40 luvulla naiset vielä kunnioitti miestä eli perheen päätä.
Nyt on asiat toisin. Yrittävät päteä ja olla parempia, kuin miehet ja se tuottaa ongelmia yhteiskunnassa. Tämä näkyy esim. Korkeana avioerotilastona.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:08"]Nainen voi kunniottaa miestä, jos mies kunniottaa naista [/quote] Pitääkö miehen olla aloitteellinen eli kunnioittaa naista ennen kuin nainen voi kunnioittaa miestä?
[/quote]
Wt piireissä varmaan tuotakin pitää miettiä että milloin alkaa kunnioittaa puolisoaan. Paremmissa piireissä se kunnioitus on jo ensitapaamisella molemminpuoleista. Varmaan vaikea ymmärtää jos omassa kotonaan ei ole vanhemmillaan sellaista esimerkkiä nähnyt.
[/quote]
Wt piireissä kunnioituksella tarkoitetaan vähän samaa kuin alistuminen. Muissa piireissä se tarkoittaa vain kunnioitusta ilman alistumista tai nöyristelyä. Varmaan tosi vaikeaa tätäkin wt:n ymmärtää, sitä todellista kunnioitusta.
Siellä taas yksi kuningas nimeltä mies, kyselee, miksi kaikki naiset eivät olisi kuuliaisia ja nöyriä ja kunniottaisivat MINUA?????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Olen jumala maanpäällä!!!!!!!!!!!!!!!!
Kunnioitus on ansaittava. Ei riitä, että haaroissa roikkumaan munat.
Aijaa? Kyllä mä vaan kunnioitan mun miestä. En siksi että se on mies tai "perheen pää", vaan koska se on hyvä ja rakastava ihminen joka elättää mut ja meidän lapset. Ei se silloin 40-luvulla ollut aina kunnioitusta, vaan pelkoa ja alistettuna oloa. Enkä usko muutenkaan että ketään pitäisi kunnioittaa vain sen takia kuka on, vaan sen takia mitä on tehnyt ja miten kohtelet muita.
Juu en tasan kunnioita ketään sen perusteella roikkuuko jalkovälistä jotain. Säälittää tämä miesten huono itsetunto, kun pitää nettifoorumeilla uhota paremmuudellaan.
Joo mutta silloin mies oli Mies, joka toi elannon kotiin. Nyt kun itse tienaan enemmän kuin mieheni, kannan päävastuun kaikista kodin asioista, teen kaikki kotityöt, hoidan lapset ja joudun paimentamaan miestä samalla tavalla kuin perheen teiniä on vaikea ymmärtää miksi pitäisi arvostaa.
Alan kunnioittaa heti kun mies alkaa toimia kuin mies ja kantaa vastuunsa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:24"]Kunnioitus on ansaittava. Ei riitä, että haaroissa roikkumaan munat.
[/quote]
Itse ajattelen ennemmin että kunnioituksen voi menettää esim. käyttäytymällä itse epäkunnioittavasti. Lähtökohta on se että kunnioitan toista niin parisuhteessa kuin muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:30"]
Joo mutta silloin mies oli Mies, joka toi elannon kotiin. Nyt kun itse tienaan enemmän kuin mieheni, kannan päävastuun kaikista kodin asioista, teen kaikki kotityöt, hoidan lapset ja joudun paimentamaan miestä samalla tavalla kuin perheen teiniä on vaikea ymmärtää miksi pitäisi arvostaa.
[/quote]
Todella vaikea ymmärtää että miksi olet parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa? Ihan oikeasti. Jos sun on vaikea ymmärtää että miksi sitä omaa puolisoa tulisi arvostaa niin aika pahalla tolalla ovat asiat.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:20"]
miksi teitä miehiä pitäisi aina vain kunniottaa, kun ette te miehetkään juuri tunnu kunniottavan naista?
[/quote]aiai ma'am. Komppaan tätä
Kunnioitan suuresti kunnioittamisen arvoista miestä. Kannatan myös tasa-arvoa!
Totta! Kyllä perheen päätä pitää kunnioittaa.
Miehille on selkeästi luotu johtajan rooli.
No vähän pakko oli kunnioittaa silloin. Luulitko että se tuli vapaasta tahdosta? :D :D Paskalla kengänpohjassa oli silloin enemmän arvoa kuin naisella.
Ja pääsykokeissakin vievät arvostetuimmat opiskelupaikat miesten nenän edestä, mikä vääryys! Oikis ja lääkis 75% opiskelijoista naisia.
Mitäs miehet ite vastaAtte tekosistanne kun koko ajan petätte? Ei sellasta tarvi kunnioittaa. KUNNIOITUS PITÄÄ ANSAITA.
Miehethän voisivat koittaa olla perheenpäitä. Elättää perheen ja hoitaisivat "velvollisuutensa". Meillä ainakin tasa-arvo ja osittain pakko kun yksillä tuloilla ei pärjää perhe.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 18:10"]Ja pääsykokeissakin vievät arvostetuimmat opiskelupaikat miesten nenän edestä, mikä vääryys! Oikis ja lääkis 75% opiskelijoista naisia.
[/quote]
Miesten parhaimmisto on aina askeleen edellä naisten parhammistoa ja sitä paitsi, jos olet huomannut niin naisia hakee enemmän alalle.
miksi teitä miehiä pitäisi aina vain kunniottaa, kun ette te miehetkään juuri tunnu kunniottavan naista?