Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei alle 3-vuotiaita päiväkotiin!!

Vierailija
14.03.2015 |

Hyvät vanhemmat. Jos mitenkään, työelämän ja yhteiskunnan paineessa on mahdollista, älkää laitatko pieniä lapsianne päiväkotiin hoitoon. Päiväkodissa ei ole mitään, mitä lapsenne tarvitsevat. Päin vastoin. Päivähoito ei pysty tarjoamaan mitään, mitä lapsi ei saisi luontaisesti omien rakastavia vanhempien hoidossa. Siitäkään huolimatta, että päiväkodissa sattuisi olemaan aidosti sydämellään työtä tekeviä, hyviä hoitajia. He ovat silti vain korvikkeita teille, hyvät vanhemmat!
Terveisin päiväkodin täti

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu asiaa, mut idiootit ei tajua.

Vierailija
102/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:52"]Etpä taida oikeasti olla "päiväkodin täti", koska jos olisit niin tietäisit lapsen kasvun ja kehityksen kannalta tärkeitä asioita joita päiväkoti antaa.
[/quote]

Alle 3-vuotiaiden ryhmässä ei ihan kauheasti ehditä keskittyä varhaiskasvatukseen. Ihan olen itse nähnyt ja luulisi sen jokaisen tajuavan, että jos pitää vaihtaa vaippoja tai pissattaa, pukea, ruokkia ja nukuttaa päiväunille väh 4 pientä per aikuinen niin hyvin vähän jää päivässä aikaa keskittyä siihen kasvatuspuoleen. Vaikka kuinka se olisi tädeistäkin kiva.
[/quote]

Itse varhaiskasvattajana olen sitä mieltä, että nuo pissattamiset ym. ovat kasvatustilanteita siinä missä toimintatuokiotkin.

Omituista tämä kommentointi. Yksi valittaa resurssipulaa, sitä ettei aikuisia (=syliä) ole lasten määrään nähden tarpeeksi. Empatiaa mitä suurimmassa määrin, sitä mitä sensitiiviseltä aikuiselta odotetaan. Saa paskaa niskaansa, syytetään ammattitaidottomuudesta. Ihan oikeasti, helppoahan se homma olisi jos voisi otta liukuhihna-asenteen. Itse olen kyllä kokenut, että pienikin asiakas otetaan vastaan ihmisenä.
[/quote]

En haasta riitaa - arvostan oman lapsen kasvattajia hurjasti - mutta millä tavalla päiväkodissa pissattaminen on erilailla kasvatustilanne kuin vessassa käyminen kotona? Kun puhutaan siitä, mitä HYÖTYÄ alle 3-vuotiaalle on päivähoidosta, jollei kyse ole erityislapsesta.
[/quote]

Kun on koulutettu ammattilainen sitä pottaa osoittamassa. Ei vainen. :) Jokainen arjen liike on kasvatustilanne, kun aikuinen sen siten sisäistää. Päiväkodissa eritoten siksi, että siellä on koulutetun henkilöstön lisäksi sosiaalinen vertaiskokemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kasvatustilanne varmaan tarkoittaa, että lapsi oppii siellä hoidossa odottamaan pissalle pääsyä, kun ammattikasvattajalla on kädet täynnä hommia. Oppii kyllä meillä kotonakin, kun mammalla on aavee-vääntö kesken.

Vierailija
104/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:47"]Olen itse perhepäivähoitaja ja kyllä meillä lapset saavat hyvää hoitoa ja myös sitä syliä ja huomiota. Hoitolapsia neljä 1-4vuotiasta. Ei hoitoon vieminen tee kenestäkään huonoa vanhempaa. Huolehtivat vanhemmat kaikilla hoitolapsillanikin on.

Toki koti on lapselle (yleensä) se paras paikka, mutta kyllä hoidossakin voi olla/on hyvä olla. Eihän se koti sieltä mihinkään katoa vaikka hoidossa päivisin olisikin
[/quote]

Juuri näin. Tällaista asennetta odotan ammattilaiselta ja tällaisen ihmisen ammattitaitoon luotan. Onneksi suurin osa meidän lasten hoitajista ja hoitopaikoista on ollut sellaisia, että on voinut turvallisella mielellä jättää lapset hoitoon, kun on pitänyt palata töihin.

Vierailija
105/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tuntuu, että varhaiskasvattajilla itsellään on joskus vinksahtanut käsitys hoidon roolista. Puhutaan sylissä olemisesta, kun ei ne 1-3-vuotiaat enää kotonakaan ole koko aikaa sylissä. Ja pissattaminen "kasvatustapahtumana", wtf, se on vaan potalla käymistä. Ihan suoraan sanottuna en ole mieltänyt kasvattavani pieniä lapsia, vaan ollut vaan niiden kanssa, syöttänyt, pukenut, houkutellut potalle, pistänyt päiväunille, joskus leikkinyt ja useammin tyrkännyt leluja lapsen kouraan ja vahtinut vierestä. Kotona on niin paljon muutakin hommaa kuin keskittyä pelkästään lapsiin. Onkohan päiväkodin väellä jotenkin ylimitoitetut tavoitteet...

Vierailija
106/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 21:20"]Monesti tuntuu, että varhaiskasvattajilla itsellään on joskus vinksahtanut käsitys hoidon roolista. Puhutaan sylissä olemisesta, kun ei ne 1-3-vuotiaat enää kotonakaan ole koko aikaa sylissä. Ja pissattaminen "kasvatustapahtumana", wtf, se on vaan potalla käymistä. Ihan suoraan sanottuna en ole mieltänyt kasvattavani pieniä lapsia, vaan ollut vaan niiden kanssa, syöttänyt, pukenut, houkutellut potalle, pistänyt päiväunille, joskus leikkinyt ja useammin tyrkännyt leluja lapsen kouraan ja vahtinut vierestä. Kotona on niin paljon muutakin hommaa kuin keskittyä pelkästään lapsiin. Onkohan päiväkodin väellä jotenkin ylimitoitetut tavoitteet...
[/quote]

No, oliskohan niin että päiväkodissa ne lapset ja kasvatus ovat ikään kuin toiminnan lähtökohta?
Ymmärrätkö jos siitä "sylistä" puhutaan vähän abstraktimmin, tarkoitetaan ylipäänsä läsnäoloa ja huomion kohdentamista?

Vierailija
107/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta tietämättömyyttä ja ymmärtämättömyyttä. Surullista.

Vierailija
108/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:52"]Etpä taida oikeasti olla "päiväkodin täti", koska jos olisit niin tietäisit lapsen kasvun ja kehityksen kannalta tärkeitä asioita joita päiväkoti antaa.
[/quote]

Alle 3-vuotiaiden ryhmässä ei ihan kauheasti ehditä keskittyä varhaiskasvatukseen. Ihan olen itse nähnyt ja luulisi sen jokaisen tajuavan, että jos pitää vaihtaa vaippoja tai pissattaa, pukea, ruokkia ja nukuttaa päiväunille väh 4 pientä per aikuinen niin hyvin vähän jää päivässä aikaa keskittyä siihen kasvatuspuoleen. Vaikka kuinka se olisi tädeistäkin kiva.
[/quote]
Mun 1v2kk ikäiselle suositeltiin päiväkotia autististen piirteiden ja yleisen kehityshäiriön takia. Ja kun sinne meni, oli jo kuukauden jälkeen ihan erilainen, tuli jotenkin ulos kuorestaan ja hyöty oli valtava.

Vierailija
109/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:52"]Etpä taida oikeasti olla "päiväkodin täti", koska jos olisit niin tietäisit lapsen kasvun ja kehityksen kannalta tärkeitä asioita joita päiväkoti antaa.
[/quote]

[/quote]

Itse varhaiskasvattajana olen sitä mieltä, että nuo pissattamiset ym. ovat kasvatustilanteita siinä missä toimintatuokiotkin.

Omituista tämä kommentointi. Yksi valittaa resurssipulaa, sitä ettei aikuisia (=syliä) ole lasten määrään nähden tarpeeksi. Empatiaa mitä suurimmassa määrin, sitä mitä sensitiiviseltä aikuiselta odotetaan. Saa paskaa niskaansa, syytetään ammattitaidottomuudesta. Ihan oikeasti, helppoahan se homma olisi jos voisi otta liukuhihna-asenteen. Itse olen kyllä kokenut, että pienikin asiakas otetaan vastaan ihmisenä.

Vierailija
110/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:06"]Hyvät vanhemmat. Jos mitenkään, työelämän ja yhteiskunnan paineessa on mahdollista, älkää laitatko pieniä lapsianne päiväkotiin hoitoon. Päiväkodissa ei ole mitään, mitä lapsenne tarvitsevat. Päin vastoin. Päivähoito ei pysty tarjoamaan mitään, mitä lapsi ei saisi luontaisesti omien rakastavia vanhempien hoidossa. Siitäkään huolimatta, että päiväkodissa sattuisi olemaan aidosti sydämellään työtä tekeviä, hyviä hoitajia. He ovat silti vain korvikkeita teille, hyvät vanhemmat!

[/quote]

Kuule päiväkodin täti. Odotan että hoidat hommasi kunnolla niin, että pienilläkin on hyvä olla päiväkodissa. Luotan siihen, että päiväkodissa on ammattilaisia töissä ja että he tekevät työnsä. Minua suututtaa joka kerta, kun joku asennevammainen "päiväkodin täti"kertoo täällä hoitavansa lapsia huonosti.
[/quote]

Pystytkö yksinkertaisella matematiikalla laskemaan montako syliä ammattitaitoisella ja sydämellä työtään tekevällä tädillä on 4 alle 3-vuotiaalle tarjota. Ei yhtään enempää kuin ammattitaidottomallakaan.
[/quote]
Ei niitä kotonakaan koko aja sylissä pidetä. Mulla on ollut kotona kaksi alle 3-vuotiasta ja olisin pystynyt ilman koulutusta ja kollegoita hoitamaan neljä päivän ajan. Odotan että sinä ammatti-ihmisenä teet työsi etkä kosta pienille lapsille asennevammaasi.
[/quote]

Kyllä, työ on tehtävä. Mikä on mun asennevammani? Se että sylini ei riitä kaikille neljälle 9kk-3 -vuotiaalle yhtä aikaa? Niin ja käytännön todellisuudessahan heitä on vielä enemmän.
[/quote]
Sun asennevammasi on se, että myönnät täällä tekeväsi työsi huonosti. Sanot että lapsilla ei ole hyvä olla kanssasi, et vissiin edes yritä vaan ruikutat täällä ja syyllistät vanhempia, kun teet työsi huonosti. Ei kukaan odota että hoito olisi parempi kuin koti, mutta sitä odotetaan, että hoito on hyvä paikka lapsille. Olen kerran tavannut kaltaisesi jeesustelijan oikeassa elämässä. Hän sysi lapset pois, koska "ei riitä syliä kaikille" ja nyrpeänä vastaili vanhemmille, suhtautui välinpitämättömästi lapsiin. Onneksi ei ollut pitkään töissä meidän päiväkodissa, eikä yksikään lapsi jäänyt tätä tätiä kaipaamaan.

Vierailija
111/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 12:51"] [quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:12"] [quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:06"]Hyvät vanhemmat. Jos mitenkään, työelämän ja yhteiskunnan paineessa on mahdollista, älkää laitatko pieniä lapsianne päiväkotiin hoitoon. Päiväkodissa ei ole mitään, mitä lapsenne tarvitsevat. Päin vastoin. Päivähoito ei pysty tarjoamaan mitään, mitä lapsi ei saisi luontaisesti omien rakastavia vanhempien hoidossa. Siitäkään huolimatta, että päiväkodissa sattuisi olemaan aidosti sydämellään työtä tekeviä, hyviä hoitajia. He ovat silti vain korvikkeita teille, hyvät vanhemmat! Terveisin päiväkodin täti [/quote] Meidän kehitysviiveinen lapsi tarvitsee päiväkotia kehityksensä tueksi, kuulemani mukaan ihan parasta puheen kehittymiseen ja vuorovaikutukseen ok toisten lasten ja ryhmän seura. Että väärässä olet ha jos et tuota tiennyt, niin en usko hetkeäkään että olet koulutettu päiväkodin työntekijä. [/quote] Meille taas puheterapeutti suositteli 3v:lle kotihoitoa pikkusisaruksen kanssa. Eikö hän ollut ammattilainen, vai onko tapauksia erilaisia? [/quote] Meillä suosituksen antoi lasten neurologi. Eiköhän hän ole pätevyydessään ylivertainen. [/quote] Tulkitsen vastauksesi siten, että puheterapeuttimme oli epäpätevä.  [/quote] Meillä myös neurologi sekä puheterapeutti määräsi täyspäiväisesti päivähoitoa

[/quote]

Eli sinäkin olet sitä mieltä, että kaikki pätevät asiantuntijat määräävät päivähoitoa ja epäpätevät kotihoitoa? Että lapsen ongelmien laadulla, päivähoidon resursseilla tai vanhempien voimavaroilla ei ole mitään väliä, päivähoitoon vaan kaikki, siellä ne ryhmässä kehittyy.
[/quote]
En ole mitään mieltä. Tiedän vain, että 2 puheterapeuttia, toimintaterapeutti, lastenpolin ylilääkäri sekä lasten neurologian ylilääkäri suosittelivat KAIKKI päiväkotia.

Vierailija
112/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:06"]Hyvät vanhemmat. Jos mitenkään, työelämän ja yhteiskunnan paineessa on mahdollista, älkää laitatko pieniä lapsianne päiväkotiin hoitoon. Päiväkodissa ei ole mitään, mitä lapsenne tarvitsevat. Päin vastoin. Päivähoito ei pysty tarjoamaan mitään, mitä lapsi ei saisi luontaisesti omien rakastavia vanhempien hoidossa. Siitäkään huolimatta, että päiväkodissa sattuisi olemaan aidosti sydämellään työtä tekeviä, hyviä hoitajia. He ovat silti vain korvikkeita teille, hyvät vanhemmat!

[/quote]

Kuule päiväkodin täti. Odotan että hoidat hommasi kunnolla niin, että pienilläkin on hyvä olla päiväkodissa. Luotan siihen, että päiväkodissa on ammattilaisia töissä ja että he tekevät työnsä. Minua suututtaa joka kerta, kun joku asennevammainen "päiväkodin täti"kertoo täällä hoitavansa lapsia huonosti.
[/quote]

Pystytkö yksinkertaisella matematiikalla laskemaan montako syliä ammattitaitoisella ja sydämellä työtään tekevällä tädillä on 4 alle 3-vuotiaalle tarjota. Ei yhtään enempää kuin ammattitaidottomallakaan.
[/quote]
Ei niitä kotonakaan koko aja sylissä pidetä. Mulla on ollut kotona kaksi alle 3-vuotiasta ja olisin pystynyt ilman koulutusta ja kollegoita hoitamaan neljä päivän ajan. Odotan että sinä ammatti-ihmisenä teet työsi etkä kosta pienille lapsille asennevammaasi.
[/quote]

Kyllä, työ on tehtävä. Mikä on mun asennevammani? Se että sylini ei riitä kaikille neljälle 9kk-3 -vuotiaalle yhtä aikaa? Niin ja käytännön todellisuudessahan heitä on vielä enemmän.
[/quote]
Sun asennevammasi on se, että myönnät täällä tekeväsi työsi huonosti. Sanot että lapsilla ei ole hyvä olla kanssasi, et vissiin edes yritä vaan ruikutat täällä ja syyllistät vanhempia, kun teet työsi huonosti. Ei kukaan odota että hoito olisi parempi kuin koti, mutta sitä odotetaan, että hoito on hyvä paikka lapsille. Olen kerran tavannut kaltaisesi jeesustelijan oikeassa elämässä. Hän sysi lapset pois, koska "ei riitä syliä kaikille" ja nyrpeänä vastaili vanhemmille, suhtautui välinpitämättömästi lapsiin. Onneksi ei ollut pitkään töissä meidän päiväkodissa, eikä yksikään lapsi jäänyt tätä tätiä kaipaamaan.
[/quote]
Aamen! Hyvä hoitaja ottaa kiireessäkin edes hetkeksi aikaa syliin jos lapsi selvästi sitä tarvitsee, huono hoitaja kattelee vierestä lapsen hätää. Onneksi tuollaista hoitajaa ei ole meidän lasten päikyssä.

Vierailija
113/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:23"]Mä haluan sekä uran että lapset. Terveisiä täältä Brysselistä, ajatuksesi on absurdi.
[/quote]

Mulla on parketti alakerrassa ja laminaatti yläkerrassa! Terveisiä Parkanosta.
[/quote]
Ja mulla on laminaatti! Terveisiä Korsosta!

Vierailija
114/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:31"] [quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 12:51"] [quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:12"] [quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:06"]Hyvät vanhemmat. Jos mitenkään, työelämän ja yhteiskunnan paineessa on mahdollista, älkää laitatko pieniä lapsianne päiväkotiin hoitoon. Päiväkodissa ei ole mitään, mitä lapsenne tarvitsevat. Päin vastoin. Päivähoito ei pysty tarjoamaan mitään, mitä lapsi ei saisi luontaisesti omien rakastavia vanhempien hoidossa. Siitäkään huolimatta, että päiväkodissa sattuisi olemaan aidosti sydämellään työtä tekeviä, hyviä hoitajia. He ovat silti vain korvikkeita teille, hyvät vanhemmat! Terveisin päiväkodin täti [/quote] Meidän kehitysviiveinen lapsi tarvitsee päiväkotia kehityksensä tueksi, kuulemani mukaan ihan parasta puheen kehittymiseen ja vuorovaikutukseen ok toisten lasten ja ryhmän seura. Että väärässä olet ha jos et tuota tiennyt, niin en usko hetkeäkään että olet koulutettu päiväkodin työntekijä. [/quote] Meille taas puheterapeutti suositteli 3v:lle kotihoitoa pikkusisaruksen kanssa. Eikö hän ollut ammattilainen, vai onko tapauksia erilaisia? [/quote] Meillä suosituksen antoi lasten neurologi. Eiköhän hän ole pätevyydessään ylivertainen. [/quote] Tulkitsen vastauksesi siten, että puheterapeuttimme oli epäpätevä.  [/quote] Meillä myös neurologi sekä puheterapeutti määräsi täyspäiväisesti päivähoitoa [/quote] Eli sinäkin olet sitä mieltä, että kaikki pätevät asiantuntijat määräävät päivähoitoa ja epäpätevät kotihoitoa? Että lapsen ongelmien laadulla, päivähoidon resursseilla tai vanhempien voimavaroilla ei ole mitään väliä, päivähoitoon vaan kaikki, siellä ne ryhmässä kehittyy. [/quote] En ole mitään mieltä. Tiedän vain, että 2 puheterapeuttia, toimintaterapeutti, lastenpolin ylilääkäri sekä lasten neurologian ylilääkäri suosittelivat KAIKKI päiväkotia.

[/quote]

Teidän lapselle vai kaikille lapsille?

Jos katsot ylöspäin, niin tämä vääntö sai alkunsa siitä, että uskalsin kertoa puheterapeutin suositelleen meidän lapselle kotihoitoa. Sen jälkeen mulle on kerrottu mm. miten neurologi on pätevämpi kuin puheterapeutti (tuskin puheterapian alalla...) ynnä ties mitä.

Pointtini on se, että välillä kotihoito voi olla erityistarpeiselle lapselle parempi ratkaisu kuin päivähoito, ihan lapsesta ja tilanteesta riippuen. Luulisi ettei sen myöntäminen olisi mahdottoman vaikeaa.

Vierailija
115/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi kolmesta on mennyt päivähoitoon, ennenkuin on täyttänyt kolme vuotta. Ainoa poikkeuskin oli vain 3,5-vuotias. Nyt kolmikko on 15v, 8v ja 6v.

Vierailija
116/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVVK

Vierailija
117/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohdassa sanoin hoitavani työni huonosti? Esitin toiveen, että jos vanhemmilla on mahdollisuus olla viemättä alle 3-vuotiasta lastaan päivähoitoon, sen mahdollisuuden myös käyttäisivät. Kuka tahansa alan ammattilainen allekirjoittaa tämän, mutta kuten joku aiemmin totesi, sitähän ei voi asiakkaalle sanoa. Suosittelen lukemaan kehityspsykologiaa, sieltä löytyy se syy, miksi pienen lapsen paikka on kotona, eikä suuressa ryhmässä päiväkodissa. Kolme ensimmäistä vuotta on lapsen kehityksen kannalta ne kaikkein kriittisimmät ja ohjaavat pitkälti sen, millaiseksi ihmiseksi hän kasvaa. Päiväkodissa on täysi mahdottomuus hyvänkään hoitajan antaa lapsille edes murto-osaa lapsen tarvitsemasta huomiosta. Tämä johtuu siitä että lapsia yhdessä ryhmässä voi olla peräti 14 ja aikuisia enimmillään 3.

Vierailija
118/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:19"]Missä kohdassa sanoin hoitavani työni huonosti? Esitin toiveen, että jos vanhemmilla on mahdollisuus olla viemättä alle 3-vuotiasta lastaan päivähoitoon, sen mahdollisuuden myös käyttäisivät. Kuka tahansa alan ammattilainen allekirjoittaa tämän, mutta kuten joku aiemmin totesi, sitähän ei voi asiakkaalle sanoa. Suosittelen lukemaan kehityspsykologiaa, sieltä löytyy se syy, miksi pienen lapsen paikka on kotona, eikä suuressa ryhmässä päiväkodissa. Kolme ensimmäistä vuotta on lapsen kehityksen kannalta ne kaikkein kriittisimmät ja ohjaavat pitkälti sen, millaiseksi ihmiseksi hän kasvaa. Päiväkodissa on täysi mahdottomuus hyvänkään hoitajan antaa lapsille edes murto-osaa lapsen tarvitsemasta huomiosta. Tämä johtuu siitä että lapsia yhdessä ryhmässä voi olla peräti 14 ja aikuisia enimmillään 3.

[/quote]

Kaikki tuntemani ihmiset, joilla on ollut madollisuus, ovat näin tehneetkin. Älä siis hoida huonosti hoitolapsiasi.

Vierailija
119/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun se kehityspsykologian lukeminen ei tuo tilille rahaa, niin että olisi mahdollisuus olla kotona. Minä en menisi ikinä töihin eikä lapset hoitoon, jos olisi rahaa olla kotona.

Vierailija
120/126 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:34"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 08:29"]

Aloitus ei ole provo. Ensinnäkin, kaikilla On mahdollisuus valita. Yhteiskunta mahdollistaa sen, ainakin vielä toistaiseksi..

[/quote]

Kerropas miten se tehdään reilulla 200 eurolla mitä kotihoidontuesta jää käteen? Kaikki eivät näe yhteiskunnan varoilla elämistä vaihtoehtona, etenkin jos on mahdollisuus käydä töissä. Ja ei, kaikilla ei ole miestäkään elättämässä. 

[/quote]

Vie perhepäivähoitajalle, älä 12 lapsen päiväkotiryhmään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän