Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset katkoo välejä

Vierailija
12.02.2023 |

Millaiset ihmiset katkovat usein välejä läheisiinsä/ ystäviinsä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, koska ihmiset on raskaita eikä jaksa elää muiden ehdoilla. Yksin on helpompi.

Vierailija
2/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson todella paljon asioita läpi sormien mutta hiivun pois enkä sieltä enää kyllä tule takaisin. Yritä olla ystävämpi niin ehkei sinun elämästäsi katoaisi kukaan tärkeä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset kuin mä. Itse oon lojaali ja luotettava, mutta jos mun luottamus petetään, se on morjens saman tien.. koskee niin ystäviä, kuin perheenjäseniä/ sukulaisiakin.

Vierailija
4/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin alkuunsa seuraavista syistä

Kutsuin kaverin retkelle jossa luulin että tutustuitaan ja keskustellaan, vielä mitä: hän tuijotteli puhelintaan ja otti selfietä putkessa.

Toisen deletoin alkumetreillä kun tunki keittiöön komentelemaan miten laitan kahvit ja muut. Ja kun kerran lähdettiin kauppaan sen jugurttipurkin valitseminen vei tunnin. Lisäksi ilkeyttä.

Vierailija
5/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska järkevät ihmiset eivät halua kantaa ikuista taakkaa.

Vierailija
6/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeampi kysymys olisi, millaisiin ihmisiin katkotaan usein välejä. Jännästi aina samojen tyyppien ympäriltä ystävät vain jotenkin kaikkoavat. Kumma juttu.

Tämä. Jos tulet jätetyksi, mieti omaa käytöstäsi. Puhutko kivasti ja normaalisti muista ihmisistä, vai haukutko kaikkia: vanhempiasi, sisaruksiasi, työkavereitasi, myös muita ystäviäsi?

Jokaisella on joskus rankkaa töissä ja vapaalla, ja silloin voi ja kannattaa avautua ja valittaa, mutta jos aina on vain jotakin valitettavaa - eikä tasapainottavana tekijänä koskaan esim. "olipa ihana päivä töissä, mun kollega oli tosi ystävällinen"  - ja yleensä kaikki muut ovat syyllisiä omaan huonoon oloon, niin kannattaa miettiä, kuka ystävistäsi jaksaa loputtomasti kuunnella sinua? Jos tämä ajatus nyt kolahtaa, niin tee tarvittavat muutokset ajattelussasi, puhetavassasi ja käytöksessäsi, ennen kuin huomaat jääneesi yksin.

Vastauksena ap:n kysymykseen, omasta kokemuksestani (ihan omasta toiminnastani): olen ollut nuorempana ihminen, joka on katkonut välejä, koska olen joustanut omista rajoistani ja omasta hyvinvoinnistani, olen antanut muiden ihmisten vuodattaa omaa sisäistä myrkkyään päälleni, tai muulla tavoin antanut heidän kävellä ylitseni tai ylittää rajojani. (Joskus olen asiasta sanonut, huonoin lopputuloksin, sitten oli helpompi vain antaa olla.) Eli olen venynyt, ja hemmetin pitkään, kunnes sitten malja on vuotanut yli, kamelin selkä katkennut jne. yms. etc. Kun siihen pisteeseen on tultu, ei juuri ole mahdollisuuksia enää kääntyä taaksepäin. Kuonaa niistä ex-ihmisistä oli kertynyt liikaa. Enää tuohon ei ole tarvetta, kun nykyisten vanhojen ystävien kanssa ei tuollaisia ongelmia ole, ja olen oppinut elämästä ja ihmisistä sen, että jos uusi tuttavuus alkaa osoittaa merkkejä samantyyppisestä käytöksestä kuin ex-ystävät, pidän huolen, että tuttavuus ei kehity edes kaveruudeksi, saati ystävyydeksi.

Vierailija
7/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyneet ja turhautuneet.

Vierailija
8/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiseen ihmiseen katkaistaan välit, joka on huonoksi omalle hyvinvoinnille.

Vierailija
9/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ystäviä. Tuntuivat pitävän minua sinkkua kaatopaikkana, johon kipataan kaikenlainen toisten ystävien/sukulaisten/tapailumiehen/puolison/exän rasittava käytös. Itsellä yksinäisyys vaivaa välillä, mutta nämä valittajat, joilla on usein asiat kunnossa, kehtaavat kitistä pikkuongelmistaan. Sinkuille muutenkin lankeaa kaikki pskahomma, koska muut haluavat viettää viikonloput, juhlapyhät ja lomat perheensä kanssa. Sitten kun onkin jotain kärhämää, kaadetaan sonta sinkun niskaan. Lopettakaa. Palaute sinne mihin kuuluu kiitos.

Vierailija
10/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katkonut välejä näistä syistä

Kaverillani oli suhde toiseen mieheen ollessaan naimisissa. En halunnut olla enää osa sitä kuviota, edes seuraajana.

Lapseni kummi, joka ei useaan vuoteen ollut pätkääkään kiinnostunut lapsesta eikä meistä perheenä, mutta kun erosin miehestäni hän soitteli kaikki ihmiset läpi ja kyseli eron syitä. Hän soitti jopa ex-anopilleni. Kertaakaan ei minulle.

Sitten hänellä tuli kiire ottaa tähän kummilapseensa yhteyttä ja halusi tuoda hienon lahjan. Selvitteli osoitetta kaikilta muilta paitsi meiltä itseltämme ja vei villasukat anopin postiluukusta.

Eräs entinen ystävä ja kollega alkoi huutamaan minulle työpaikalla asiasta joka ei liittynyt minuun ollenkaan. Huomautin kerran epäasiallisesta käytöksestä ja sama toistui.

Siinä meni välit.

Vierailija
11/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloinhan et kehity. Voit olla kade ja syrjit toista omien hankalien tunteittesi takia.

Vierailija
12/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloinhan et kehity. Voit olla kade ja syrjit toista omien hankalien tunteittesi takia.

Meinaatko, että jatkuvaa sättimistä ja kaltoinkohtelua pitäisi sietää ja vain kehittää itseään?

Vierailija
13/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenkään läheiseen ei ole ikinä mitenkään mahdollista katkaista välejä. Kehen muka Jeesus Kristus katkaisi välit? Ei kehenkään! Kuka muka katkaisi välit Jeesus Kristukseen? Ei kukaan! Tai no, okei, joku ehkä sanoisi että Juudas Iskariot "katkaisi välit Jeesukseen", mutta ehkei nyt kuiteskaan, koska voi myös sanoa että hän vain "lankesi pettämään Jeesuksen yhden ainoan kerran" ja heti tuon lankeamisen jälkeen hän katui tekoaan. Yksittäinen lankeaminen on inhimillistä, se on vain väliaikaista, se ei ole mitään lopullista välien katkaisemista.

Toisin sanoen:

Jos sinä olet joskus katkaissut välit johonkuhun, niin hän ei ole alunperinkään ollut sinulle läheinen. Sinä et ole Jeesus etkä edes Juudas. Kuinka onneton olento sinä oikein olet? Raamatun mukaan Juudas oli se epäonnisin olento joka on maan päälle koskaan syntynyt, mutta kenties Raamattu oli väärässä - sinä olet ilmeisesti vielä Juudastakin epäonnisempi.

Vierailija
14/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteenkään läheiseen ei ole ikinä mitenkään mahdollista katkaista välejä. Kehen muka Jeesus Kristus katkaisi välit? Ei kehenkään! Kuka muka katkaisi välit Jeesus Kristukseen? Ei kukaan! Tai no, okei, joku ehkä sanoisi että Juudas Iskariot "katkaisi välit Jeesukseen", mutta ehkei nyt kuiteskaan, koska voi myös sanoa että hän vain "lankesi pettämään Jeesuksen yhden ainoan kerran" ja heti tuon lankeamisen jälkeen hän katui tekoaan. Yksittäinen lankeaminen on inhimillistä, se on vain väliaikaista, se ei ole mitään lopullista välien katkaisemista.

Toisin sanoen:

Jos sinä olet joskus katkaissut välit johonkuhun, niin hän ei ole alunperinkään ollut sinulle läheinen. Sinä et ole Jeesus etkä edes Juudas. Kuinka onneton olento sinä oikein olet? Raamatun mukaan Juudas oli se epäonnisin olento joka on maan päälle koskaan syntynyt, mutta kenties Raamattu oli väärässä - sinä olet ilmeisesti vielä Juudastakin epäonnisempi.

Ei hyvää päivää.

Vierailija
15/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen:

Ei hyvää päivää.

Tähän sopii hyvin kommentti - Voi Jeesus!

Vierailija
16/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ei ole tarvinnut katkoa välejä ikinä.

Vierailija
17/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empaattiset ja avymuluaat ihmiset jotka väsyvät hyväksikäyttöön.

Vierailija
18/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kylläkään ollut kenellekään kyseenalaiselle kateellinen eikä syrjimistä ole se, että katkaisee välit, jos toinen käyttäytyy huonosti. Miten sellaista voisi edes kadehtia?

Vierailija
19/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkään puukottajat ovat kaverisuhteissa pahimpia.

Vierailija
20/38 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta hyvinvoinnistaan huolehtivat ihmiset katkaisevat välit ihmisiin, joiden kanssa suhde ottaa jatkuvasti enemmän kuin antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi