Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatteko tuntemattomiin numeroihin?

Vierailija
08.12.2021 |

Minä en.

Voi laittaa sähköpostia.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. Takaisin en soittele. Katson fonectasta kuka soittanut.

Vierailija
2/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin takaisin ja numero ei ole käytössä.

🤔

Ei ollut edes fonectassa tietoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.  Puhelun loppumisen jälkeen tarkistan fonectasta soittajan henkilöllisyyden.  Jos ei löydy, googletan puhelinnumeron.  Tällä tavalla löytyy esimerkiksi postimyyjät ja numeron voi pistää puhelimen luetteloon nimellä Älä vastaa

Vierailija
4/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa ikinä tuntemattomiin numeroihin.

Vierailija
5/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ellei puhelinnumero suoraan ilmianna puhelinmyyjää. Mulla on esimerkiksi lapsia joiden asioista voi tulla puheluita terveydenhoitajalta, harrastuksista ym.

Vierailija
6/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vastaan. Voihan olla jotain tärkeää.

Vierailija
7/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan.  Puhelun loppumisen jälkeen tarkistan fonectasta soittajan henkilöllisyyden.  Jos ei löydy, googletan puhelinnumeron.  Tällä tavalla löytyy esimerkiksi postimyyjät ja numeron voi pistää puhelimen luetteloon nimellä Älä vastaa

Ihan turhaa touhua kun niiden numerot vaihtuu kokoajan.

Vierailija
8/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vastaan. Miten muuten saisin selville mitä asiaa soittajalla on? Minulle on monesti soittanut joku ystävä aikojen takaa ja esim. entisiä koulukavereita. Ei heillä ole minun sähköpostiani jne.  

En tajua, mitä ihmiset pelkäävät, että tapahtuu, jos vastaa johonkin tuntemattoman soittoon. Joku voi sanoa siellä jotain asiatonta?

Vierailija
9/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
10/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin takaisin ja numero ei ole käytössä.

🤔

Ei ollut edes fonectassa tietoja.

Puhelinmyyjä. Fonectassa ei ole prepaid-liittymät eikä salatut numerot. Katson lokitiedoista aina ja eiköhän eräällä lehtiyhtiöllä ole numeron alkuosa samanlainen. Yksi päivä tuli 7 soittoa tästä numerosta , tietenkin 4 viimeistä numeroa oli erit. Eikö tämä ole jo kotirauhan häirintää.

Vierailija
11/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joillain on pahoja aikeita.

Vierailija
12/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, ja myyjät saa kiittimoit ja punaista luuria.

Vierailija
13/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin vastaan. Miten muuten saisin selville mitä asiaa soittajalla on? Minulle on monesti soittanut joku ystävä aikojen takaa ja esim. entisiä koulukavereita. Ei heillä ole minun sähköpostiani jne.  

En tajua, mitä ihmiset pelkäävät, että tapahtuu, jos vastaa johonkin tuntemattoman soittoon. Joku voi sanoa siellä jotain asiatonta?

Vanhat koulukaverit voi laittaa tekstiviestin. Itselleni kyllä tuskin koskaan kukaan vanha kaveri soittelisi eikä erityisesti kiinnostaisi niille jutellakaan. En minä mitään pelkää, en vaan halua vastata.

Vierailija
14/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tänään vastasin, kutsuttiin silmäoperaatioon odotettua aikaisemmin.

Aina en vastaa.

Vierailija
15/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää koska ne on lähes kaikki niitä nigerialaisia robopuheluja. Uhkaillaan poliisilla ja maahanmuuttovirastolla ja ties millä jos et heti soita johonkin kiristysnumeroon ja anna kiltisti rahaa. Miksi turhaan vaivautua vastaamaan tuollaisiin.

Jos puhelu tulee joltain asialliselta ihmiseltä tai firmasta/toimistosta niin jättävät kyllä viestin. Sitten soitan takaisin.

Vierailija
16/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus poliisi soitti ja kysyi olenko kotona.

Sitten vietiin🤮🤮🤮

Jumalauta.

Jotkut oli seläntakana lähteneet tekemään m1 jutskaa... No, se 3 päivää stalkkailua, ja pois.

En vastaa.

Vierailija
17/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina. Minulla on luottamustehtäviä ja harrastuksen vuoksi esimerkiksi avain toimitilaan. Soittaja voi olla myös poliisi tai joku muu viranomainen. Kaiken puhelinmarkkinoinnin olen estänyt. Jos puhelu on huijausyritys, kuten Microso-puhelut, puhelu on helppo katkaista saman tien.

Vierailija
18/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, koska voi olla asiaa lapsistani.

Kerran soitettiin näkymättömästa numerosta ambulanssista.

Teinipoikani oli vetänyt kännit niin ensihoitaja ilmoitti asiasta.

Jos puhelimessa on ulkomaalaisia niin en vastaa heille mitään vaan pidän vähän aikaa linjaa auki ja kuuntelen mitä he sanovat.

Osaan myös ystävällisesti sanoa puhelinmyyjille liittymässäni olevasta puhelinmarkkinointikieltosta.

Vierailija
19/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Minulla on lapsia, mies, vanhemmat, yms, yms. Heillehän on voinut tapahtua jotain. Mikä ihmeen ongelma vastata? Ainahan puhelun voi lopettaa.

Vierailija
20/35 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. Miksi en?

Osaan sanoa ”ei, kiitos”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä