Mies avautuu pahaa oloaan, kun ei muutakaan paikkaa
Anteeksi etukäteen. Olen hirvittävä ihmispaska varmasti, mutta kukaan harvoista ystävistäni ei ole kuuntelijana.
On niin, että olen pitkässä avoliitossa. Aika onnellisesti. Minulla on hyvä perhe ja puitteet kunnossa. Olemme olleet avokin kanssa yhdessä hyvin pitkään. Töiden kautta olen tutustunut naiseen, jonka kanssa olen viettänyt ruokatunteja jne. Nainen on toki hyvännäköinen, sen voi varattukin varmaan todeta. Muutaman sattuman kautta olemme vuodattanut toisillemme toistemme taustojen ja arkielämän vaikeuksia. Se on tuntunut luontevalta, kun toinen on toisaalta samasta viiteryhmästä ja luotettava, mutta samalla tarpeeksi etäinen. Olen ollut hyvin tarkka siitä, että pidän tällaisessa ystävyydessä tunteet kurissa, ettei menisi vaikeaksi. Tähän asti.
Eilen kävi niin, että tämä ystäväni soitti minulle kotiin (jossa olin yksin) ja pyysi minut lasilliselle ulos, hänellä oli kuulemma seurasta pula. Vastasin tähän, että valitettavasti en pääse kun olen sopinut vaimon kanssa menoa (varatun olisi ehkä pitänyt vastata toisin, mutta en vain saanut sitä suustani). Hän otti tästä selvästi itseensä. Tänään töissä hän ei ollut enää oma iloinen itsensä, vältteli minua ja vastaili vain yhden sanan lauseilla.
Kaikki hyvin? No muuten kyllä, mutta tällä hetkellä sisälläni on aivan kamala, repivä tunne. Jokin perkele olkapäälläni kyselee: Entä jos? Mitä sitten olisi voinut tapahtua? Millaista elämä voisi tulevaisuudessa olla, mikäli olisit lähtenyt? Minua korventaa sisältä myös se, jos nainen ei halua olla ystäväni enää. Mitä tämän pitäisi varattua kiinnostaa?
Kysymys: miten tällaista tunnetta pitäisi käsitellä? Olinko hölmö, kun en särkenyt perhettäni ja lähtenyt katsomaan, mitä elämällä olisi ollut tarjota tämän ihanan ihmisen kanssa? Vai onko kyse välttämättömästä uhrauksesta, jolla säilytin liittoni toisen rakkaan ihmisen kanssa? Sattuu sisälle.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:15"]
Vastasin tähän, että valitettavasti en pääse kun olen sopinut vaimon kanssa menoa (varatun olisi ehkä pitänyt vastata toisin, mutta en vain saanut sitä suustani).
[/quote]Tätä kohtaa en ymmärtänyt. Miksi tämä oli huono vastaus ap:n mielestä?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:31"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:09"]Tuosta vaimolle avautumisesta. Se onkin nykysuhteeni ainoita minua vaivaavia asioita. Vaimoani ei kiinnosta kuulla minun tunnepuolen asioitani. Joko vain kuuntelee ja ynähtelee kännykkä kädessä tai jos haluaisin puhua suhteestamme, niin ottaa sen aina hyökkäyksenä itseään vastaan. Varmaan sen takia tämä naispuolinen ystävä tuntuu niin hyvältä, kun on joku jolle purkaa tuntojaa ilman että seurauksena on joko välinpitämättömyys tai mykkäkoulu. Ap [/quote] Sinun pitää muuttaa taktiikkaa. Puhu vaimollesi kauniisti, osoita arvostusta, kosketa. Hän on jostakin syystä vetäytynyt kuoreensa ja tarvitsee lämpöä tullakseen pois kuorestaan. "Haluan puhua meidän suhteesta/ mulla on paha mieli" eivät ole tapoja, joilla saat hänet henkisesti lähelle. [/quote] Olet oikeassa. Johtuu hänen kasvatuksestaan, anoppi on aivan hirveä naarassaatana, joka on pitänyt tehtävänään vaimoni ja hänen sisarustensa itsetunnon jyräämisen heidän koko lapsuus- ja nuoruusajan. Tuo kauniisti puhuminen yms toimii meillä hyvin - romantiikkaa on jne. Mutta vaikeita asioita ei käsitellä.
[/quote]Opetelkaa vaikeiden asioiden käsittely yhdessä, nyt on siihen viimeinen aika. Olisiko mahdollista, että avovaimosi tietää suhteestasi työkaveriisi? On nähnyt, kuullut ja huomannut sinussa ehkä muutoksen? Ei silloin varsinkaan ole hänen helppo lähteä sinun kanssasi puhumaan mistään kun huomaa, että sinun ajatuksesi ovat ihan jossakin muualla. Nyt on kaunis viikonloppu, joten kännykät äänettömälle ja menkää vaikka jonnekin merenrantaan kävelemään ja puhumaan. Kävelette ja puhutte vaikka kolme tuntia, mutta puhua pitää ennen kuin on myöhäistä. Pidätte kädestä kiinni, halaatte, katsotte silmiin välillä ja välillä vain kävelette, ei se ainakaan luulisi pahaksi olevan.
Hyvän ja onnistuneen viikonlopun jälkeen sinunkin on helpompi mennä maanantaina töihin selkä suorana ja niin pystyt selättämään toisen naisen mökötyksen helposti ja lopullisesti. Toinen nainen myös näkee, että hänen kiukuttelut olivat turhaa ja sinä suostut vain kaveruuteen.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:15"]
Vastasin tähän, että valitettavasti en pääse kun olen sopinut vaimon kanssa menoa (varatun olisi ehkä pitänyt vastata toisin, mutta en vain saanut sitä suustani).
[/quote]Tätä kohtaa en ymmärtänyt. Miksi tämä oli huono vastaus ap:n mielestä?
[/quote]
Siis meinasin, että oppikirjan mukaan kaltaiseni varatun olisi pitänyt sanoa, etten tietenkään voi lähteä toisten naisten kanssa ulos, koska minulla on jo joku. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:15"] Vastasin tähän, että valitettavasti en pääse kun olen sopinut vaimon kanssa menoa (varatun olisi ehkä pitänyt vastata toisin, mutta en vain saanut sitä suustani). [/quote]Tätä kohtaa en ymmärtänyt. Miksi tämä oli huono vastaus ap:n mielestä? [/quote] Siis meinasin, että oppikirjan mukaan kaltaiseni varatun olisi pitänyt sanoa, etten tietenkään voi lähteä toisten naisten kanssa ulos, koska minulla on jo joku. Ap
[/quote]Minkä oppikirjan? Ja eikö tuo asiasisältö ole ihan sama noissa? Viesti ihan sama? Et voi lähteä/et lähde ja äänen sävyllä voi ilmaista, ettet halua lähteä, koska olet varattu.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:09"]Tuosta vaimolle avautumisesta. Se onkin nykysuhteeni ainoita minua vaivaavia asioita. Vaimoani ei kiinnosta kuulla minun tunnepuolen asioitani. Joko vain kuuntelee ja ynähtelee kännykkä kädessä tai jos haluaisin puhua suhteestamme, niin ottaa sen aina hyökkäyksenä itseään vastaan. Varmaan sen takia tämä naispuolinen ystävä tuntuu niin hyvältä, kun on joku jolle purkaa tuntojaa ilman että seurauksena on joko välinpitämättömyys tai mykkäkoulu. Ap
[/quote]
Sinun pitää muuttaa taktiikkaa. Puhu vaimollesi kauniisti, osoita arvostusta, kosketa. Hän on jostakin syystä vetäytynyt kuoreensa ja tarvitsee lämpöä tullakseen pois kuorestaan. "Haluan puhua meidän suhteesta/ mulla on paha mieli" eivät ole tapoja, joilla saat hänet henkisesti lähelle.
[/quote]
Olet oikeassa. Johtuu hänen kasvatuksestaan, anoppi on aivan hirveä naarassaatana, joka on pitänyt tehtävänään vaimoni ja hänen sisarustensa itsetunnon jyräämisen heidän koko lapsuus- ja nuoruusajan. Tuo kauniisti puhuminen yms toimii meillä hyvin - romantiikkaa on jne. Mutta vaikeita asioita ei käsitellä.
[/quote]
Vaimosi tausta selittää paljon. On monta tapaa toimia: Hän voi mennä terapiaan tai te voitte mennä pariterapiaan. Sinä voit lukea kirjoja, joiden kautta sekä opit ymmärtämään vaimoasi paremmin että käsittelemään itseksesi ihan normaaleja elämään kuuluvia "tunnemöykkyjä". Voit myös puhua luottamuksella jollekin hyvälle ystävällesi tai sellaisen puuttuessa terapeutille.
Tuolla ylempänä puhuttiin, että nainen ja mies eivät voi olla vain ystäviä. Olen samaa mieltä. Suhde työpaikkasi naiseen olisi huono idea, koska se murtaisi vaimosi itsetunnon, rikkoisi perheen eikä pettämisestä alkanut suhde ala hyvissä merkeissä.
Työpaikkasi nainen on muuten henkisesti kypsymätön tavoitellessaan varattua miestä.
Ap, ainahan on se vaihtoehto, että alat salasuhteeseen. Maailma on täynnä pettäviä puolisoita, et olisi suinkaan ainoa. Siitä voi saada suuren nautinnon ja kipinää elämään, tosin hinta voi olla kallis. Mutta sitä ei tiedä, ellei kokeile. Elämä on lopulta riski.
N43
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 10:20"]Ap, ainahan on se vaihtoehto, että alat salasuhteeseen. Maailma on täynnä pettäviä puolisoita, et olisi suinkaan ainoa. Siitä voi saada suuren nautinnon ja kipinää elämään, tosin hinta voi olla kallis. Mutta sitä ei tiedä, ellei kokeile. Elämä on lopulta riski.
N43
[/quote]
Näin aina. Tosin minä en halua ryhtyä miksikään kahden naisen pyörittäjäksi. Ja keskustelujen perusteella ei tämä nainenkaan halua kolmanneksi pyöräksi. Tässä on nyt sellainen outous, että tunteeni tätä toista naista kohtaan ovat pääasiassa muut kuin seksuaaliset. Enemmän on sellainen yhdessäolon ja ns hoivavietin olo kyseessä. Samanlainen kuin vaimoakin kohtaan. Onhan näitä himoon perustuvia ihastumisia ollut, mutta ne ovat loppuneet yhtä äkkiä kuin alkaneetkin. Ap
Jätä vaimo ja kokeile uutta. Elämme vain kerran.
Ota tämä arvokkaana elämänkokemuksena, sait vielä kokea tunteiden vuoristorataa mutta vältyit niukasti rajulta ulosajolta, jossa olisi voinut käydä pahastikin. Elämä jatkuu, ja jonain päivänä voit salaa hymyillä tälle keski-iän kriisiin tms. kuuluneelle läheltä piti-tilanteelle, jossa teit lopulta oikean valinnan.
First world white people problems: Kiva koti, kiva perhe, kenelläkään ei ole hätää, sotaa tai nälkää, niin pitää kehittää hirveen tuskallinen "paha olo" kun ei naimisissa pääse panemaan muita. Nyyh, minä universumin keskipiste ja minun haluni eivät tule 100% tyydytetyiksi :'(:'(
Jos haluat pettää, kuten selkeästi haluat, tulet varmuudella löytämään tekosyyn pettämiselle. Ihmismieli on sellanen. Lietsot itseäsi itsesääliin kunnes ryntäät toisen naisen syliin juosten kun sulla on niiiin paha olo.
Ovi on jo auki, voit hyvin astua siitä. Ei sussa ois miestäkään nykäsemään sitä kiinni ja laittamaan takalukkoon.
Miksi puhuit avovaimosta "vaimona"?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:09"]Tuosta vaimolle avautumisesta. Se onkin nykysuhteeni ainoita minua vaivaavia asioita. Vaimoani ei kiinnosta kuulla minun tunnepuolen asioitani. Joko vain kuuntelee ja ynähtelee kännykkä kädessä tai jos haluaisin puhua suhteestamme, niin ottaa sen aina hyökkäyksenä itseään vastaan. Varmaan sen takia tämä naispuolinen ystävä tuntuu niin hyvältä, kun on joku jolle purkaa tuntojaa ilman että seurauksena on joko välinpitämättömyys tai mykkäkoulu. Ap
[/quote]
Oppaa, siinä se yksi tekosyy jo löytyykin. :) Vinkkinä, sano vaimollesi, että meinasin lähteä panemaan toista. Koska se on totuus. Varmasti laskee kännykän kädestään.
Jos vain avautuisit tunteistasi, ei kukaan vedä pultteja. Voit kanssa hieman katsoa peiliin jos seurauksena on mykkäkoulu. Mut sä et tietenkään voi, koska olet traaginen uhri jonka pitää päästä toteuttamaan itseään.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 12:08"]Ota tämä arvokkaana elämänkokemuksena, sait vielä kokea tunteiden vuoristorataa mutta vältyit niukasti rajulta ulosajolta, jossa olisi voinut käydä pahastikin. Elämä jatkuu, ja jonain päivänä voit salaa hymyillä tälle keski-iän kriisiin tms. kuuluneelle läheltä piti-tilanteelle, jossa teit lopulta oikean valinnan.
[/quote]
Hyviä neuvoja - eihän aikuisen ihmisen pitäisi olla mikään vaistonvarainen eläin. Tai jos haluat olla sitä, niin ota edes vastuu muista ja eroa ennen kun alat muita jahtaamaan.
Älä nyt ala tyhmäilemään. Unohda koko nainen.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:19"]Älä nyt ala tyhmäilemään. Unohda koko nainen.
[/quote]
Yritän. Tekniikkavinkkejä?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:19"]Älä nyt ala tyhmäilemään. Unohda koko nainen.
[/quote]
Naiselle ei muuten vastattaisi näin...
Jännä juttu, kuvailuja naisesta: epätoivoinen, ahdisteleva, munahaukka, riippakivi, naikkonen jne...
Kovin halventavia termejä henkilöstä, jonka tarkoitusperistä kukaan ei liene 100 % varma.
Ja ketään kun ei voi omistaa...
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:19"]Älä nyt ala tyhmäilemään. Unohda koko nainen. [/quote] Naiselle ei muuten vastattaisi näin...
[/quote]
Et ole tainnut paljoa palstailla. Kyllä vastataan. Just noin.
Ja lakkaa miettimästä sitä naista, keskity siihen hyvään perheeseen joka sulla on.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 02:47"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 02:40"]
Avokki vai vaimo? Kannattaa pysyä linjassa.
[/quote]whats the difference?
[/quote]
Onhan siinä se ero että vaimo ei ole avokki. Nyt tarkkana! :)