Vastaatteko tuntemattomiin numeroihin?
Kommentit (35)
Soitin takaisin ja numero ei ole käytössä.
🤔
Ei ollut edes fonectassa tietoja.
En koskaan. Puhelun loppumisen jälkeen tarkistan fonectasta soittajan henkilöllisyyden. Jos ei löydy, googletan puhelinnumeron. Tällä tavalla löytyy esimerkiksi postimyyjät ja numeron voi pistää puhelimen luetteloon nimellä Älä vastaa
Joo, ellei puhelinnumero suoraan ilmianna puhelinmyyjää. Mulla on esimerkiksi lapsia joiden asioista voi tulla puheluita terveydenhoitajalta, harrastuksista ym.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan. Puhelun loppumisen jälkeen tarkistan fonectasta soittajan henkilöllisyyden. Jos ei löydy, googletan puhelinnumeron. Tällä tavalla löytyy esimerkiksi postimyyjät ja numeron voi pistää puhelimen luetteloon nimellä Älä vastaa
Ihan turhaa touhua kun niiden numerot vaihtuu kokoajan.
Tietenkin vastaan. Miten muuten saisin selville mitä asiaa soittajalla on? Minulle on monesti soittanut joku ystävä aikojen takaa ja esim. entisiä koulukavereita. Ei heillä ole minun sähköpostiani jne.
En tajua, mitä ihmiset pelkäävät, että tapahtuu, jos vastaa johonkin tuntemattoman soittoon. Joku voi sanoa siellä jotain asiatonta?
Vierailija kirjoitti:
Soitin takaisin ja numero ei ole käytössä.
🤔
Ei ollut edes fonectassa tietoja.
Puhelinmyyjä. Fonectassa ei ole prepaid-liittymät eikä salatut numerot. Katson lokitiedoista aina ja eiköhän eräällä lehtiyhtiöllä ole numeron alkuosa samanlainen. Yksi päivä tuli 7 soittoa tästä numerosta , tietenkin 4 viimeistä numeroa oli erit. Eikö tämä ole jo kotirauhan häirintää.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vastaan. Miten muuten saisin selville mitä asiaa soittajalla on? Minulle on monesti soittanut joku ystävä aikojen takaa ja esim. entisiä koulukavereita. Ei heillä ole minun sähköpostiani jne.
En tajua, mitä ihmiset pelkäävät, että tapahtuu, jos vastaa johonkin tuntemattoman soittoon. Joku voi sanoa siellä jotain asiatonta?
Vanhat koulukaverit voi laittaa tekstiviestin. Itselleni kyllä tuskin koskaan kukaan vanha kaveri soittelisi eikä erityisesti kiinnostaisi niille jutellakaan. En minä mitään pelkää, en vaan halua vastata.
Onneksi tänään vastasin, kutsuttiin silmäoperaatioon odotettua aikaisemmin.
Aina en vastaa.
En enää koska ne on lähes kaikki niitä nigerialaisia robopuheluja. Uhkaillaan poliisilla ja maahanmuuttovirastolla ja ties millä jos et heti soita johonkin kiristysnumeroon ja anna kiltisti rahaa. Miksi turhaan vaivautua vastaamaan tuollaisiin.
Jos puhelu tulee joltain asialliselta ihmiseltä tai firmasta/toimistosta niin jättävät kyllä viestin. Sitten soitan takaisin.
Joskus poliisi soitti ja kysyi olenko kotona.
Sitten vietiin🤮🤮🤮
Jumalauta.
Jotkut oli seläntakana lähteneet tekemään m1 jutskaa... No, se 3 päivää stalkkailua, ja pois.
En vastaa.
Vastaan aina. Minulla on luottamustehtäviä ja harrastuksen vuoksi esimerkiksi avain toimitilaan. Soittaja voi olla myös poliisi tai joku muu viranomainen. Kaiken puhelinmarkkinoinnin olen estänyt. Jos puhelu on huijausyritys, kuten Microso-puhelut, puhelu on helppo katkaista saman tien.
Vastaan, koska voi olla asiaa lapsistani.
Kerran soitettiin näkymättömästa numerosta ambulanssista.
Teinipoikani oli vetänyt kännit niin ensihoitaja ilmoitti asiasta.
Jos puhelimessa on ulkomaalaisia niin en vastaa heille mitään vaan pidän vähän aikaa linjaa auki ja kuuntelen mitä he sanovat.
Osaan myös ystävällisesti sanoa puhelinmyyjille liittymässäni olevasta puhelinmarkkinointikieltosta.
Tottakai. Minulla on lapsia, mies, vanhemmat, yms, yms. Heillehän on voinut tapahtua jotain. Mikä ihmeen ongelma vastata? Ainahan puhelun voi lopettaa.
Vastaan. Takaisin en soittele. Katson fonectasta kuka soittanut.