Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tulee mieleen ammatista "psykologi"?

Vierailija
13.03.2015 |

Mitä sinulle tulee ensimmäisenä mieleen, jos uusi tuttavuus/satunnainen kohtaamasi ihminen kertoo olevansa psykologi? (siis ihan luonnollisessa tilanteessa tuo ammattinsa ilmi, ei sitä erityisemmin korosta)

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:53"]Siis sehän ihan fakta, että psykologi on pelkkä paskanjauhaja, joka ei saa päättää mistään hoidosta tai edes tehdä minkäänlaista diagnoosia. Diagnoosin voi tehdä vain psykiatri ja samaten vain myös psykiatri saa määrätä potilaalle reseptilääkitykseen. Psykiatri onkin ihan oikea lääkäri siinä missä psykologi lähinnä turha paskanjauhaja.
[/quote]
Hah, mikä ongelma sulla on psykologeja kohtaan? Vain lääkkeet merkitsevät? Jos lääkkeillä hoituisi kaikki ihmisten ongelmat, ei kenelläkään mitään ongelmia pitäisi enää ollakaan.

Herää sun mustavalkoisesta, lääkärien asemaa ihannoivasta maailmasta!

Minulla on kokemuksia monenlaisista psykologeista. Niistä vanhoista ja väsyneistä, ja niistä, jotka puhuvat kummallisia tai sitten eivät kommenoi kuin "niin". Nuorista ja epävarmoista, myös pätevistä ja asiansa osaavista. Kemiat merkitsee paljon, niinkuin missä tahansa ihmissuhdetyössä. Joukko on kirjava, ihan kuin missä tahansa muussakin ammattiryhmässä. Minulle ei tule mieleen siis enää mitään tiettyä piirrettä psykologeista. Mutta ehkä ne ovat pienen askeleen edellä siinä, että vaikka et mitään sano, niin tietävät jo mielenliikkeistäsi. Vaikka siis eivät tuo tätä mitenkään esille.

Vierailija
22/26 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin psykologi ei saa määrätä lääkkeitä. ei kaikki tartte lääkkeitä. eikä kaikki ole masentuneita. psykologi kuuntelee ja kysyy tarkentavia kysymyksiä. kannattaa vaihtaa psykologia jos kemiat ei kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain tapaa narsistinen toisten mielien tonkija, joka ilmeisesti kuvittelee olevansa joku Freudin inkarnaatio ja lukevansa minua kuin avointa kirjaa. En pahemmin arvosta.

totta turiset

Vierailija
24/26 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että minkäköhän oman ongelmansa takia on alan aikanaan valinnut

Lukion opo suositteli minulle psykologin ammattia. Olin ihan ongelmaton hiljainen hissukka.

Vierailija
25/26 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useita psykologeja työkavereina ja he kaikki ovat hyvin älykkäitä, empaattisia, tasapainoisia ja mukavia ihmisiä.

Vierailija
26/26 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empaattinen, empaattinen ja empaattinen. Ymmärtää, ymmärtää, ymmärtää... Usein henkilö, jolla itsellään ollut nuoruudessaan isoja haasteita ihmissuhteissa. Esim. ystävälläni alkoholistiäiti. Koskaan en ole kuullut hänen suustaan kommenttia "en voi ymmärtää, että..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä