Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin kuuro eläkeläinen huudattaa radiosta SIUNAA JA VARJELE MEITÄ.

Vierailija
13.03.2015 |

Lapset nukkuvat päiväunia ja minäkin olisin nyt tosi mielelläni nukkunut samalla. En voi, koska naapurin puolikuuro eläkeläisleskirouva kuuntelee jotain radiohartautta. 

En voi laittaa mitään kuulosuojaimiakaan, kun en muuten kuule itkuhälytintä ulkoa tai sisällä nukkuvan lapsen heräämistä. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siunaa ja varjele.. muuta omakotitaloon.

Vierailija
2/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toi laulu jäi soimaan päähän!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Oon kotihoidossa töissä, ja joskus mietin, miten naapurit jaksaa just tuollaista.

Vierailija
4/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua raukkaa...

Vierailija
5/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on se muihin ihmisiin sopeutuminen.

Vierailija
6/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten tiedät, miltä tuntuu naapureistasi, kun sinun lapsesi "vähän leikkivät", esim. viikonloppuaamuisin, kun naapurit haluaisivat vielä nukkua. Se antaa ja ottaa, tämä kerrostaloelämä.

Vierailija
7/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhea! Mun Isomummin naapurina voi olla myös aika inhottavaa joutua kuuntelemaan kaikki uutiset, hartaudet, hiihtolähetykset, mustavalkoiset elokuvat. Illalla tosin ei kuulu meteliä, mutta muuten sohvalla meteli on korviahuumaava aina, kun tv menee päälle. Olen oikeasti miettinyt naapuri parkoja.

Vierailija
8/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laula mukana, JOS osaat.

Vierailija
9/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kestää. Kerran vaan se naapurisi Talvisodan päättymisen muistokonserttia kuuntelee. Tänään tulee sen sodan päättymisestä 75 vuotta.

Aika pieni uhraus verrattuna sota-ajan ihmisten kokemisiin jos yhtenä päivänä päivälepo ei ihan absoluuttisessa hiljaisuudessa onnistu. Sisulla vaan :)

Vierailija
10/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin joskus pienessä kerrostalossa jossa ympärillä oli pelkkiä mummeleita. Siellä nuo oli ihan arkipäivää. Monella ne radiot alkaa laulaa siinä neljän jälkeen aamuyöllä, ketään ei haitannu ollenkaan (paitsi mua). Mut auta armias jos mä kävin illalla kello 22.30 suihkussa iltavuoron jälkeen, seuraavana aamuna suorastaan satoi postiluukusta erivärisiä lappuja joissa kerrottiin hiljaisuusajan olevan kello 22-07. Niiiinpä, mitähän ne radiot huus aamuyöstä. Ja vuorotyöläisen suihkussakäyntihän taas on normaalia elämistä.

Suosittelen ap muuttamaan pois sieltä, niin minäkin tein ja ah tätä hiljaisuutta.

Vierailija
11/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 13:43"]

Ai kauhea! Mun Isomummin naapurina voi olla myös aika inhottavaa joutua kuuntelemaan kaikki uutiset, hartaudet, hiihtolähetykset, mustavalkoiset elokuvat. Illalla tosin ei kuulu meteliä, mutta muuten sohvalla meteli on korviahuumaava aina, kun tv menee päälle. Olen oikeasti miettinyt naapuri parkoja.

[/quote]

Minun ysikymppisellä appiukollani oli juuri noin, mutta sitten hän sai kuulolaitteen. Nyt tv:n äänivolyymi on sopiva kerrostaloon ja kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä. Kannattaisi sinunkin isomummisi viedä lääkäriin, jotta kuulolaitteen hankinta edistyisi.

Vierailija
12/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, ihana virsi. Kuuntelisin mielelläni. :)

Vierailija
13/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan alakerran naapurimme oli juuri tuollainen puolikuuro höppänä mummeli. Ihana ihminen, mutta olihan se aika kamalaa kun opiskeluaikoina alkoi arkiaamuisin alakerrasta kuulumaan kukonlaulun aikaan joku hartaus.

Vierailija
14/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 13:41"]

Voi siunaa ja varjele.. muuta omakotitaloon.

[/quote]

En halua. Minua ei haittaa elämisen äänet, päinvastoin. Tuo puolikuuro leskirouva on vain niin kuuro, että kuulen paksujen seinienkin läpi nuo virret. 

Olen käynyt pari kertaa ovella sanomassa, että laittaisi sitä radiota hiljemmalle. Keskustelu menee yleensä näin:

"No hei. Meillä on nuo lapset päiväunille, niin ajattelin, josko sitä radiota voisi laittaa vähän hiljemmalle."

"MITÄ?"

"Niin, että sitä radiota vähän hiljemmalle, kun meillä nukutaan päiväunia."

"SANOS VIELÄ, KUN MULLA ON VÄHÄN KENHO KUULO!"

"SITÄ RADIOTA. VÄHÄN HILJEMMALLE. MEILLÄ NUKUTAAN."

"EI, EN OLLUT NUKKUMASSA, ET HÄIRINNYT OLLENKAAN. TUU SISÄLLE VAAN!"

"EI, KUN MEILLÄ NUKUTAAN. LAPSET NUKKUVAT. TEILLÄ ON RADIO AIKA KOVALLA, SE KUULUU MEILLE ASTI."

"KUKA?"

"ROUVALLA ON RADIO KOVALLA, SE HÄIRITSEE. VOISIKO ROUVA LAITTAA RADIOTA HILJEMMALLE!"

"EI NYT EN KYLLÄ SAANU SELVÄÄ."

"RADIO. R-A-D-I-O. LIIAN KOVALLA, ROUVA, LIIAN KOVALLA!"

"VARTOOS VÄHÄN. HAEN PAPERIA JA KYNÄÄ, KUN EN MINÄ MITÄÄN KUULE."

(Kirjoitan asiani).

"JAA! MUTTA EN MINÄ MUUTEN MITÄÄN KUULE, JOS SITÄ VÄÄNTÄÄ HILJEMMALLE."

(Kirjoitan, että se kuuluu meille asti ja että nyt on lasten päiväuniaika.)

"NO MUKAVA, ETTÄ OHJELMA TULEE NYT PÄIVÄSAIKAAN JA UNIAIKAAN, NIIN EI HÄIRITTE TEIDÄN NORMAALIA ARKEA."

(Kirjoitan, että toivoisin, ettei päiväuniaikaan kuuluisi meille rouvan radion ääniä.)

"EMMINÄ PYSTY SITÄ OHJELMA-AIKAA MUUTTAMAAN. JOSPA SINÄ PAREMMILLA KORVILLA LAITTASIT YLEISRADIOON VIESTIÄ, ETTÄ LÄHETTÄISI SITÄ OHJELMAA JOHONKIN PAREMPAAN AIKAAN. MULLE KYLLÄ KÄY IHAN EHTOONAKIN, AINAHAN MINÄ OLEN KOTONA. VIE SEMMOSIA TERVEISIÄ!"

Luovutan.

"JUU VIEN. HEI HEI."

"MITÄ?"

ap

Vierailija
15/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten tiedät, miltä tuntuu naapureistasi, kun sinun lapsesi "vähän leikkivät", esim. viikonloppuaamuisin, kun naapurit haluaisivat vielä nukkua. Se antaa ja ottaa, tämä kerrostaloelämä.

[/quote]

Eipä häiritse, kun asutaan rivitalossa ja meillä on päätyasunto. Ainut naapuri on tuo puolikuuro leskirouva. Ei se mitään kuule, vaikka yritettäisiin häiritä.

ap

Vierailija
16/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laula mukana, JOS osaat.

[/quote]

Tottakai osaan. Sehän tässä häiritseekin. Jos olisi joku ihan tuntematon taustamölinä, pystyisin varmaan rentoutumaan ja nukahtamaan. Mutta kun tiedän joka sanan ja voisin laulaa entisenä kuorolaisena alttoäänetkin melodian mukana, niin se häiritsee. 

Nyt tulee jotain reipasta marssilaulua. Mieskuoro. ..Aa, onkin Oi, armas Suomenmaa. Reipas sovitus.

ap

Vierailija
17/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 13:54"]

Laula mukana, JOS osaat.

[/quote]

Tottakai osaan. Sehän tässä häiritseekin. Jos olisi joku ihan tuntematon taustamölinä, pystyisin varmaan rentoutumaan ja nukahtamaan. Mutta kun tiedän joka sanan ja voisin laulaa entisenä kuorolaisena alttoäänetkin melodian mukana, niin se häiritsee. 

Nyt tulee jotain reipasta marssilaulua. Mieskuoro. ..Aa, onkin Oi, armas Suomenmaa. Reipas sovitus.

ap

[/quote]

*Oi, kallis Suomenmaa tietenkin.

ap

Vierailija
18/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 13:46"]

Koita kestää. Kerran vaan se naapurisi Talvisodan päättymisen muistokonserttia kuuntelee. Tänään tulee sen sodan päättymisestä 75 vuotta.

Aika pieni uhraus verrattuna sota-ajan ihmisten kokemisiin jos yhtenä päivänä päivälepo ei ihan absoluuttisessa hiljaisuudessa onnistu. Sisulla vaan :)

[/quote]

Onko? No, sehän selittää. Mietinkin jo, että mikä ihme hartaus tulee tähän aikaan. Viikonloppuina tulee tietenkin klo 11 jumalanpalveluksia ja tasaisin väliajoin hartauksia, mutta silloin ei häiritse. En nuku viikonloppuisin päiväunia, mutta usein näin arkena tekisi ihan hyvää. 

Ja kohtahan nuo lapset jo heräävät.

ap

Vierailija
19/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan korvessa..

ap

Vierailija
20/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotappa sitä mummoa hankkimaan kuulolaite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi