Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA! Minkä merkkiset vaatteet kapeita=sopivia hoikalle vauvalle??

13.09.2006 |

Hei,

Meidän tyttö on pieni ja hoikka: 4 kk neuvolassa oli 62 cm ja 5,3 kg. Vaatteissa on ongelmana, että kaikki ovat pulleille vauvoille eli liian leveitä. Kertokaa mitkä merkit tekevät kapeampia vaatteita? Itse olen huomannut sopiviksi vain Tutan bodyt.

Hinta ei olisi este, kunhan saisi sellaisia potkuhousuja esim. jotka eivät " roiku" päällä tai housuja, jotka eivät ole reisistä 3 kertaa liian isot!

Suositelkaa siis merkkejä, joilla on kapeita hoikan vauvan vaatteita. En itse oikein pääse kiertelemään kauppoja, joten apu olisi kullanarvoinen!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä hoikalla pojalla hyviksi todetut. Samoin tanskalainen Ida T:n vaatteet ovat olleet sopivia.

´

Katvigin sivuilta löytyy nettikauppoja jotka myyvät:

www.katvig.dk

samoin Ida T:n www.idat.dk

Muista merkeistä meidän pojalle ovat sopineet (tai eivät ole pudonneet jalasta :)

Ralph Laurenin, Timberlandin ja Gantin vaatteet. Osa Timberlandin housuistakin on ollut liian leveitä vyötäröltä.

Vierailija
2/11 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2½-vuotiaat kaksostytöt, jotka ovat aina kasvaneet reilusti miinuskäyrällä, ja edelleen toinen on varsin sippoinen (91 cm ja 10 kg) - ja edelleen on istuvien vaatteiden löytäminen erittäin vaikeaa...

Yleisesti ottaen olen todennut, että housuissa pitää aina olla jonkinlainen kiristysnyöri vyötäröllä jotta pysyvät jalassa. Stockalta löytyy BOGI-merkiltä joitakin kapeita trikoohousuja jotka ovat meillä olleet ihan sopivia. Ja sen olen todennut, että kalleimmista merkeistä löytyy kapeampia vaatteita kuin linjalta H&M, Lindex, KappAhl. Esim. Ellen trikoot yms. ovat yleensä varsin kapeita. Samoin puserot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

name it-bodyt on suht kapeita. ja pippi-pöksyjä oli esikoisella. nyt tämä laiheliini saa kulkea hieman ylileveissä potkareissa, melkein samoissa mitoissa ollaan täällä! kotona puen aina puolipotkarit bodyn alle, pysyy paremmin. ja monesti myös jos lähdetään johonkin, niin laitan alle, ja päälle " edustushousut" =)

Vierailija
4/11 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin olen käyttänyt aika pienestä lähtien sukkahousuja. Tietenkin body myös (eniten name it, tutta, h&m, nyt tytöllä myös joha) ja sitten näön vuoksi ihmisten ilmoilla jotkut housut tai mekko.

Olen tykännyt h&m ja name itin sukkiksista, ovat sellaiset napakat.

Housuja meillä on nyt tytöllä ollut vähän mistä milloinkin.

Benettonin on aika kapeita, ovat tällä hetkellä myös pojalla ainoat jotka pysyvät collegehousuista jalassa ja ovat tarpeeksi pitkät. Tytölläkin vastaavat ja aika hyvät.

H&m:llähän on myös pienten farkuissa ym säätö. Niitä on nyt muutamat.

Hmm, mitähän muita " vinkkejä" irtoaisi...

Kyllä Lindexiltä ja KappAhlistakin aina joskus löytyy kapeita.

Onneksi noilla pikkuisilla on vielä vaipat, " lihottavat" edes vähän. Meillä pojalla tää housuasia on todellinen ongelma kun ei ole sitä vaippaakaan enää. Tytöllä voi edes käyttää mekkoa.

Luultavasti noissa kalliimmissa merkeissä on kapeampaa paremmin, mutta meillä pysytellään h&m-lindex-benetton-esprit-name it/exit-marimekko-linjalla, löytyy toki muutakin mutta em. pääasiassa... Kohta täytyy kyllä harkita pojalle jotain muuta (=kalliimpaa) kun h&m farkuissa näyttää säätövara loppuvan...

bd vaatteiden metsästykseen!

Vierailija
5/11 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että nuo Pippin puolipotkarit ja terättömät " trikoot" ovat tosi kapeita, meillä myös ollut kumpiakin, suosittelen!

Vierailija
6/11 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille ihanat ihmiset hyvistä vinkeistä! Jo se lohdutti, etten ole ainoa, jolla on hoikka vauva. Se kun on monelle niin suuri ihmetyksen aihe, että kyllästyttää jo... Ei viitsisi pahastikaan sanoa kenellekään kummastelijalle, vaikka välillä mieli tekisi. Yleensä kun luullaan 5 kk ikäistä 2 kk:n ikäiseksi... Hoh hoijaa...

Kaivelin kaappeja ja sieltä löytyi sopiva lahjaksi saatu name it -body, joten ne ainakin käyvät. Lindexiltä olen onnistunut muutamat sopivat housut löytämään, mutta ovat niitä tylsiä (lue ei niin söpöjä) perushousuja. Pitänee siis suunnata Stockalle merkkien perään. Milloinkohan Stockalle saataisiin nettikauppa...

Tanskalaisia aion myös kokeilla, hienoa, että niiltä löytyy nettikaupat!

Aurinkoista ja ihanaa syksyä!

Vierailija
7/11 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla, että on muillakin ' missimittaisia' vauvoja. Meillä tyttö oli 4kk neuvolassa 5,4kg ja 62,5cm.

Meillä käytetään myös Pippin vaatteita (ovat kyllä kalliita) ja hyväksi on todettu myös H&M:n vaatteet. Lindexiltä löysin parit hyvät housut tytölle. Äippäpakkauksen puolipotkut olivat myös sopivan kapeita, mistähän vastaavia löytäisi.

Name it-vaatteiden laatu ei minusta ole hyvä. Ainakin meillä ovat kutistuneet pesussa jo heti alusta lähtien.

Timarjut ja pikku-missi (ensi vk.lla 5kk)

Vierailija
8/11 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä ongelma on tullut vasta nyt esille noiden housujen (vyötäröjen) kanssa...mexxillä ja espritillä on aika kaposet housun vyötäröt. h&m:n housuisista joissain on kapea vyötärö ja joissain taas hirmu leveä, mutta itse olen oppinut jo katsomaan että miten vyötärön laita noissa housuissa on.

Vierailija
9/11 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...paljon housuja ja vaatteita mayoralilta, timberlandilta, gantilta, petit pataponilta, benettonilta,girandolalta, alphapetilta, espritilta, zaralta, championilta mm. Uusi tuttavuus on tom tailor-löysin ihan kivoja kaposia housuja.

Nykyään kun jo tietää mitä hakee on huomattavasti helpompaa löytää. Poika nyt 5v. Mutta silloin kun hän oli pienempi sai tosissaan tehdä töitä ja etsiä sopivia. Kun ei todellakaan aina jaksanut vyötä ja henkseleitä virittää.

Jännää vaan, että kaikki ns. edullisemmat merkit ovat leveitä ja kapeista saa aina maksaa ihan kivasti, jotta saa sopivia housuja.

Vierailija
10/11 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa siis lyhyesti:

Minkä kokoisina lapsenne ovat syntyneet?

Meillä poika 3670g/53cm ja tyttö 3430g/50cm, syntyneet rv 41+6.

Tällä hetkellä poika 4 v. 14,5kg/104cm ja tyttö 1v1kk 8,6kg/75cm.

Poika tuntuu olevan pitkäraajainen, joten on laihempi mitä mitat sanovat. Tyttö on paljon palleroisempi :) Juuri mitkään housut eivät pysy jalassa siltikään ja jossain -15 käyrällä mennään painossa(kumpikin). Tasaista kasvua kuitenkin, siellä omalla käyrällä.

Poika on aina syönyt tosi huonosti, oksennellut jne. Tyttö syö ainakin yleensä paremmin. Kummallakin puurossa rasvalisä. Ainakin poika kasvaa selkeästi sykäyksittäin, syksyllä ja keväällä. Viimeinen kuukausi on taas pojan kanssa valvottu kasvukipuja, sopivasti ennen neuvolaa ;)

Kävelemään opittu 9/10 kk ikäisinä, vilkkaita ja ketteriä ovat kumpikin.

Tuntuvat meidän lapset mittojen mukaan paljon isommilta kuin teidän muoden hoikat! Meillä kyllä pojasta taitaa tosiaan tuo pitkäraajaisuus tehdä hoikan, tyttö tuntuu jotenkin " normaalimmalta" :)

Mutta joka tapauksessa, kaikkihan nuo ovat yksilöitä ja omaan tahtiinsa kasvavat, sanoivat käyrät mitä tahansa!

Vierailija
11/11 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans tarvittu kapeita vaatteita, ja niitä on löytyny kivasti Stockmannilta. Kysele sieltä. En nyt muista sitä nimeä mutta ainakin se B:llä alkava merkki on tosi pitkälle ja hoikalle. Sen logo on lammas, ja se on painatettu aina johonkin, esim bodyjen rinnukseen. Housuista kannattaa ostaa vain sellaisia joissa vyötärön kuminauha on säädettävissä. Ainakin H&M:n monissa housuissa ja farkuissa on sellainen (yli74cm koossa).