Ihanat runebergintortut... mutta kenellä varaa ostaa?
Mun mielestä ihan järjetön hinta jos pari säälittävää torttua maksaa neljä euroa! :O Kun ne ei ole edes miten erityisen korkeita tai kauniita mutta silti hinta on aivan hirmuinen... Onko ne aina olleet noin kalliita? Olen kyllä aiemmin ostanut, ehkä kolme vuotta sitten viimeksi, joten en muista yhtään? Pitäis kokeilla tehdä itse niin sais itsekseen syyä monen monta torttua :D
Kommentit (57)
Tee itse, nehän on periaatteessa korkeita, tietyllä tavalla maustettuja muffinseja.
Missä maksaa neljä euroa? Täällä maalla hinta Prismassa muistaakseni 2,49 ja pidin sitäkin kalliina. Kerran raaskii ostaa, jos tekee myöhemmin mieli niin teen mieluummin itse.
Ei se hinta (2.69€/2kpl) niitä saanut kauppaan jättämään vaan niiden kalorit! Meinasin ostaa mutta yhdessä torttusessa oli noin 500kaloria!
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:14"]
On herkkua ja kyllä siitä nyt kerran vuodessa voi maksaa. :)
[/quote]
Niin mäkin ajattelin mutta kun seisoin siinä hyllyn edessä se rasia kädessä ja mietin mitä siellä neljällä eurolla vois ostaa.... Neljällä eurolla saa jo kokonaisen makaronilaatikon uuniin :O (Tarjouksessa oli jauhelihapaketti 2,00€, litra maitoa 0,8 euroa, makaronit 1,00€). Kananmunia oli kotona. Niin jäi tortut hyllyyn.
Terveisin pihi ap vaikkei olekaan mitenkään eritysen köyhä :D
Ai saat kaks neljällä eurolla? Mun piti maksaa gluteenittomasta yhdestä 3.60e. Tosin ei tuollainen pikkuraha tunnukkaan missään
Teen itse. Ja saan vaikka kuinka monta. Kaloreista en piittää vaikka painoa 125kg. Täytyy sitten vaan harrastaa kiihkeää seksiä vähän enemmän kuin normaalisti.
Ohhoh, kahdella ja puolella eurolla olisin voinut ostaakin pari torttua :) Täällä meillä kaikki Fazerin ja Vaasan ja mitä niitä nyt oli niin oli sen 3,99 tai enemmäkin.
Hitto, lähden etsimään netin ihmeellisestä maailmasta reseptiä :D
ap
Itse ostin viime viikonloppuna 2 kpl S-marketista, maksoivat noin 3 euroa ja olen opiskelija. Onhan niitä nyt saatava vähintään kerran vuodessa.
Mielenkiinnolla odotan taas otsikoita "Kauppa ei suostunut myymään Runebergintorttua asiakkalle!". Niissähän on alkoholia, joten muistakaa ottaa paperit mukaan!
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:14"]
[/quote]
Niin mäkin ajattelin mutta kun seisoin siinä hyllyn edessä se rasia kädessä ja mietin mitä siellä neljällä eurolla vois ostaa.... Neljällä eurolla saa jo kokonaisen makaronilaatikon uuniin :O (Tarjouksessa oli jauhelihapaketti 2,00€, litra maitoa 0,8 euroa, makaronit 1,00€). Kananmunia oli kotona. Niin jäi tortut hyllyyn.
Terveisin pihi ap vaikkei olekaan mitenkään eritysen köyhä :D
[/quote
Mitä te saatte tuosta pihiydestä, jotain kiksejä?? Ostan Runebergin torttuja päiväkahville, niin kauan kuin on myynnissä. Joo, alle 3€ kaksi kappaletta Prismoissa.
No on kyllä vähissä rahat jos ei muutamaa pullaa voi kerran vuodessa ostaa. Varmaan kuitenkin koko perheellä on älykännykät ja uudet vaatteet ja auto ja omakotitalo. Suomalaiset on maailman piheimpiä ruuan ostajia.
Teen myös itse. Olen keliaakikko ja täältä ei saa gluteenittomia.
Jommassakummassa iltapäivälehdistä oli Fredrikan oma ohje. Aattelin tehdä pellillisen.
Eivät ne nyt niin ihania ole. Suurin osa valmiista teollisita tortuista on kuivaa kökköä, josta jää paha maku suuhun. Ne hyvät maksavat enemmän, mutta hinta ei silti ole laadun tae. itse tehden saa hyviä, mutta kuka niitä yhtä enempää viitsii syödä.
No, ei kai se kenenkään talous voi siihen kaatua, jos kerran vuodessa ostaa tällaisen kausileivonnaisen. Sanoisin, että on äärimmäisen pihiä taivastella jonkun Runebergin tortun hintaa, kun ei niitä tule ostettua esim. joka viikko. Eri asia, jos vaikka maitopurkki tai jokin muu päiväittäistavara maksaisi neljä euroa. Jos kerran hinta niin kirpaisee, niin jätä ne tortut kauppaan meidän varakkaampien ostettavaksi,mikään laki tms. ei sua pakota niitä hankkimaan!
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:16"]
Ei se hinta (2.69€/2kpl) niitä saanut kauppaan jättämään vaan niiden kalorit! Meinasin ostaa mutta yhdessä torttusessa oli noin 500kaloria!
[/quote]
Onko tuo kalorimäärä paljon vai vähän? En koskaan tutki kaloreita, vaan syön mieltymysten mukaan.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:12"]
Mun mielestä ihan järjetön hinta jos pari säälittävää torttua maksaa neljä euroa! :O Kun ne ei ole edes miten erityisen korkeita tai kauniita mutta silti hinta on aivan hirmuinen... Onko ne aina olleet noin kalliita? Olen kyllä aiemmin ostanut, ehkä kolme vuotta sitten viimeksi, joten en muista yhtään? Pitäis kokeilla tehdä itse niin sais itsekseen syyä monen monta torttua :D
[/quote] On hyviä itse tehtyinä, nam!