asutko siellä missä haluaisit asua?
asutko sillä paikkakunnalla tai seudulla, missä haluaisit asua? mikä saisi sinut muuttamaan? kaipaatko jonnekin, mutta et halua kuitenkaan käytännössä muuttaa?
Kommentit (45)
Asun! Olen onnellisimmillani nyt pienessä mökkimäisessä omakotitalossa taajamassa, luonnon helmassa mutta hyvillä kulkuyhteyksillä. Tää on tällainen lintukoto. Vaihtaisin korkeintaan isompaan taloon samalla seudulla jos tulee vielä lisää lapsia, mutta toistaiseksi 70 neliötä on riittänyt viisihenkiselle perheelleni. Jos rupee kiristämään sisällä, voi lähteä vaikka tohon 200 metrin päähän järvenrantaan luontopolulle. Koulut ja hoitopaikat on lähellä, pikkukauppa on lähellä. Terveysasemalle joutuu muutaman kilsan kävelemään, mutta jos laiskottaa, voi mennä bussillakin. Aamen.8333
Asun. Kiva asuinalue, kiva asunto ja kaikki mulle tärkeät ihmiset asuvat kävelymatkan päässä.
En asu. Haluaisin muuttaa rannikolle mutta on odotettava kunnes 17-vuotias teini itsenäistyy ja pärjää omillaan. Hän ei enää halua muuttaa, mikä on ymmärrettävää. Toivon että saisin myös töitä sieltä minne muuttaisin, tyhjän perässä en aio lähteä. Kaipaan myös ajoittain Espanjaan, mutta en kuitenkaan halua muuttaa sinne. Koska tiedän että arki on samanlaista sielläkin ja kaipaisin läheisiäni. Tyydyn siis ainoastaan lomailemaan siellä
Kaipaan Kuopioon, synnyinsijoilleni. Täällä Turussa minua pitää lapsi perheineen. En kestäisi sitä valtavaa ikävää.
Asun keski-suomessa ja haluaisin asua tampereella tai edes siinä lähistöllä. Miehen työ vaan pitää täällä.
Asun Tampereella ja tahdon takaisin kotiini Helsinkiin.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 00:45"]
En asu. Haluaisin muuttaa rannikolle mutta on odotettava kunnes 17-vuotias teini itsenäistyy ja pärjää omillaan. Hän ei enää halua muuttaa, mikä on ymmärrettävää. Toivon että saisin myös töitä sieltä minne muuttaisin, tyhjän perässä en aio lähteä. Kaipaan myös ajoittain Espanjaan, mutta en kuitenkaan halua muuttaa sinne. Koska tiedän että arki on samanlaista sielläkin ja kaipaisin läheisiäni. Tyydyn siis ainoastaan lomailemaan siellä
[/quote]
teinisi on kohta aikuinen...pääset muuttamaan minne haluat =) onneksi nämä asuinratkaisut ovat useimmiten sellaisia, että tulee uusia mahdollisuuksia asua siellä missä haluaisi.
En ja kaipaan. Asun kaupungissa, olen maalta ja kaipaan maalle. Sormet pitää saada työntää halutessaan multaan.
Melkein, tämä on se toiseksi paras vaihtoehto. Paras olisi Lapin korvessa yksin jossain mökissä, hyvin yksinkertaista elämää. Menin vaan mokaamaan minkä seurauksena päädyin sinänsä fiksusti hallittuun hyvätuloisten ihmisten kuntaan, jossa on suorastaan tylsän turvallista asua...
Asun Tampereella ja haluaisin muuttaa Etelä-Karjalaan missä suurin osa muusta suvusta asuu.
Haluaisin asua Helsingissä, mutta asun Espoossa, aika syrjässä. Lapset ja mies tykkää, joten tyydyn tähän.
Asun Rovaniemellä ja haluaisin takaisin Kajaaniin. En tunne oloani täällä kotoisaksi.
Töiden perässä mennään. En tiedä mikä saisi olon kotoisaksi?
En. Asuisin mieluusti vielä vähän etelämpänä (asun Tanskassa), mutta se vaatisi sitä että sekä mies ettäminä löytäisimme mieluisia töitä kaupungista joka molempia houkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
asutko sillä paikkakunnalla tai seudulla, missä haluaisit asua? mikä saisi sinut muuttamaan? kaipaatko jonnekin, mutta et halua kuitenkaan käytännössä muuttaa?
En ole asunut päivääkään missä haluan asua, enkä tule koskaan asumaankaan, koska raha.
Ihan ok, olen asunut. Vantaa paras paikka missä asunut.
Noin Suomen mittakaavalla kyllä, Punavuoressa Helsingissä. Oikeasti haluaisin asua jossain ikuisen kesän maassa miljoonakaupungissa, vaikkapa Australiassa jossakin päin, Dubaissa tms.
Työpanokseni on varastettu, joten en.
Asun Vantaalla, ja täällä pk-seudulla haluankin asua. Eli tulevaisuudessa myös Hki tai Espoo käy. Alunperin n. 100 000 asukkaan kaupungista, mutten ole asunut siellä enää kymmeneen vuoteen, ja koko elämä on nykyään täällä muualla, niin en voisi koskaan enää kuvitella palaavani synnyinsijoilleni.
En. Asun valitettavasti Suomessa, Helsingissä, ja kärsin erityisesti pimeästä kaudesta näin pohjoisessa paljon. Haluaisin muuttaa vähintään eteläiseen Eurooppaan, vielä mieluummin tropiikkiin. Ei mulla ole tääällä edes mitään ihmissuhteita jotka täällä pidättäisivät, mutta olen aika ujo ja arka nyhjäle eikä minusta ole yksin ulkomaille muuttamaan.
Asun kerrostalokaksiossa Turun lähiössä. Suuri haaveeni olisi iso talo isolla merenrantatontilla jossain päin Lounais-Suomea. Kaukana kaikesta hälinästä, mutta kaupunkiin ei kuitenkaan liian pitkä matka. Jos rahaa olisi reilusti käytettävissä (vaikkapa se Eurojackpot-voitto), ostaisin vielä pienen Turun asunnon keskustasta autohallipaikkoineen, jotta voisin käydä mukavasti shoppailemassa ja vaikkapa elokuvissa eikä olisi pitkä kotimatka illalla sinne merenrantatalolle. :D
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 07:36"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 07:25"]
Olen muuttanut yli 15 vuotta sitten Lapista Turkuun ja olen kyllä aika tyytyväinen elämääni ja paikkaan jossa asun. Ei valittamista. On vähän vaikeata kuvitella että muuttaisin takaisin Lappiin huonojen palveluiden ja pitkien etäisyyksien pariin.
[/quote]
Itse en ole edes koskaan käynyt lapissa (Oulu on pohjoisin) mutta joku ihme kaipuu olisi muuttaa sinne sitten kun eläkepäivät koittaa eli 25v päästä. Olisi vaan jossain erämaassa ja kalastelisi ja ottaisi välillä kossua. Kaukana kaikesta arjen hulinasta, vaimo voi olla eri mieltä kylläkin.
-mies-
[/quote]
Viinakauppareissu 200km... ei kiitos.