Koska hiusten rasvoittuminen tasaantuu?
Aloin reilu puoli vuotta sitten pidentämään hiusteni pesuväliä. Ennen pesin hiukset joka päivä, nyt joka toinen päivä. Edelleen sen päivän illalla kun en ole pessyt hiuksiani, on kuontaloni ihan jäätävä. Rasvaiset hiukset, kutiseva päänahka ja tunkkainen haju. Koska tämä helpottaa?
Kommentit (20)
Raskausaikana. Oletko kokeillut soodapesua? Googlaa: no poo
No hitto kun en ajatellut olla koskaan raskaana. Olen pessyt ihan tavan markettisampoilla, täytyy tutustua tuohon soodapesuun.
Ap
Viimeistään vaihdevuosissa kai. Jos synnytyksen jälkeinen tila vastaa hormonaaliselta olotilaltaan vaihdevuosia, kuten joskus sanotaan ja omakin kokemukseni kahdesta synnytyksestä tukee tätä teoriaa, niin sitten ei pitäisi pahemmin rasvoittua. Mulla oli muutama viikko kummankin synnytyksen jälkeen rutikuiva iho eikä hiuksetkaan rasvoittuneet ollenkaan, vaikka olisi ollut kuinka kauan pesemättä. Normaalisti pitää pestä ainakin joka toinen päivä. Tilanne normalisoitui muistaakseni viimeistään kuukausi synnytyksestä.
Jos urheilee tai muuten hikoilee joka päivä, kannattaa pestä.
On teillä ongelmat. Pesen 2 kertaa viikossa ja en käy joka päivä koko suihkussa , joka pvä käyn alapääsuihkussa ja tarvittaessa . Ostakaa kunnon shamppoot ja hoitoaineet. Syökää terveellisesti.
Käytä sulfaatitonta shampoota tai esim hamppushampoo - pala on tosi hyvä. Sulfaatit on ne mitä lisätään auton pesuaineeseen että rasva lähtee. On halpaa ainetta ja sitä käytetään siksi markettien tuotteissa. Maat joissa ollaan edellä oman hyvinvoinnin edistämisessä ja luomua käytetään enemmän on sulfaatittomia tuotteita huomattavasti enemmän markkinoilla. Joskus on kuitenkin hyvä tehdä esim syväpuhdistava mutta se että pesee aina liian puhdistavalla vaan lisää oman talin eritystä ja siitä alkaa tuo pesukierre
Maailman typerin neuvo, että jos hiukset rasvoittuu niin pese niitä harvemmin. Niiden rasvoittuminen on yksilöllistä, eikä pää likaisena kulkeminen ainakaan auta asiaa. Vai kuinka moni neuvoo aknen tai muuten rasvaisen ihon kanssa taistelevia pesemään kasvojaan harvemmin ;)
Pese ap vain päivittäin, niin minäkin teen, koska hiuspohjani sitä vaatii. Ei se kovin suuri vaiva ole.
Olen 45v eikä vielä ole helpottanut.
Mun on pestävä joka päivä, jos aion kotoa poistua. Raskaudet eivät vaikuttaneet mitään. Kaiken oon kokeillu, ei auta.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:16"]
Maat joissa ollaan edellä oman hyvinvoinnin edistämisessä ja luomua käytetään enemmän on sulfaatittomia tuotteita huomattavasti enemmän markkinoilla.
[/quote]
missä maissa?
Mites toi kuivashampoo välillä? Tai sehän on vaan perunajauhoja kaasulla, joten kai ensihätään joku perunajauho - kylpy luulisi auttavan :D
Mulla meni useampi kuukausi. Kesällä se oli helpompaa. Suosittelen myös nuita palasampoita, ne on oikeesti hyviä! Ja mulla kutisi ennen päänahka, auttoi siihenkin
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:16"]
Maat joissa ollaan edellä oman hyvinvoinnin edistämisessä ja luomua käytetään enemmän on sulfaatittomia tuotteita huomattavasti enemmän markkinoilla.
[/quote]
missä maissa?
[/quote]
Australia ja etenkin Tasmania
Olen 55 ja joudun pesemän hiukset joka päivä. Mutta ei se mulle mikään ongelma ole.
Kananmunaa. Urheilen päivittäin paljon ja näin ollen läträän suihkussa muutenkin päivittäin. Parhaimpina jopa kahteen otteeseen. Kananmunan keltuainen puhdistaa hienosti ja on neutraali ph-arvoltaan toisin kuin sooda. Kokeile.
Permanentti tai tyvikohotus, ne kuivattavat tukkaa ja niiden avulla olen saanut pidennettyä hiusten pesuväliä ainakin joksikin aikaa. Mutta palaten tuohon vastaukseeni (#3); joskus raskausaikana riitti kun pesin kerran viikossa hiukset, vaikka ennen soodapesuun siirtymistä hiukseni olivat alkaneet rasvoittua niin pahasti että olivat jo aamupäivällä rasvaiset jos olin illalla pessyt. 14 kertaa viikossa en olisi alkanut hiuksiani pesemään, joten onneksi löysin nopoon. Tosin raskaus ja soodapesujen aloittaminen ajoittuivat suunnilleen samaan ajankohtaan, niin en voi tietää onko yhteisvaikutusta vai jommasta kummasta johtuvaa, mutta ainakin helpotti elämää :)
Palashampoo. Esim flow. Itse käytän Flow kosmetiikan kehäkukkapalashampoota ja se pitää hiukset luonnollisina eikä tartte pestä enää päivittäin!
Ei Se vaan toimi kaikilla.Olen itse ikuinen rasvapää,ei auta tauot yms.Syön hyvin, liikun.Pesen joka päivä shampoolla.Teini iässä alkoi ja eiköhän jatku mummoksi asti.Käytä hyvää hoitoainetta niin kyllä tukka kestää!
Ei koskaan. Pese suosiolla joka päivä. Ei pesemättä jättäminen kaikille sovi.