Lapseton - Jos siskosi(jolla on lapsia) ehdottaisi,että ottaisit vastaan
Lapseton - Jos siskosi (jolla on lapsia) ehdottaisi,että ottaisit vastaan häneltä vanhoja lastenleluja, jotta lapsivierailla olisi tulevaisuudessa mukavempaa kun ovat luonasi kylässä, niin mitä miettisit?
Kommentit (18)
"Ostanpa niille lelulaatikon huomenna... Mutta mikä ihme minulla viiraa, kun en itse muka ole älynnyt tällaista asiaa? Milloin aivotoimintani lakkasi?"
Sanoisin, että sopii, jos sisko keksii niille leluille myöskin fiksun säilytyspaikan. En todellakaan ala mitään lelulaatikoita esillä säilyttämään, joten jollei systeri haluaisi järjestää vaatekomeroani uuteen uskoon, tuskin onnistuisi. Pari lasten dvd-leffaa mulla on ja lipaston laatikossa värityskirja ja puuvärit. Ja voi lapselle kai mukaankin jonkun lelun ottaa?
Ajattelisin hänen toivovan tätä omien lastensa takia, jotta heillä olisi minun luonani mukavampaa. Todennäköisesti en ottaisi leluja, koska lapset kasvavat ja hänen lapsilleen ne lelut olisivat kuitenkin kohta vääränlaisia. Enkä haluaisi sisustettuun asuntooni mitään lasten leluja pyörimään nurkkiin. Ei mulla ole kuntoileville vieraille kuntopyörääkään eikä kissansa kanssa tuleville kiipeilypuuta. Jonkun lautapelin voisin ottaa kaappiin lapsia varten, en muuta.
Haluan kyllä lapsia joku päivä, muutaman vuoden kuluttua, mutta nyt nautin lapsettomasta elämästä, johon kuuluu vain minä ja mieheni. Nyt vielä voimme asua asunnossa, mikä ei pusua lasteleluja ja en todellakaan haluaisi kenenkään vanhoja leluja nurkkiin pyörimään vaikka kuinka hyvää tarkoittaisivat. Jos leluja halaun niin totta kai voin itsekin niitä ostaa tai sitten vaikka hakea lapsuudenkodista vahat leluni.
Kyllä mun mielestä lastenkin pitää oppia ettei kaikissa vierailupaikoissa välttämättä ole leluja, liukumäkiä ja trampoliineja. Itsekin muistan että pikkuveljeni kanssa leikittiin vaikka minkälaisia arvuutteluleikkejä kahdestaan sellaisissa kyläpaikoissa, joissa ei ollut lapsia tai leluja. Sellainen vaan kehittää mielikuvitusta.
No kyllä jonkun kohtuullisen määrän leluja voisin ottaakin, pääseepähän helpommalla sitten kun käy lapsia kylässä/hoidossa. Mitään huoneellista leluja en kyllä voi ottaa vastaan.
Omasta takaakin on kyllä ainakin vesiväri- ja piirustusvälineitä sekä joitakin lastenkirjoja vieraileville lapsille. Muutakin askartelutarviketta usein löytyy, koska askartelen itse. Samoin viihdykkeenä ovat toimineet hyvin jotkin keräilemäni vanhat esineet, jotka lapsia kiinnostavat ja joita saa kokeilla. Kuten kahvimylly ja vanha keittiövaaka. Koirakin löytyy, että kai meidän koti on aika lapsivierasystävällinen? :)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:17"]Ajattelisin hänen toivovan tätä omien lastensa takia, jotta heillä olisi minun luonani mukavampaa. Todennäköisesti en ottaisi leluja, koska lapset kasvavat ja hänen lapsilleen ne lelut olisivat kuitenkin kohta vääränlaisia. Enkä haluaisi sisustettuun asuntooni mitään lasten leluja pyörimään nurkkiin. Ei mulla ole kuntoileville vieraille kuntopyörääkään eikä kissansa kanssa tuleville kiipeilypuuta. Jonkun lautapelin voisin ottaa kaappiin lapsia varten, en muuta.
[/quote]
Veit jalat suustani.
Ajattelisin, että sisko aikoo alkaa käyttää minua ilmaisena lastenhoitajana jatkuvasti. En suostuisi.
Tänään just tuli kaveri lapsensa kanssa käymään ja mulla ei ollut sen ikäselle (3v) leluja! Meillä on 7kk vauva joka ei vielä leiki autoilla yms. Hain hänelle paperin ja vähän kyniä ja annoin piirtää.
Mutta kysymykseesi, kyllä ottaisin, ei semmoinen pieni laatikko paljon paikkaa vie! Ja jos meillä kävisi joku säännöllisesti, niin ottaisin meille myös vaihtovaatteita ja vaippoja tmv. Ei paljon, mutta jos esimerkiksi lapsi vasta harjoittelee pottaan pissaamista niin vahinkoja voi tapahtua. :)
Meidän tuttavilla ja sukulaisilla on kyllä yleensä omat lelut mukana.
Mulla on lapsia itsellänikin, ja silti mua ärsyttää se ajatus, että kaikkialla (myös lapsettomilla) pitäisi olla kaikki suunniteltu ja laitettu lapsia varten. En odota vieraana, että lapsettoman ihmisen kotona olisi leluja tms. Toki kiva jos on, mutta missään nimessä en oleta sellaista.
Meillä on aina kotonakin ollut esim. viherkasveja ja lasiesineitä yms. En ole lastenkaan myötä tehnyt kodistani jotain pehmustettua kiipeilyareenaa. Mua ärsyttää yksi tuttavaperhe, joka aina meille tullessaan kerää esim. lasiset tuikut ikkunalaudalta pois, ettei heidän lapset koske niihin. Ei vieras voi toisten sisustusta muuttaa, vanhempien tehtävä on valvoa lapsiaan.
Lapsille voi hyvin ottaa kotoa jonkun lelun/pelin tai kirjan kylään mukaan.
Voisin muutaman pienen ottaa, esim pikkuautoja. Ei vie paljon tilaa ja sopii niin 2 vuotiaalle kuin ekaluokkalaisellekkin (vai leikkiikö niin "vanhat" enää nykyään? ) paperia ja värikyniä on toki mullakin, mutta kaikki lapset ei tykkää piirtää. Kaverit on kyllä yleensä ottaneet lapsilleen itse mukaan lelun tai pari
En ymmärrä miks ottaisin, eikä mun sisko kyllä semmosta ehdottaiskaan. Tuovat omia mukana ja aina mulla jotain piirrustuspaperia tms on.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:36"]Mulla on lapsia itsellänikin, ja silti mua ärsyttää se ajatus, että kaikkialla (myös lapsettomilla) pitäisi olla kaikki suunniteltu ja laitettu lapsia varten. En odota vieraana, että lapsettoman ihmisen kotona olisi leluja tms. Toki kiva jos on, mutta missään nimessä en oleta sellaista.
Meillä on aina kotonakin ollut esim. viherkasveja ja lasiesineitä yms. En ole lastenkaan myötä tehnyt kodistani jotain pehmustettua kiipeilyareenaa. Mua ärsyttää yksi tuttavaperhe, joka aina meille tullessaan kerää esim. lasiset tuikut ikkunalaudalta pois, ettei heidän lapset koske niihin. Ei vieras voi toisten sisustusta muuttaa, vanhempien tehtävä on valvoa lapsiaan.
Lapsille voi hyvin ottaa kotoa jonkun lelun/pelin tai kirjan kylään mukaan.
[/quote] no eikö se ole parempi kerätä ne pois ennen kuin ne ovat pillun päreinä lattialla? Itsekin siirtelen särkyvät esineet ylähyllyille kun tulee lapsivieraita
En, en, en ja en! Missä minä niitä säilyttäisin? Muistutan aina kyläileviä vanhempia, että tuovat mukanaan lasten omia leluja koska minulla ei ole lelulaatikkoa. Lapsivieraita käy ehkä 2-3 krt vuodessa ja ehtivät vierailujen välillä kasvaa sen verran, että kiinnostuksen kohteetkin ovat vaihtuneet. Kyniä ja ruutupaperia minulla on, ja niitä tarjoan kyllä.
Ilahtuisin kovasti. Mulla käy usein lapsivieraita mutta huonomuistisena en oikein ikinä tule päivittäneeksi leluvarastoani. Ottaisin siis mielelläni vastaan vaikka isonkin säkin leluja vierasvaraksi.
Olen kyllä ostanut ihan omia leluja että siskontyttö voi meillä ollessaan leikkiä. Mutta jos siskoni tällaista ehdottaisi, niin kyllähän sitä nyt muutama lelu johonkin kaappiin tai laatikkoon mahtuu. En pitäisi tätä mitenkään omituisena.
En ottaisi. En halua kotiini mitään ylimääräistä roinaa, kun olen nykyisiäkin karsimassa pois.