Mies avautuu pahaa oloaan, kun ei muutakaan paikkaa
Anteeksi etukäteen. Olen hirvittävä ihmispaska varmasti, mutta kukaan harvoista ystävistäni ei ole kuuntelijana.
On niin, että olen pitkässä avoliitossa. Aika onnellisesti. Minulla on hyvä perhe ja puitteet kunnossa. Olemme olleet avokin kanssa yhdessä hyvin pitkään. Töiden kautta olen tutustunut naiseen, jonka kanssa olen viettänyt ruokatunteja jne. Nainen on toki hyvännäköinen, sen voi varattukin varmaan todeta. Muutaman sattuman kautta olemme vuodattanut toisillemme toistemme taustojen ja arkielämän vaikeuksia. Se on tuntunut luontevalta, kun toinen on toisaalta samasta viiteryhmästä ja luotettava, mutta samalla tarpeeksi etäinen. Olen ollut hyvin tarkka siitä, että pidän tällaisessa ystävyydessä tunteet kurissa, ettei menisi vaikeaksi. Tähän asti.
Eilen kävi niin, että tämä ystäväni soitti minulle kotiin (jossa olin yksin) ja pyysi minut lasilliselle ulos, hänellä oli kuulemma seurasta pula. Vastasin tähän, että valitettavasti en pääse kun olen sopinut vaimon kanssa menoa (varatun olisi ehkä pitänyt vastata toisin, mutta en vain saanut sitä suustani). Hän otti tästä selvästi itseensä. Tänään töissä hän ei ollut enää oma iloinen itsensä, vältteli minua ja vastaili vain yhden sanan lauseilla.
Kaikki hyvin? No muuten kyllä, mutta tällä hetkellä sisälläni on aivan kamala, repivä tunne. Jokin perkele olkapäälläni kyselee: Entä jos? Mitä sitten olisi voinut tapahtua? Millaista elämä voisi tulevaisuudessa olla, mikäli olisit lähtenyt? Minua korventaa sisältä myös se, jos nainen ei halua olla ystäväni enää. Mitä tämän pitäisi varattua kiinnostaa?
Kysymys: miten tällaista tunnetta pitäisi käsitellä? Olinko hölmö, kun en särkenyt perhettäni ja lähtenyt katsomaan, mitä elämällä olisi ollut tarjota tämän ihanan ihmisen kanssa? Vai onko kyse välttämättömästä uhrauksesta, jolla säilytin liittoni toisen rakkaan ihmisen kanssa? Sattuu sisälle.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 21:46"]
Sattuu sisälle?
Ongelmasi on tällä hetkellä, että et pysty erittelemään tunteitasi. Se sattuminen = vitutus ja pelko siitä, että olet menettänyt "lempi leikkisi", eli säätämisen tuon manipuloivan naisen kanssa. Ja nainenhan tietää täsmälleen mitä tekee! Aikoo hajottaa liittosi. Mitä sen jälkeen? En tiedä. Mutta se on varmaa, että kyseinen nainen varmasti katselee varattujen perään ja kenen tahtoo perään vastakin. Ei ehkä ole kovin hyvää ainesta vaihdossa nykyisestäsi.
Eli kerää nyt hyvä mies itsesi ja unohda tuo nainen, joka pelaa härskisti saadakseen sinut jättämään nykyisesi. Ota etäisyyttä ja jätä moinen häirikkö vehtaamaan muiden kanssa. Sinuun voisi sattua vielä enemmän, jos nykyinen vaimosi jättäisi sinut.
[/quote]Unohdin kommentoida olennaisesta, eli että naisen kylmä käytös on 100% tunnusmerkki siitä, että hän laskelmoi tai ainakin yrittää kaikkensa, että lankeaisit. Sen tarkoitus oli herättää sinussa mustasukkaisuutta, menettämisen pelkoa ja saada sinulta huomiota. Persoonallisuushäiriöinen voi käyttäytyä noin, ehkä joku muukin pikkuisen epätasapainoinen henkilö. Eihän tuo kokonaisuus mistään tasokkaasta naisesta kerro.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 21:19"]Oletko saanut ap asioitasi yhtään eteenpäin vai vieläkö junnaat paikallasi? Oletko miettinyt tulevaisuuttasi vuoden päähän, viiden vuoden päähän tai kymmenen vuoden päähän? Näetkö, että voisit olla ystävä tuolle työkaverillesi, jonka tarkoitusperät ovat ehkä vähän kyseenalaiset jo heti alusta alkaen vai mitä haluat? Osaatko olla nyt kotona normaalisti ja katsomaan avovaimoasi silmiin?
[/quote]
Moi. Junnaa, junnaa. Ihan kiva päivä kotona tänään, yhteiset puuhat saavat unohtamaan tämän kolmannen. Mutta hiljaisella hetkellä jossittelu hiipii taas mieleen. Ap
Joo en jaksanut lukea kuin parit ekat vastaukset kun tulin samaan tulokseen kuin tuo, joka kirjoiitti jotain että näin ei muuten naiselle vastailtais :D Ei todellakaan vastailtaisi, peripaskaa heitetään heti että keskity perheeseesi ja turvaa sen elämää... Naiset naiset, ettekö te oikeasti osaa ajatella asioita muilta kuin omalta kannaltanne?
HYVÄ MIES! Valitsit uskollisuuden ja rakkauden :) Teit aivan varmasti hyvin pitkällä tähtäimellä - rakkauden ja koko elämäsi vahvistukseksi tässä pieni video, jota lämpimästi suosittelen: http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4
Olit fiksu kun et mennyt ja toivottavasti myös pidät pintasi. Tarjouksia satelee aina, niin miehille kuin naisille. Välillä sitä miettii että "mitä jos..." mutta oikeasti se on parempi jättää siihen. Jos nyt pilaisit liittosi ja koko perhe-elämäsi tuon takia niin kohta katuisit mutta et saisi kuitenkaan asiaa tekemättömäksi. Itse olen vanhemmiten huomannut että olen paljon enemmän katunut niitä asioita joita olen tehnyt kuin sitä, että olen jättänyt joitain asioita tekemättä.
Ymmärrän kyllä sen "pikkupirun" kuiskeen ja ei se aina helppoa ole vastustaa kiusausta. Mutta jos tulee vaikeaa niin paras kun sanot sille työkaverille ihan suoraan että sinusta on turha haikailla muuta kuin ystävää koska arvostat perhettäsi ja aiot pysyä vaimosi kanssa. Jos siihen tyssää ystävyys niin eipä ollut sen arvoistakaan sitten. TSEMPPIÄ! ps. Voit myös miettiä että mitä haluaisit vaimosi tekevän vastaavassa tilanteessa ollessaan ja toimia samoin!
Kertoo jotain tästä naisesta kun vokotteli varattua perheen isää suhteeseen. Et menettänyt mitään.
Itse olin vähän samanlaisessa tilanteessa. Valitsin vaimoni. Nyt on 2 kk kulunut ja ymmärrän että olin vain ihastunut. Vaimoani rakastan. Onneksi ei tullut hölmöiltyä. Nyt mies. Niskasta itseäsi kiinni ja lopetat haikailut
Moi kaikki. Eropaperit laitettu menemään tänään. Näin sitten. Kiitos kaikille neuvoista ja tsemppiksistä. Ap
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:43"]
Moi kaikki. Eropaperit laitettu menemään tänään. Näin sitten. Kiitos kaikille neuvoista ja tsemppiksistä. Ap
[/quote]Mitäs eropapereita lähettelit ja minne, kun avoliitossa olette?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:43"]
[/quote]Omapahan on elämäsi. Nytkö painelet sitten heti sen nartun perään? Vastenmielistä...
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:43"]
[/quote]Mitäs eropapereita lähettelit ja minne, kun avoliitossa olette?
[/quote]
Joo, eipä ollut oikea ap hän. Tässä ihan oikea :D herttaista nähdä että tämä vuodatukseni saa trollit heräämään pesästä. Päivä kerrallaan mennään, eiköhän tämä tästä. -Se oikea ap
Oletko saanut ap asioitasi yhtään eteenpäin vai vieläkö junnaat paikallasi? Oletko miettinyt tulevaisuuttasi vuoden päähän, viiden vuoden päähän tai kymmenen vuoden päähän? Näetkö, että voisit olla ystävä tuolle työkaverillesi, jonka tarkoitusperät ovat ehkä vähän kyseenalaiset jo heti alusta alkaen vai mitä haluat? Osaatko olla nyt kotona normaalisti ja katsomaan avovaimoasi silmiin?
Sattuu sisälle?
Ongelmasi on tällä hetkellä, että et pysty erittelemään tunteitasi. Se sattuminen = vitutus ja pelko siitä, että olet menettänyt "lempi leikkisi", eli säätämisen tuon manipuloivan naisen kanssa. Ja nainenhan tietää täsmälleen mitä tekee! Aikoo hajottaa liittosi. Mitä sen jälkeen? En tiedä. Mutta se on varmaa, että kyseinen nainen varmasti katselee varattujen perään ja kenen tahtoo perään vastakin. Ei ehkä ole kovin hyvää ainesta vaihdossa nykyisestäsi.
Eli kerää nyt hyvä mies itsesi ja unohda tuo nainen, joka pelaa härskisti saadakseen sinut jättämään nykyisesi. Ota etäisyyttä ja jätä moinen häirikkö vehtaamaan muiden kanssa. Sinuun voisi sattua vielä enemmän, jos nykyinen vaimosi jättäisi sinut.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 12:18"]Miksi puhuit avovaimosta "vaimona"?
[/quote]
En ole ap mutta puhun aina avovaimostani vaimona muulloin kuin virallisissa papruissa.