Äänestysongelma: kannatan liberaalia yhteiskuntaa ja samalla (ov)
Olen ulkosuomalainen ja olen alkanut tulla siihen tulokseen, etta maahanmuuttopolitiikkaan on saatava muutos. Kannatan väkivaltarikollisten karkoittamista (ei-kansalaisten siis) ja kovempia tuomioita seksuaalirikollisille. Samalla kannatan vahvasti liberaalia ja tasa-arvoista yhteiskuntaa ja poliittinen näkökantani on vasemmalle kallellaan.
Olen korkeasti koulutettu lähes kolmekymppinen sinkkunainen jos sillä nyt on mitään väliä. Aikaisemmin olen äänestänyt vasemmistoliittoa ja vihreitä. En haluaisi äänestää Perussuomalaisia, koska puoleen arvot maahanmuuttoasioita lukuunottamatta ovat niin kaukana omistani.
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:57"]Äänestä Piraattipuoluetta!
[/quote]
Ei mitään hyötyä... Muuten ihan jees.. Mutta niin vähän ääniä että ei mitään hyötyä
Painin saman ongelman kanssa. Päätin, että äänestän Piraatteja. "Hukkaanhan" se ääni näin menee, mutta on mielestäni parempi vaihtoehto, kuin kokonaan äänestämättä jättäminen.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:20"]Painin saman ongelman kanssa. Päätin, että äänestän Piraatteja. "Hukkaanhan" se ääni näin menee, mutta on mielestäni parempi vaihtoehto, kuin kokonaan äänestämättä jättäminen.
[/quote]
Tosin kovin vasemmalla eivät talouspoliittisesti ole tietääkseni, mutta ovat liikkeellä äärimmäisen arvoliberaalilla agendalla. Maahanmuuttoasiossa eivät taida olla Persu/Muutos linjoilla, mutta eivät myöskään mädättäjä linjoilla.
Ja onhan siellä outoa sakkia, mutta oudot hipit ovat iloinen ja positiivinen asia, päinvastoin kuin nimeltä mainitsematon aavikko-uskonto.
Olen samassa tilanteessa ja päätin äänestää ps:a, kunnes suomalaiset tajuavat, ettei nykymeno maahanmuuttopolitiikassa voi jatkua.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:56"]
Olen korkeasti koulutettu lähes kolmekymppinen
[/quote]
Eli et toisin sanoen ole aito liberaali, vaan teeskentelijä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:56"]
Olen korkeasti koulutettu lähes kolmekymppinen
[/quote]
Eli et toisin sanoen ole aito liberaali, vaan teeskentelijä.
[/quote]
Vihreät, vasemmistolaiset ja feministit nyt ovat aina "rusinat pullasta" - liberaaleja. Ei ole vielä yhtään poikkeusta tullut vastaan.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:56"] Olen korkeasti koulutettu lähes kolmekymppinen [/quote] Eli et toisin sanoen ole aito liberaali, vaan teeskentelijä. [/quote] Vihreät, vasemmistolaiset ja feministit nyt ovat aina "rusinat pullasta" - liberaaleja. Ei ole vielä yhtään poikkeusta tullut vastaan.
[/quote]
Aidon liberaalin perusedellytys on tahallinen työttömyys. Jos tätä kriteeriä ei täytä, ei ole aito liberaali.
Ap tässä vielä.
Olen miettinyt paljon, kumpi merkkaa enemmän - turvallinen yhteiskunta jossa on nollatoleranssi väkivallan suhteen, vai tasa-arvo? Uusi avioliittolaki meni jo läpi, joten sen suhteen PS'n äänestäminen ei ole täysi mahdottomuus. Vastustan myös pakkoruotsia.
Vasemmistoliittoa en halua äänestää maahanmuuttoasioden tai talouspolitiikan takia (sama juttu Kokoomuksen suhteen), varsinkaan kun Korhonen ei ole enää puheenjohtaja. Olen myös saanut tarpeeksen Vihreiden naiiviudesta.
Haluan palata Suomeen muutaman vuoden päästä enkä halua silloin pelätä oman tuvallisuuteni puolesta.
Monikulttuurisuuspolitiikalla pitemmän kantaman seuraukset kuin homoavioliittokysymyksellä. Media on myös nostanut PS:stä esiin niitä äärimmäisempiä tapauksia. Kannattaa tutustua riviehdokkaiden/edustajien ajatuksiin jos ei vielä ole, ja päättää niiden perusteella.
Voit unohtaa liberaalin, avoimen oikeusvaltion, jos muslimit tulevat enemmistöksi. Persuja äänestämällä pikemminkin varmistat, että sellainen täällä säilyy.
Olen entinen kokoomuksen äänestäjä ja paininut saman ongelman kanssa. Äänestän näissä vaaleissa persuja, koska tasa-arvoisesta avioliittolaista äänestettiin jo ja lisäksi turvallisuus on mielestäni tärkein kysymys, mihin poliitikot voivat oikeasti vaikuttaa. Lisäksi vastustan pakkoruotsia ja kannatan pakollista valinnaista englannin lisäksi.
Samat ongelmat ja ääni taitaa mennä piraateille. Tuntuu vähiten huonolta vaihtoehdolta. Korkeasti koulutettuna ja kulttuuria arvostavana ps on ehdoton ei. Myös vihreät ja vasemmisto tuntuvat vääriltä valinnoilta ja kokoomus, kepu ja sdp ovat poissuljettu.
Minäkin olen entinen kokoomuksen äänestäjä ja joutunut jo muutamissa vaaleissa äänestämään persuja. Olen itse arvokonservatiivi ja talousasioissa oikealle kallellaan. Persut on arvokonservatiiveja, mutta talousasioissa vasemmistolaisia. Kokoomuksesta on tullut arvoliberaali ja talousasioissa vasemmistolainen. Äänestä nyt tässä sitten.
Minulle vaakakupissa painaa eniten tolkuton ja hallitsematon maahanmuutto, jolla kerätään tänne roskasakkia joilla ei ole halua sopeutua yhteiskuntaan ja länsimaisiin arvoihin. Talouskysymyksissä on helppo kääntää suuntaa, jos on tehty virheitä. Mutta jos maahan on tuotu satoja tuhansia koneinsinöörejä, niin millä poliittisella päätöksellä tämä virhe saadaan korjattua? Ei millään. Siksi PS.
Kiitos vastauksista. Piraatteja olen miettinyt myös, mutta sieltä tuskin kukaan pääsee läpi.
Onko missään muussa puolueessa ehdokasta joka ajattelee mainitulla tavalla? En ehdi hirveästi seurata Suomen politiikkaa ja siksi kyselen täältä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 18:16"]
Kiitos vastauksista. Piraatteja olen miettinyt myös, mutta sieltä tuskin kukaan pääsee läpi.
Onko missään muussa puolueessa ehdokasta joka ajattelee mainitulla tavalla? En ehdi hirveästi seurata Suomen politiikkaa ja siksi kyselen täältä.
[/quote]
Suomessa on suhteellinen vaalitapa eli ääni menee aina myös puolueelle eikä vain ehdokkaalle. Siksi on tärkeämpää löytää sopiva puolue kuin sopiva ehdokas.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:51"]
Voit unohtaa liberaalin, avoimen oikeusvaltion, jos muslimit tulevat enemmistöksi. Persuja äänestämällä pikemminkin varmistat, että sellainen täällä säilyy.
[/quote]
Jollekin menee taas pelottelut jostain muslimi-invaasiosta aivan täydestä. Se, että muutamat ääriajattelijat jaksavat kerran viidessa tappaa muutaman kymmenen eruooppalaista ei nyt ole ihan sama asia kuin se, että muslimit suunnittelevat jotain laajamittaista lännen invaasiota.
Se mitä lännesssä ei (tarkoituksella) uutisoida on se, että muslimit tappavat oikeasti paljon enemmän toisiaan kuin meitä vääräuskoisia. Jokaista muslismin tappamaa vääräukostaista kohden muslimi tappaa varmaan tuhat muslimia. Islam ei todellakaan ole mikään yhtenäinen uskonto, vaan pikemminkin pistoutunut useisiin eri aatesuuntiin ja eri aatesuuntien ovat yhtä vihamielisiä muita aatesuuntia kohtaan, kuin ovat meitä vääräuskoisia kohtaan.
Siksi joku yhtenäinen islaminen valtio tai etenkin joku muslimi-invaasioa euroopassa on täysi mahdottomuus. Eivät tule edes keskenään toimeen ja keskittyvätkin tappamaan toisiaan.
Äänestä PS !!!!