Mies avautuu pahaa oloaan, kun ei muutakaan paikkaa
Anteeksi etukäteen. Olen hirvittävä ihmispaska varmasti, mutta kukaan harvoista ystävistäni ei ole kuuntelijana.
On niin, että olen pitkässä avoliitossa. Aika onnellisesti. Minulla on hyvä perhe ja puitteet kunnossa. Olemme olleet avokin kanssa yhdessä hyvin pitkään. Töiden kautta olen tutustunut naiseen, jonka kanssa olen viettänyt ruokatunteja jne. Nainen on toki hyvännäköinen, sen voi varattukin varmaan todeta. Muutaman sattuman kautta olemme vuodattanut toisillemme toistemme taustojen ja arkielämän vaikeuksia. Se on tuntunut luontevalta, kun toinen on toisaalta samasta viiteryhmästä ja luotettava, mutta samalla tarpeeksi etäinen. Olen ollut hyvin tarkka siitä, että pidän tällaisessa ystävyydessä tunteet kurissa, ettei menisi vaikeaksi. Tähän asti.
Eilen kävi niin, että tämä ystäväni soitti minulle kotiin (jossa olin yksin) ja pyysi minut lasilliselle ulos, hänellä oli kuulemma seurasta pula. Vastasin tähän, että valitettavasti en pääse kun olen sopinut vaimon kanssa menoa (varatun olisi ehkä pitänyt vastata toisin, mutta en vain saanut sitä suustani). Hän otti tästä selvästi itseensä. Tänään töissä hän ei ollut enää oma iloinen itsensä, vältteli minua ja vastaili vain yhden sanan lauseilla.
Kaikki hyvin? No muuten kyllä, mutta tällä hetkellä sisälläni on aivan kamala, repivä tunne. Jokin perkele olkapäälläni kyselee: Entä jos? Mitä sitten olisi voinut tapahtua? Millaista elämä voisi tulevaisuudessa olla, mikäli olisit lähtenyt? Minua korventaa sisältä myös se, jos nainen ei halua olla ystäväni enää. Mitä tämän pitäisi varattua kiinnostaa?
Kysymys: miten tällaista tunnetta pitäisi käsitellä? Olinko hölmö, kun en särkenyt perhettäni ja lähtenyt katsomaan, mitä elämällä olisi ollut tarjota tämän ihanan ihmisen kanssa? Vai onko kyse välttämättömästä uhrauksesta, jolla säilytin liittoni toisen rakkaan ihmisen kanssa? Sattuu sisälle.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 23:07"]
No jos teidän ystävyytenne kaatui tuohon, niin ei se mitään ystävyyttä ollut. Nainen oli seurankipeä munahaukka, ei mitään muuta, unohda hänet. Jos olisit mennyt, niin mitä olisit saanut? Kihertelevän ehkä vähän viinissä olevan epätoivoisen naisen, joka olisi alkanut ahdistelemaan sinua mitä todennäköisimmin entistäkin enemmän. Ei hän todellakaan mikään ystävä ollut, joten tosi hyvä kun kaikki meni näin. Nyt et vain sitten möhlää koko elämääsi, et katsele naikkosen perään, et kysele, et ehdottele mitään korvaavaa ehdotusta, pitäydyt vain linjassasi, että olet varattu ja sillä siisti. Eiköhän naikkonen siirrä mielenkiintonsa kohta toiseen mieheen, vaikka olisi jo siirtynytkin.
Nyt keskityt hoitamaan parisuhteesi kuntoon ja lopetat haihattelut vieraiden perään. Toki jos vierasta haluat niin lähdet, mutta eroa ensin reilusti. Älä enää hairahda kevytkenkäisiin ja noin epätoivoisiin naisiin, joilla biologinen kello huutaa kuin hullu. Se tulee muuten kalliiksi sinulle.
[/quote]
Joo, ei selvästikään mikään oikea reilu ystävä, vaan ovela nainen, joka on ollut virittelemässä ansaa miehelle. Nyt sitten vuorossa kiristysvaihe eli nainen ei huomioi miestä kuten ennen. Ilmeisesti nainen oli ajatellut, että nyt "ystävyys" on siinä vaiheessa, että voi siirtyä hieman eteenpäin suhteessa.
Tuollainen kettunainen kannattaa unohtaa.
Jäät katumaan. Olisit käynyt tuikkaamassa.
Ap, nyt vaan sitä kylmää realismia mukaan. Mitään ei ole vielä edes varsinaisesti tapahtunut ja jo nyt olet onnistunut (toimimalla oikein) pahoittamaan hänen mielensä. Jo nyt hän kiukuttelee ja näyttää mieltään. Mieti millaista se tulisi olemaan, kun toistuvasti joutuisit (toimimalla oikein) asettamaan vaimosi ja lapsesi hänen edelleen. Joka kerta satuttaisit. Ei kuulosta ihan siltä, että tämä työkaverisi olisi valmis kakkosnaisen rooliin. Todellista ystävyyttä ei myöskään yksi aiheellinen "ei kiitos, nyt en pääse" rikkoisi.
Jos olisit lähtenyt sille yhdelle lasilliselle, olisiko se mielestäsi ollut jo lähes perheesi rikkomista? Voihan olla niinkin, että tämä nainen kaipasi oikeasti juttuseuraa ystävästä eli sinusta, ei sen enempää. Onko ajatus ystävyydestä mahdoton teidän välillänne tai sinun mielessäsi? Jospa nainen haluaisi olla ystäväsi, mutta sinä itse haluaisitkin enemmän? nainen ja mies voivat olla ystäviä keskenään, vuosikausia ilman että siitä edetään pidemmälle. Hyviä ja luotettavia ystäviä ei ole koskaan liikaa.
Annat vaan ajan kulua. Muutaman kuukauden päästä helpottaa.
Puhumattakaan siitä, kuinka satuttaisit vaimoasi ja lapsiasi. Oma isäni lähti aikoinaan uuden naisen matkaan. Vaikka hän oli edelleen hyvä isä meille, suhteeni häneen muuttui pysyvästi. Ajattelen hänestä hyvin ristiriitaisesti. Koin lapsena että minut hylätyiin ja tunsin äitini puolesta vihaa. Hän on edelleen tämän "uuden" naisen kanssa yhdessä, mutta se suhde muuttui hyvin nopeasti arkiseksi. Me lapset pidimme siitä jo ihan omalla olemassaolollamme huolta. Isäni on sittemmin sanonut katuneensa uutta suhdetta. Mikä on kyllä aika ikävästi nykyistä vaimoaan kohtaan. Ei tuossa voi kuin hävitä.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 13:35"]Jos olisit lähtenyt sille yhdelle lasilliselle, olisiko se mielestäsi ollut jo lähes perheesi rikkomista? Voihan olla niinkin, että tämä nainen kaipasi oikeasti juttuseuraa ystävästä eli sinusta, ei sen enempää. Onko ajatus ystävyydestä mahdoton teidän välillänne tai sinun mielessäsi? Jospa nainen haluaisi olla ystäväsi, mutta sinä itse haluaisitkin enemmän? nainen ja mies voivat olla ystäviä keskenään, vuosikausia ilman että siitä edetään pidemmälle. Hyviä ja luotettavia ystäviä ei ole koskaan liikaa.
[/quote]
Ystäviä ei ole koskaan liikaa, totta. Mutta kiukuttelisitko uudelle ystävällesi, jos hän ei kerran pääsisi lasilliselle? Vai avautuisitko lauantaina pahasta olostasi netissä miettien "mitä jos", jos kyseessä olisi vain ystävyys? Tuskin.
No jos teidän ystävyytenne kaatui tuohon, niin ei se mitään ystävyyttä ollut. Nainen oli seurankipeä munahaukka, ei mitään muuta, unohda hänet. Jos olisit mennyt, niin mitä olisit saanut? Kihertelevän ehkä vähän viinissä olevan epätoivoisen naisen, joka olisi alkanut ahdistelemaan sinua mitä todennäköisimmin entistäkin enemmän. Ei hän todellakaan mikään ystävä ollut, joten tosi hyvä kun kaikki meni näin. Nyt et vain sitten möhlää koko elämääsi, et katsele naikkosen perään, et kysele, et ehdottele mitään korvaavaa ehdotusta, pitäydyt vain linjassasi, että olet varattu ja sillä siisti. Eiköhän naikkonen siirrä mielenkiintonsa kohta toiseen mieheen, vaikka olisi jo siirtynytkin.
Nyt keskityt hoitamaan parisuhteesi kuntoon ja lopetat haihattelut vieraiden perään. Toki jos vierasta haluat niin lähdet, mutta eroa ensin reilusti. Älä enää hairahda kevytkenkäisiin ja noin epätoivoisiin naisiin, joilla biologinen kello huutaa kuin hullu. Se tulee muuten kalliiksi sinulle.
Jos on kaunis niin panet. Pettää voit nuoren ja kauniin naisen kanssa. Niitä on tyrkyllä kun löytyy rahaa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 23:07"]No jos teidän ystävyytenne kaatui tuohon, niin ei se mitään ystävyyttä ollut. Nainen oli seurankipeä munahaukka, ei mitään muuta, unohda hänet. Jos olisit mennyt, niin mitä olisit saanut? Kihertelevän ehkä vähän viinissä olevan epätoivoisen naisen, joka olisi alkanut ahdistelemaan sinua mitä todennäköisimmin entistäkin enemmän. Ei hän todellakaan mikään ystävä ollut, joten tosi hyvä kun kaikki meni näin. Nyt et vain sitten möhlää koko elämääsi, et katsele naikkosen perään, et kysele, et ehdottele mitään korvaavaa ehdotusta, pitäydyt vain linjassasi, että olet varattu ja sillä siisti. Eiköhän naikkonen siirrä mielenkiintonsa kohta toiseen mieheen, vaikka olisi jo siirtynytkin.
[/quote]
Moi. Kiitos viestistäsi. Tässä oli paljon järkeä, ja juuri sellaista jota tarvitsin kuulla. Ap
Olisit saanut kakkosta ja heti perään imenyt kassit tyhjäksi.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 23:07"]No jos teidän ystävyytenne kaatui tuohon, niin ei se mitään ystävyyttä ollut. Nainen oli seurankipeä munahaukka, ei mitään muuta, unohda hänet. Jos olisit mennyt, niin mitä olisit saanut? Kihertelevän ehkä vähän viinissä olevan epätoivoisen naisen, joka olisi alkanut ahdistelemaan sinua mitä todennäköisimmin entistäkin enemmän. Ei hän todellakaan mikään ystävä ollut, joten tosi hyvä kun kaikki meni näin. Nyt et vain sitten möhlää koko elämääsi, et katsele naikkosen perään, et kysele, et ehdottele mitään korvaavaa ehdotusta, pitäydyt vain linjassasi, että olet varattu ja sillä siisti. Eiköhän naikkonen siirrä mielenkiintonsa kohta toiseen mieheen, vaikka olisi jo siirtynytkin.
[/quote]
Ehkei nainen ollut munahaukka, vaan hänellä saattoi olla ap:ta kohtaan tunteita eikä uskaltanut ilmaista niitä suoraan, koska ap on varattu. Siksi kokeili tätä lasilliselle-taktiikkaa, tuli torjutuksi ja nyt oireilee siipirikkona. Vaikka yritti varattua, on hänkin ihminen jolla oikeat tunteet.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 23:07"]No jos teidän ystävyytenne kaatui tuohon, niin ei se mitään ystävyyttä ollut. Nainen oli seurankipeä munahaukka, ei mitään muuta, unohda hänet. Jos olisit mennyt, niin mitä olisit saanut? Kihertelevän ehkä vähän viinissä olevan epätoivoisen naisen, joka olisi alkanut ahdistelemaan sinua mitä todennäköisimmin entistäkin enemmän. Ei hän todellakaan mikään ystävä ollut, joten tosi hyvä kun kaikki meni näin. Nyt et vain sitten möhlää koko elämääsi, et katsele naikkosen perään, et kysele, et ehdottele mitään korvaavaa ehdotusta, pitäydyt vain linjassasi, että olet varattu ja sillä siisti. Eiköhän naikkonen siirrä mielenkiintonsa kohta toiseen mieheen, vaikka olisi jo siirtynytkin.
[/quote]
Ehkei nainen ollut munahaukka, vaan hänellä saattoi olla ap:ta kohtaan tunteita eikä uskaltanut ilmaista niitä suoraan, koska ap on varattu. Siksi kokeili tätä lasilliselle-taktiikkaa, tuli torjutuksi ja nyt oireilee siipirikkona. Vaikka yritti varattua, on hänkin ihminen jolla oikeat tunteet.
[/quote]
Munahaukkaa veikkaan. Pidä mies perheestäsi kiinni
Aivan oikein teit! Jos haluat tämän naisen enemmän, kuin vaimosi niin jätä vaimo ensin ja sano myös rehellinen syy.
Huh huh mikä dilemma. En saa tätä toista naista mielestäni. En kestä kumpaakaan vaihtoehtoa, perheen tai tämän naisen menettämistä. Vedän kohta itseni naruun jos ei tämä korvennus lakkaa. T. -ap
Se lakkaa ajan kuluessa, usko mua. Kahden kuukauden kuluttua oot jo okei kun annat nyt vaan asian olla. Nyt ajattelet häntä koko ajan, parin viikon kuluttua tulee päiviä, että tajuat ettet oo ajatellut koko päivänä ja siitä se lähtee, toipuminen. Mutta avainasia on, että annat asian olla. Ootte kavereita vaan ja sinä olet varattu jne. Tuut selviämään tästä, usko pois.
Hyvin todennäköisesti mimmis pyörittää jotain ukkoa sivussa täysin riippumatta siitä, kuinka uskollisena sinä pysyt. Kaksi kolmesta avioerosta tehdään naisen aloitteesta. Ja virallinen tekosyy on tunteista puhumattomuus tai henkisen läsnäolon puute vaikka oikeasti tekee vain vierasta lerssiä mieli - oli lapsia tai ei. Pidä ap tämä mielessäsi kun teet päätöksiä uskollisuudestasi. Tsemppiä.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:55"]Itse olin vähän samanlaisessa tilanteessa. Valitsin vaimoni. Nyt on 2 kk kulunut ja ymmärrän että olin vain ihastunut. Vaimoani rakastan. Onneksi ei tullut hölmöiltyä. Nyt mies. Niskasta itseäsi kiinni ja lopetat haikailut
[/quote]
Kuinka paljon sinuakin harmittaa, jos vaimosi jättää sinut lähiaikoina toisen miehen takia ja paljastuu, että ovat venkslanneet jo vuoden pari?
Ajattelet liian positiivisesti. Samalla tavalla kuin missatussa baaripanossa. Työsuhteet on juuri tuollaisia, sen hajottua teette eri työvuoroja, välttelette toisianne, ihmiset puhuu paskaa teidän takana. Tuolla se loverboy menee!