja testausta ei heille automaattisesti järjestetä. Olen totaalisesti menettänyt uskoni siihen, että koronasta päästään joskus eroon.
Kuka valvoo puoli kiloa kasviksia päivässä -suositusta? Ei kukaan. Suositus on suositus eikä ole tarkoituskaan, että kukaan valvoisi sitä.
On suorastaan virkavirhe viranomaisilta ja vastuunpakoilua poliitikoilta siirtää vastuu pandemian torjunnasta kansalaisten harteille pelkillä suosituksilla. Sama kuin verojen maksaminen tai asevelvollisuus muutettaisiin suositusten varaan.
Jo on asenne terveydenhuollon ammattilaisella. Huh huh.
Maskittako mummoja hoitelet? Kokeilepa tehdä se vanhan äitini kanssa, niin takaan, että teen valitukset kaikkiin mahdollisiin tahoihin ja monta kertaa.