Naiset, joilla on reilusti alemman koulutuksen saanut mies?
Hei!
Onko täällä naisia, joiden mies on reilusti alemmin koulutettu?
Olen itse maisteri, koulutusta vastaavassa työssä. Teen myös tutkimussuunnitelmaa väitöskirjaa varten, tohtoriopinnot ovat viisivuotissuunnitelmassani.
Ihastukseni kohde on lähihoitaja. Hän on koulutustaan vastaavassa työssä. Pidän lähihoitajan työtä arvokkaana, mutta tiedän palkkauksen olevan matala.
Millaisia kommentteja tällaiset parit ovat saaneet lähipiiriltä, onko tullut mitään pulmia esim. kaveripiireissä, yhteisen talouden pyörittämisessä, työelämän paineiden ymmärtämisessä, keskusteluissa tms.?
Painottaisin vielä, etten koe olevani häntä parempi ihminen ja ottaisin hänet jos hän nyt itseään minulle tarjoaisi, mutta haluaisin kuulla kommentteja.
Kommentit (59)
Siis pitääkö miehen tarjota itseään sinulle?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:25"]
Vaikka olet maisteri niin et huomaa, että kyse on vain rahasta?? :D
[/quote]
Kyse ei ole vain rahasta, lue edellä listaamani pohdinnat.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:28"]
[/quote]
Ei välttämättä, mutta jos hän tarjoaisi, en varmastikaan antaisi koulutuksellisen eron vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:28"]
[/quote]
Ei välttämättä, mutta jos hän tarjoaisi, en varmastikaan antaisi koulutuksellisen eron vaikuttaa.
[/quote]Mitä tämä itsensä tarjoaminen oikein tarkoittaa?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:22"]
Hei!
Onko täällä naisia, joiden mies on reilusti alemmin koulutettu?
Olen itse maisteri, koulutusta vastaavassa työssä. Teen myös tutkimussuunnitelmaa väitöskirjaa varten, tohtoriopinnot ovat viisivuotissuunnitelmassani.
Ihastukseni kohde on lähihoitaja. Hän on koulutustaan vastaavassa työssä. Pidän lähihoitajan työtä arvokkaana, mutta tiedän palkkauksen olevan matala.
Millaisia kommentteja tällaiset parit ovat saaneet lähipiiriltä, onko tullut mitään pulmia esim. kaveripiireissä, yhteisen talouden pyörittämisessä, työelämän paineiden ymmärtämisessä, keskusteluissa tms.?
Painottaisin vielä, etten koe olevani häntä parempi ihminen ja ottaisin hänet jos hän nyt itseään minulle tarjoaisi, mutta haluaisin kuulla kommentteja.
[/quote] kyllähän sitä ihmetellään ja sanotaan että olisi saanut paremman
Mikäs siinä jos viihtyy kaikkien elämäm koululaisten kanssa. Siis luvassa rasismia, homofobiaa, yhdys sana virheitä, ainaista kaljan kittaamista, tupakointia, huonoa hygieniaa, pieruhuumoria, lapsellisuutta noin yleensä, jne.
Yök mitä statuspaskaa, hyi helvetti.
Olen diplomi-insinööri ja mies amiksen käynyt. Tulot hänellä kohtuullisen suuret vuorotyön takia, mutta jos ei olisi vuorossa, olisi paljon alemmat. Jotkut lähipiiristä kuittailee hänelle, varsinkin ne joilla itsellään pienipalkkainen vaimo. Jokin ylpeyshomma kai.
Mies ei aina ymmärrä, että toimistotyökin voi olla hyvin kuluttavaa. Eikä ymmärrä ns. uran rakentamista ja sen vaatimuksia. Hänellä on myös lyhyemmälle ajalle tulevaisuutta suunniteltuna kuin minulla.
Olemme toistaiseksi lspsettomia ja pikkulapsiaika huolettaa jo nyt taloudellisesti. Olen miettinyt säästämistä yms. etukäteen.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:32"]
Mikäs siinä jos viihtyy kaikkien elämäm koululaisten kanssa. Siis luvassa rasismia, homofobiaa, yhdys sana virheitä, ainaista kaljan kittaamista, tupakointia, huonoa hygieniaa, pieruhuumoria, lapsellisuutta noin yleensä, jne.
[/quote]
Unohtamatta naapurin Reiskaa, joka silloin tällöin käy kahvilla kertomassa pari sovinistista ja rasvaista (omasta mielestään helvetin hyvää) juttua.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:32"]
[/quote]
Unohtamatta naapurin Reiskaa, joka silloin tällöin käy kahvilla kertomassa pari sovinistista ja rasvaista (omasta mielestään helvetin hyvää) juttua.
[/quote]Juu se naapurin Reiska luultavasti panee sitä lääkäriä, kun mies on jossain muualla. Toki kulissit pitää olla kunnossa, mutta Reiska antaa niin hyvät kyydit, että ei vaan voi mitään.
ohjeita avuksi kannattaa lukea ajatuksella että saa jotain irti.
https://hidemyass.com/?http%3A%2F%2Fyoutu.be%2FpzGx2jiLssY
Hei! Opiskelen yliopistossa hyvin arvostettua alaa, valmistun pian maisteriksi. Mieheni sen sijaan on opiskellut ammattitutkinnon, mutta ei ole koulutustaan vastaavassa työssä. En itse ole törmännyt minkään sortin kummasteluihin. Mieheni on tukenut minua opiskelussa enemmän kuin olisin ikinä voinut unelmoida (sekä taloudellisesti että henkisesti). Hän on ylpeä, että olen löytänyt unelmieni alan. Itse olen onnellinen, että joku päivä kun tienaan häntä enemmän, voin "antaa takaisin" hänelle kaikesta tuesta mitä hän on antanut minulle.
täälläkin nais-DI, jolla ihana ammattikoulun käynyt mies. Miehelläni on joissain asioissa minua huomattavasti parempi yleissivistys, seuraa aikaansa ja uutisia - on kiinnostunut ja innostunut maailmalla tapahtuvista asioista.
Palkoissa meillä ei ole valtavan suurta eroa edukseni, koska teen antaumuksella tutkimustyötä di:n keskipalkkaa alemmilla kuukausiansioilla. meillä on yhteiset rahat, eikä palkkaerot missään tapauksessa tule väliimme - olemmehan olleet yhdessä yläkoululaisesta asti.
Koulutuserot näkyvät meillä lähinnä siinä, että uusia asioita kohdatessamme ja nyt esimerkiksi pankkilainoista neuvoteltaessamme olen ehkä kuitenkin se osapuoli, joka selvittelee asiaa ja on aktiivisempi osapuoli. Hoidan myös meillä paljon kirjallisesti hoidettavia juttuja, en siksi että mieheni ei osaisi itsekin, vaan minulle se on luontevampaa.
Mieheni on selvästi ylpeä insinöörivaimostaan, mutta sanoo tuntevansa välillä alemmuutta opiskelu- tai työkavereitani tavatessamme. Mutta ihan turhaan - olen itse ylpeä mieheni työstä ja kerron siitä esimerkikai työpaikallani avoimeati ja ylpeästi. Siis jo ennen sitä kuin mieheni on saanut työpaikallaan ylennyksiä, ja on nyt siis koulutustaan vastaavissa töissä olevien työntekijöiden esimies.
Älä siis epäröi tarttua onneen, jos mahdollisuus tulee!
Olimme avoliitossa ja menot laitettiin puoliksi. Mies ansaitsi suunnilleen saman verran kuin minäkin. Opiskelin työn ohella toista yliopistotutkintoa ja mies oli suorittanut toisen asteen tutkinnon.
Mies ei hyväksynyt itse koulutuksellista eroamme ja se tuli useasti esiin hänen puheissaan. Hän myös luuli, että minun tuttuni pitäisivät itseään parempana kuin häntä.
Hän ei myöskään pyytänyt omia kavereitaan meillä käymään, vaikka hänelle oli ok, että minun kaverini kävivät.
Meillä ongelmana ei ollut muiden suhtautuminen. Monet koulutetut kaverini jopa totesivat, että paremminhan tässä voisi ansaita jossain duunariammatissa.
Miksi muutenkaan välittäisit siitä, mitä muut ajattelevat, mikäli se sinulle ja miehelle on ok?
Ainakin omalla alalla olisi skandaali, jos seurustelisi jonkun trasselijussin kanssa. Eihän siinä voisi näyttää naamaansa luennolla enää ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:47"]
Ainakin omalla alalla olisi skandaali, jos seurustelisi jonkun trasselijussin kanssa. Eihän siinä voisi näyttää naamaansa luennolla enää ollenkaan.
[/quote]Anna mä arvaan susta tulee isona sosionomi suoraan työkkärin kortistoon, onnea !
Minä ole maisteri ja mies merkonomi. Olemme jo keski-ikäisiä, tavanneet vanhemmalla iällä. Miehestä paistaa yrittäjyys ja johtajuus, eikä koulutus näy mitenkään. Ero on ehkä teoreettisessa ajattelussa. Minä mallinnan ja heijastan teorioihin, niin miehelle ei merkkaa mikään muu kuin se, että sjatus toimii käytännössä.
parisuhteessa vaikuttaa ihan toiset asiat kuin koulutus tms.
Olen lääkäri, mieheni ammattikoulun käynyt, tällä hetkellä työttömänä työnhakijana. Ei ole kukaan kehdannut enään hämmästellä meidän suhdetta (niin että minä olisin kuulolla). Elämässä on muitakin arvoja kuin akateeminen koulutus/sivistys. Meitä yhdistää monet asiat, mies tietää monista asioista enemmän kuin minä, eikä työni tai palkkani ole hänelle ongelma.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:47"]
[/quote]Anna mä arvaan susta tulee isona sosionomi suoraan työkkärin kortistoon, onnea !
[/quote]
Sosionomi? Niitähän tulee jostain ammattikorkeasaaresta eli yliamiksesta! Katsos kun hoitaa asiansa hyvin heti alusta lähtien ei tarvitse kuluttaa aikaa tuollaisissa edellämainitun kaltaisissa rupulaitoksissa, vaan voi tehdä kunnon tiedettä ja muuttaa maailmaa.
Vaikka olet maisteri niin et huomaa, että kyse on vain rahasta?? :D