Ongelmallinen tilanne koulussa
En tiedä mistä muualtakaan kysyä neuvoa. Eli siis, olen yläasteella. Kävin tänään kaverini kanssa koulun vieressä olevassa lähikaupassa, ja koulualueeltahan ei tietenkään saa poistua kouluaikana. Jäimme siitä sitten kiinni, ja kerroimme meidät kiinni saaneille opettajille jotain hätävalheita, tyyliin että olemme lähdössä reissuun ja lähdössä juuri koulusta.. Ei ollut fiksua, tiedän. Ne opettajat sanoivat, että tarkistavat asian meidän luokanvalvojalta ja palataan asiaan maanantaina. Hävettää niin kamalasti, eniten se että valehtelin. En halua kohdata niitä opettajia maanantaina, tai myöntää mitään. :(
Kommentit (10)
Myönnä virheesi ja pyydä anteeksi. Kadu ja ota opiksesi. Vain näin kasvat ihmisenä.
Olet varmaan ihan fiksu tyttö, joka nyt tällä kertaa toimi ajattelemattomasti. Kuuluu ikään. Ihan varmasti sinua ahdistaa nyt odotella koko viikonloppu maanantaita ja kiinni jäämistä. Se, että sinua hävettää, on hyvä merkki. En usko, että sinulle mitään kamalaa rangaistusta on tulossa, häpeän tunne on ja se, että joudut nyt miettimään tapahtunutta viikonlopun yli, on uskoakseni myös luokanvalvojasi mielestä ihan riittävä rangaistus. Luokanvalvoja varmaan tulee ilmoittamaan vanhemmillesi, joten ehkä voisit kertoa heille itse etukäteen. Näin saisit myös taakkaa pois harteiltasi.
Älä pelkää, se ei vaikuta mihinkään numeroon (paitsi käytökseen, mutta sitä ei edes tule viralliseen päättotodistukseen). Mä oon tehnyt tuota silloin tällöin, koska evakkokoulu on ihan kaupan vieressä enkä oo jäänyt kiinni ;) opettajatkin käy grillillä syömässä...
Ymmärrän että hävettää. Muakin hävettäis, inhottaisi kun joku ope josta tykkäis joutuisi pitämään kasvatuskeskustelun. Mutta kaikesta pääsee yli! Ei maailma tähän kaadu :) -9. luokkalainen
No niin ja nyt lapset nukkumaan. Aikuiset haluaa jutella aikuisten asioita.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 23:54"]No niin ja nyt lapset nukkumaan. Aikuiset haluaa jutella aikuisten asioita.
[/quote]
Ööh... olen osallistunut näihin "aikuisten keskusteluihin" lainkaan korostamatta ikääni. Kukaan ei ole tullut käskemään minua nukkumaan. -5
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 23:54"]No niin ja nyt lapset nukkumaan. Aikuiset haluaa jutella aikuisten asioita.
[/quote]
Minusta ap vaikuttaa kirjoitustyylinsä perusteella fiksummalta kuin moni itseään aikuiseksi väittävä kirjoittelija täällä, esimerkiksi sinä. Aloituksessa on takana aito huoli, ja minusta ap kuvasi tuntemuksiaan asiallisesti. Asiallinen aloitus ansaitsee asiallisia vastauksia.
Sano vain että anteeksi, käytiin kaupassa ostamassa karkkia, se juttu oli hätävale, anteeksi.
Ja katsele kainosti kenkiäsi.
Tehoaa!!!
t. av-mamma joka joutui samanlaiseen tilanteeseen vuonna 1995.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 23:39"]En tiedä mistä muualtakaan kysyä neuvoa. Eli siis, olen yläasteella. Kävin tänään kaverini kanssa koulun vieressä olevassa lähikaupassa, ja koulualueeltahan ei tietenkään saa poistua kouluaikana. Jäimme siitä sitten kiinni, ja kerroimme meidät kiinni saaneille opettajille jotain hätävalheita, tyyliin että olemme lähdössä reissuun ja lähdössä juuri koulusta.. Ei ollut fiksua, tiedän. Ne opettajat sanoivat, että tarkistavat asian meidän luokanvalvojalta ja palataan asiaan maanantaina. Hävettää niin kamalasti, eniten se että valehtelin. En halua kohdata niitä opettajia maanantaina, tai myöntää mitään. :(
[/quote]Täh? Yläasteelainen, jolla on kunnioitusta opettajia kohtaan? Joka tuntee häpeää vääristä teoistaan? Nyt on maailmankirjat sekaisin. No, etköhän selviä vähällä, ei teitä nykyään saa edes jättää jälki-istuntoon.