Ihmiset, jotka kommentoi omalla Facebook profiilillaan Iltalehden uutisia
Kaikenlisäksi kommentit yleisesti näkyvissä kaikille lukijoille. Ei voi käsittää..
Kommentit (41)
En minäkään ymmärrä. Sitten vielä keskenään tappelevat .
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:12"]
Varsinkin kun kommentit ovat niin puusilmäisiä, rasistisia, ilkeitä ja osoittavat suurta tietämättömyyttä ja sivistyksen puutetta :D
[/quote]
Lueskelin aamulla Iltalehteä netistä ja ei voi kuin ihmetellä samaa. Ovatko ihmiset jotenkin taantuneet älyllisesti viimeisten vuosien aikana, vai onko netti mahdollistanut sen, että kaiken maailman idiootit pääsevät laukomaan aivan käsittämättömän typeriä kommenttejaan julkisesti ja sitten syntyy vaikutelma, että heidän absoluuttinen määränsä olisi suorastaan räjähtänyt käsiin? Muutama normaalijärkinenkin siellä saattaa olla kommentoimassa, mutta ovat selvänä vähemmistönä, mikä on sekin aivan hullua
Masentava fiilis jäi, mutta minkäs teet?
Iltalehden kommentit -> myötähäpeä! Tosin tässä täytyy myöntää, että kommentoijien joukossa on ollut oma teinipoikani. Hänen kommenttinsa ovat kyllä olleet ihan osuvia, toisin kuin monen aikuisen (joilla suurimmalla osalla tuntuu olevan oikeinkirjoituskin hakusessa).
Epäilen, että tässä on kyseessä kokonaan erillinen, aiemmin tuntematon ihmislaji - homo lehticus iltapaevae.
En suostu hyväksymään, että olen samaa homo sapiens -lajia näiden kanssa. Ja minä olen sentään aika tyhmä ihmiseksi.
Mietin ensin samaa mutta sitten totesin että kuitenkin ovat fiksumpia kuin anonyymisti huutelijat. Tuli mieleen yksi Iltalehden juttu keskenmenoista, moni oli ruikuttanut tarinansa kommenttiboksiin ja eräs mies lisäsi siihen että huonompi aines ei lisäänny. Alkoi muistuttaa av-meininkiä, mutta sitten tajusin että mieshän oli rehellisesti oma itsensä. Jos jollain jäisi jotain hampaankoloon niin voisi ottaa yhteyttä. Arvostaisin kieltämättä jos nämä palstalla mahotelleet ja lastani enkkubulliksi nimitelleet olisivat esiintyneet nimellään. Nainen 26v
Ite rakastan provoilla niihin omalla nimelläni. Se on parasta viihdettä!
Suomalaiset ja some... :D
Siitä vaan lisää yksityistietoja NSA:lle.
Ihmettelen ettei edes tavallista ihmistä kiinnosta yksityisyys. Ei mua sinänsä häiritse mistä puhutaan, mutta onko se oikeesti hauskaa kun kaikki teidän tekemiset ja kuulumiset kerätään talteen? Myös ne "neekerit vittuun" kommentit.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:20"]Mietin ensin samaa mutta sitten totesin että kuitenkin ovat fiksumpia kuin anonyymisti huutelijat. Tuli mieleen yksi Iltalehden juttu keskenmenoista, moni oli ruikuttanut tarinansa kommenttiboksiin ja eräs mies lisäsi siihen että huonompi aines ei lisäänny. Alkoi muistuttaa av-meininkiä, mutta sitten tajusin että mieshän oli rehellisesti oma itsensä. Jos jollain jäisi jotain hampaankoloon niin voisi ottaa yhteyttä. Arvostaisin kieltämättä jos nämä palstalla mahotelleet ja lastani enkkubulliksi nimitelleet olisivat esiintyneet nimellään. Nainen 26v
[/quote]
Joku varmasti uskaltaakin ottaa kaheliin yhteyttä, jos jotain hampaankolossa. Itse olen taas sitä mieltä, että anonyyminä parempi.
minä kommentoin usein uutisia ja en häpeä mielipiteitäni. Voin sanoa ne kasvotusten tai koko kansalle omalla nimelläni ja naamallani. Tosin en kinastelekaan tissien koosta tai muuta vaan kommentoin silloin niitä uutisia täällä voi turista mitä vaan, kun olemmehan aihe vapaa palstalla :)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:13"]
Varsinkin kun kommentit ovat niin puusilmäisiä, rasistisia, ilkeitä ja osoittavat suurta tietämättömyyttä ja sivistyksen puutetta :D
[/quote]
Tekevät sen sentään nimillään ei anona...
[/quote]
Onko tämän tarkoitus olla positiivinen huomio? Mielestäni paskan kirjoittaminen omalla nimellä on törkeämpää kuin anona. Siihen sisältyy ikään kuin viittaus, että kirjoittaja on vitun ylpeä paskastaan.
Heillä on rohkeutta ilmaista mielipiteensä ihan omalla nimellään. Se mielipide voi olla toisen mielestä ihan hyväkin. Onneksi täällä AV:lla saa huudella anonyymisti ihan yhtä päättömiä kommentteja ja mielipiteitä. eli katso AP peiliin ja kunnioita heitä jotka uskalavat tulla esiin omilla mielipiteillään eikä ole kuin sinä ja minä jotka täällä kaikkee paskaa kaataa anonyyminä toisten niskaan
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:21"]Ite rakastan provoilla niihin omalla nimelläni. Se on parasta viihdettä!
[/quote]
Minä suhtaudun omalla nimellä kirjoitettuihin mielipiteisiin netissä aina totena ja arvostan sitä, oli mielipide mitä tahansa. Jos provoilet omalla nimellä, niin annat sekopäisen kuvan itsestäsi. Nainen 26v
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:20"]Mietin ensin samaa mutta sitten totesin että kuitenkin ovat fiksumpia kuin anonyymisti huutelijat. Tuli mieleen yksi Iltalehden juttu keskenmenoista, moni oli ruikuttanut tarinansa kommenttiboksiin ja eräs mies lisäsi siihen että huonompi aines ei lisäänny. Alkoi muistuttaa av-meininkiä, mutta sitten tajusin että mieshän oli rehellisesti oma itsensä. Jos jollain jäisi jotain hampaankoloon niin voisi ottaa yhteyttä. Arvostaisin kieltämättä jos nämä palstalla mahotelleet ja lastani enkkubulliksi nimitelleet olisivat esiintyneet nimellään. Nainen 26v
[/quote]
Joku varmasti uskaltaakin ottaa kaheliin yhteyttä, jos jotain hampaankolossa. Itse olen taas sitä mieltä, että anonyyminä parempi.
[/quote]
Kaheliin? Ei se mielestäni kaheliksi tee jos on rehellinen. Kahelimpi se anonyymi päänaukoja on. Nainen 26v
Tästä ketjusta sain idean, että voisin luoda
Facebook-tunnukset Iltalehti-rölläilyä varten.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:13"]
[/quote]
Tekevät sen sentään nimillään ei anona...
[/quote]
Ja profiloituvat samalla oikein mukavasti. NSAlla on vain 40 TUHATTA työntekijää profiloimassa maailman ihmisiä. Miettikää mitä tuollainen armeija saa aikaan vuodessa. Nanoteknologian kehityttyä mikroskoopisen kokoiset droidit tappavat vääränlaiset ja toisinajattelijat ja totalitäärinen järjestelmä on luotu. Hail perseaukko!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:32"]
Tästä ketjusta sain idean, että voisin luoda Facebook-tunnukset Iltalehti-rölläilyä varten.
[/quote]
Ei ole niin helppoa kuin luulisi. Itselläni on parit feikkitunnukset, mutta ne ei näy noissa iltalehden kommenteissa, jos kommentoin niillä sinne jotain. Näkyy vain itselle silloin kun olen kirjautuneena samalla tunnuksella. Missä vika? Pitääkö feikkitunnuksella olla tietty määrä kavereita tms. ennen kuin se näkyy? Samoin joitain feikkejä on fb poistanut minulta, noita ilmeisesti koitetaan valvoa jotenkin.
Iltalehden artikkeleihin kommentoivilla suurella osalla näkyy olevan koulutuksena se kuuluisa Elämän kova koulu.
Anonyymillä mielipiteellä on yhtä paljon painoarvoa kuin jäniksen paskalla varvikossa. Sääli noissa kommenttitapauksissa on se, että harva heistä edes tajuaa kommentoidessaan sen näkyvän kaikelle kansalle.
Tämäkin palsta on huutelijoiden kotipesä, harva, siis hyvin harva teistä pystyy mielipiteitään sanomaan ääneen edes lähimmälle ystävälle, puhumattakaan suurelle yleisölle, se jos jokin on säälittävää!
Mulla on työkaveri, jota luulin ihan fiksuksi. Kunnes meistä tuli fb-kavereita ja huomasin kuinka hän kommentoi tosi usein iltapäivälehtien uutisiin. En voi ymmärtää...