Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lempikorujanne ja korutoiveitanne?

Vierailija
08.12.2021 |

Lempikorunne/korujanne? Jos on liian laaja kysymys, niin otetaan kaulakorun osalta.

Voitte vastata vaihtoehtoisesti taikka myös tähän: mikä on korutoiveenne, mielellään tarkasti.

Mulla on monia korutoiveita, mutta ei rahaa riittämiin. Toisaalta saan iloa jo asioiden visioinnista.

Yksi korutoive olisi makeanvedenhelmikaulakoru superlyhyellä pituudella.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään platinasta ja valkokullasta. Kaulakoruja käytän harvoin.

Vierailija
2/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kuin korvarenkaita (pienet, halkaisija joku 2 cm) mutta olen pitkään halunnut ostaa helmikorvikset. Niissä vaan tappi on usein niin pitkä että painaa korvantauksen ihoa ikävästi, puhelintyö ja luuritkin korvilla koko ajan. Sitten haluaisin oura-sormuksen ja sen Kalevala korun kompassiriipuksen. Siinäpä tärkeimmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että voi olla jotain korutoiveita.

Vierailija
4/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadonneet korut cityseurakunta.fi muuta kadonnut arkki SRK. Elävä sana seurakunta pasila. Veturitori .

Vierailija
5/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singapore ranneketju.

Vierailija
6/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisafiirisia korviksia olen ihaillut useamman kerran, mutta liian kalliit. Ajatelkaa mikä sydämentykytys tulisi, jos sellainen hukkuisi. 😬

T: ap. 

Huom. tämä on koruketju, ei moralisointiketju. Ihmisillä on luonnollisesti muita huolenaiheita ja syviä tuskia, mutta annetaan välillä ajatusten mennä menojaan ja nähdään kauneutta yms. Ja kyllä, kauneutta löytyy niin "tärkeistä" elämän asioista kuin myös vähemmän painavista seikoista tässä maailmassa! 

Vierailija
7/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanamo kaulaketjun ostin aikoinaan 50% alesta (oli viimeinen ja joku alen loppurysäys) ja siihen on korviksetkin. Olisin tykännyt enemmän niistä vaaleanpunertavista helmistä, mutta nätti on tämä tavallinenkin. Tähän ois kiva saada ranneketju samaa sarjaa. Kaunis koru, käy kaiken ikäisille ja arkeen sekä juhlaan.

On myös kultainen Venetsia kaulaketju 45cm. Siihen on (tai sen kans voi pitää) kultainen sydän, kultainen medaljonki ja joku vuorikristalliriipus.

Olen koko ikäni haaveillut paksusta kultaisesta rannerenkaasta, mikä on ollut out jo vuosikymmeniä. Äidilläni oli, mutta joutui myymään  rahapulassaan.

Mutta rakastan muutenkin antiikkia. Mulla on perintönä saatu kohta 100-vuotias ns. vanhaa kultaa oleva meripihkasormus, moni on halunnut ostaa.

Diana-sormuksen hankin pian 20 vuotta sitten. Lisäksi on siihen sopiva timantti/sinisafiiri-sormus.

Helmikorviksia on parit, isommat helmet ja pienet, missä kans pikkutimantti.

Vierailija
8/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, että voi olla jotain korutoiveita.

No oivoi. Tiutustuhan vähän historiaan ja tutki tietoja kuinka timanttien takia on tehty satoja murhia. Naiset ovat jo aikojen alusta halunneet pukeutua kultaan ja hopeaan. Onko aukko tietämyksessä?

Onhan se uskomatonta juu. Mutta kipases nyt jonnekin siitä lässyttämästä paskaa.

Vierailija
9/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanamo kaulaketjun ostin aikoinaan 50% alesta (oli viimeinen ja joku alen loppurysäys) ja siihen on korviksetkin. Olisin tykännyt enemmän niistä vaaleanpunertavista helmistä, mutta nätti on tämä tavallinenkin. Tähän ois kiva saada ranneketju samaa sarjaa. Kaunis koru, käy kaiken ikäisille ja arkeen sekä juhlaan.

On myös kultainen Venetsia kaulaketju 45cm. Siihen on (tai sen kans voi pitää) kultainen sydän, kultainen medaljonki ja joku vuorikristalliriipus.

Olen koko ikäni haaveillut paksusta kultaisesta rannerenkaasta, mikä on ollut out jo vuosikymmeniä. Äidilläni oli, mutta joutui myymään  rahapulassaan.

Mutta rakastan muutenkin antiikkia. Mulla on perintönä saatu kohta 100-vuotias ns. vanhaa kultaa oleva meripihkasormus, moni on halunnut ostaa.

Diana-sormuksen hankin pian 20 vuotta sitten. Lisäksi on siihen sopiva timantti/sinisafiiri-sormus.

Jotenkin ihanan kuuloinen vastaus, luin rivejä kuin karkkia tms. :D 100-vuotias meripihkasormus, voin vaan kuvitella oranssin lumoavuuden kaikessa luonnollisuudessaan. 🧡

ap.

Vierailija
10/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Miksi haluaisin lisää koruja kun en käytä vanhojakaan. Siirryin vuosia sitten keräilemään korujen sijaan osakkeita. Ne eivät vie tilaa mutta tuovat rahaa.

Vierailija
11/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvassa käytössä kaulassa ohuessa ketjussa pieni kultasydän muistona edesmenneiltä vanhemmiltani. Korvissa kultapallot. Ranteessa kultaketju. Joskus käytän myös Kalevalakorun riipuksia tai äidin vanhaa sädehtivää rintaneulaa. 

Vierailija
12/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keksin nyt itsenäisyyspäivänä, että mun on ihan PAKKO saada tuo Planetaariser laaksot kaulakoru!

Vierailija
13/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihanan kuuloinen vastaus, luin rivejä kuin karkkia tms. :D 100-vuotias meripihkasormus, voin vaan kuvitella oranssin lumoavuuden kaikessa luonnollisuudessaan. 🧡

ap.

Eikös olekin :)

Antikkisormuksen tarina:

Olimme isoisäni kanssa tapaamassa hänen siskoaan Lohjalla aikoinaan, vuosia vuosia sitten. Anna-tätini halusi sormuksen minulle antaa, kun olin "kunnon tyttö, ja että "eivätpähän jää jälkeeni hyeenat tästäkään tappelemaan". Oli tomera täti.

Menin sitten samalla reissulla torilla käymään ja ostin hedelmiä. Vieressä lorvaili mustalaisnainen johonkin telttavaijeriin nojaillen ja tuijotti sormustani. "Hei sie, anna miul tuo sormus, niin mie siulle povvaan". Kieltäydyin kohteliaasti ja kerroin, että perintöni on. Siihen pyysi saada nähdä kämmeneni ja aloitti povauksensa (ihan ilmaiseksi) :D "Lätisi jotain häijyä ja lopuksi totesi "Koskaan sie et elämässäis onnellinen tule olemaan" :D No ei ihan osunut ja uponnut!!

Vierailija
14/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormuksissa mulla on silleen, että ns. rihkamasormus (maksoi aikoinaan 2 euroa) on lemppari, se on läpinäkyvä ja siinä on kukkia.

Haaveleilen rubiinisormuksesta, kuten tällaisesta vintagetyylisestä: https://www.hagelstam.fi/sormus-1376194314

Haaveilen myös ruusukvartsi- ja ametisti- ja sitriini - ja akvamariinisormuksista ja muista luonnon kivikoruista. 

ap.

Vierailija
15/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Eikös olekin :)

Antikkisormuksen tarina:

Olimme isoisäni kanssa tapaamassa hänen siskoaan Lohjalla aikoinaan, vuosia vuosia sitten. Anna-tätini halusi sormuksen minulle antaa, kun olin "kunnon tyttö, ja että "eivätpähän jää jälkeeni hyeenat tästäkään tappelemaan". Oli tomera täti.

Menin sitten samalla reissulla torilla käymään ja ostin hedelmiä. Vieressä lorvaili mustalaisnainen johonkin telttavaijeriin nojaillen ja tuijotti sormustani. "Hei sie, anna miul tuo sormus, niin mie siulle povvaan". Kieltäydyin kohteliaasti ja kerroin, että perintöni on. Siihen pyysi saada nähdä kämmeneni ja aloitti povauksensa (ihan ilmaiseksi) :D "Lätisi jotain häijyä ja lopuksi totesi "Koskaan sie et elämässäis onnellinen tule olemaan" :D No ei ihan osunut ja uponnut!!

:D. Varmaan hää sanoi tahallaan noin, kun et heti suostunut antamaan/vaihtamaan perintökoruasi hänelle. Inhaa meininkiä! No onneksi ei mennyt nappiin. 

Katsoin jokin aika sitten tositarinapohjaista sarjaa Friiltä, jossa esineisiin väitettiin liiittyvän eri energioita jne riippuen mistä tulevat, siis jos on ikävää/damned taustaa, niin siirtyy muassaan eteenpäin. Pistää miettimään, kun välillä miettii käytettyjen korujen hankkimisia tuntemattomilta huuto. comissa tms, että sitten pitäisi varmaan kysyä "ei kai mitään järkkyä liity hmm mihinkään. " :D 

ap. 

Vierailija
16/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä keksin nyt itsenäisyyspäivänä, että mun on ihan PAKKO saada tuo Planetaariser laaksot kaulakoru!

Googlasin, ja wau! Hyvänen aika, sehän on ollut Prinsessa Leialla v 1977 Tähtien sota- elokuvassa. Luin että on 1960-luvun korusuunnittelua. Vaikuttavan näköinen, mutta myös hintaa on..... . 🧝🏻‍♀️😑

https://www.sttinfo.fi/tiedote/lapponian-ikoninen-prinsessa-leian-kaula…;

Vierailija
17/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Tiffanyn koruista.

www.tiffany.com

Vierailija
18/18 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään hopeisista Kalevala korun Euran sydän korviksista ja riipuksesta ja niitä tuleekin käytettyä arjessa. Juhliin laitan aikoja sitten ostamani kultaisen filigraanisormuksen ja timanttiriipuksen. Joku mainitsi haaveekseen kultaisen medaljongin ja sellaisen haluaisin minäkin. Täytyy pistää rahaa jemmaan sitä varten, jos ei ihan pientä halua niin hinta on vähintään kolmen sadan hujakoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme