Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin kuuro eläkeläinen huudattaa radiosta SIUNAA JA VARJELE MEITÄ.

Vierailija
13.03.2015 |

Lapset nukkuvat päiväunia ja minäkin olisin nyt tosi mielelläni nukkunut samalla. En voi, koska naapurin puolikuuro eläkeläisleskirouva kuuntelee jotain radiohartautta. 

En voi laittaa mitään kuulosuojaimiakaan, kun en muuten kuule itkuhälytintä ulkoa tai sisällä nukkuvan lapsen heräämistä. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 13:41"]

Voi siunaa ja varjele.. muuta omakotitaloon.

[/quote]

En halua. Minua ei haittaa elämisen äänet, päinvastoin. Tuo puolikuuro leskirouva on vain niin kuuro, että kuulen paksujen seinienkin läpi nuo virret. 

Olen käynyt pari kertaa ovella sanomassa, että laittaisi sitä radiota hiljemmalle. Keskustelu menee yleensä näin:

"No hei. Meillä on nuo lapset päiväunille, niin ajattelin, josko sitä radiota voisi laittaa vähän hiljemmalle."

"MITÄ?"

"Niin, että sitä radiota vähän hiljemmalle, kun meillä nukutaan päiväunia."

"SANOS VIELÄ, KUN MULLA ON VÄHÄN KENHO KUULO!"

"SITÄ RADIOTA. VÄHÄN HILJEMMALLE. MEILLÄ NUKUTAAN."

"EI, EN OLLUT NUKKUMASSA, ET HÄIRINNYT OLLENKAAN. TUU SISÄLLE VAAN!"

"EI, KUN MEILLÄ NUKUTAAN. LAPSET NUKKUVAT. TEILLÄ ON RADIO AIKA KOVALLA, SE KUULUU MEILLE ASTI."

"KUKA?"

"ROUVALLA ON RADIO KOVALLA, SE HÄIRITSEE. VOISIKO ROUVA LAITTAA RADIOTA HILJEMMALLE!"

"EI NYT EN KYLLÄ SAANU SELVÄÄ."

"RADIO. R-A-D-I-O. LIIAN KOVALLA, ROUVA, LIIAN KOVALLA!"

"VARTOOS VÄHÄN. HAEN PAPERIA JA KYNÄÄ, KUN EN MINÄ MITÄÄN KUULE."

(Kirjoitan asiani).

"JAA! MUTTA EN MINÄ MUUTEN MITÄÄN KUULE, JOS SITÄ VÄÄNTÄÄ HILJEMMALLE."

(Kirjoitan, että se kuuluu meille asti ja että nyt on lasten päiväuniaika.)

"NO MUKAVA, ETTÄ OHJELMA TULEE NYT PÄIVÄSAIKAAN JA UNIAIKAAN, NIIN EI HÄIRITTE TEIDÄN NORMAALIA ARKEA."

(Kirjoitan, että toivoisin, ettei päiväuniaikaan kuuluisi meille rouvan radion ääniä.)

"EMMINÄ PYSTY SITÄ OHJELMA-AIKAA MUUTTAMAAN. JOSPA SINÄ PAREMMILLA KORVILLA LAITTASIT YLEISRADIOON VIESTIÄ, ETTÄ LÄHETTÄISI SITÄ OHJELMAA JOHONKIN PAREMPAAN AIKAAN. MULLE KYLLÄ KÄY IHAN EHTOONAKIN, AINAHAN MINÄ OLEN KOTONA. VIE SEMMOSIA TERVEISIÄ!"

Luovutan.

"JUU VIEN. HEI HEI."

"MITÄ?"

ap

[/quote]

Herttainen mummo. Mutta joo, ymmärrän hyvin. Mulla on samanlainen mummo. Ollut samassa kunnossa jo 1980-luvulta. Lapsuusmuistoina korvia huumaava meteli Napakympistä, Dallasista ja 90-luvulla Kauniista ja Rohkeista. 2000-luvulla soitteli tv-visailujen perään (niitä 'Arvaa mikä kaupunki' P-O-R-?). Tällä vuosikymmenellä on mennyt aivan sekaisin digiboksien ja Netflixien takia, kun voi katsoa mitä vaan ja milloin vaan. 

Vierailija
22/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyllä, lapset nukkuvat vieläkin. Yleensä heräävät viimeistään kahdelta. 

Kuuntelenpa tuon Finlandian sitten.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:12"]

Kehotappa sitä mummoa hankkimaan kuulolaite.

[/quote]

Hyvä idea, mutta miten käytännössä? Mitä sellaiset maksavat? Mistä sellaisia ostetaan? Todella mielelläni oikeasti voisin nähdä vaivaakin sen eteen, että kävisin viemässä mummelin korvalääkäriin, jos ei omaiset vie.

Mummolla on muuten myös ajokortti ja kuuntelee autoradiota ajaessa (ja pihaan saapuessa) kovempaa kuin Keravan amisviikset.

ap

Vierailija
24/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin nukkua klo 5.00 aamuisin, mutta naapurin kakarat aloittavat huudon. Vienkö niille sitten jeesusteippiä?

Vierailija
25/28 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yläkerran naapurissa juoksee lapsukainen aamusta iltaan edestakaisin, välillä hakkaa pattereita jollain kovalla esineellä. Pariskunta riitelee alvariinsa ja imuroinnit suoritetaan 23 jälkeen että tällaista mukavaa kerrostalo elämää. No onneksi kohta muutamme uuteen kerrostaloasuntoon, ylin päätyasunto. Loppuu tämä jatkuva naapurin elämisen kuunteleminen.

Vierailija
26/28 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄH! Taas napsahti radio päälle. Just olin kaivautunut kahden peiton alle ja nukahtamaisillaan sohvalle. 

Bachia ilmeisesti nyt. Äsken oli jotain oopperaa, olisko ollut joku aaria Taikahuilusta. 

NE KUULOKOJEET - MISTÄ NIITÄ SAA OSTETTUA NAAPURILLE!?!

ap

Vierailija
27/28 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Langattomat kuulokkeet vois olla kova juttu myös! 

Otan osaa, tuollainen jatkuva melusaaste omassa kodissa vaikuttaa oikeasti jaksamiseen ja mielialaan! Meidän alakerrassa asui ennen vanha pariskunta joka katsoi telkkaria joka päivä aamukymmenestä puoleen yöhön TÄYSILLÄ. Varsinkin kesällä kiva, kun avoimen ikkunan kautta äänet kantautui meille ihan kuin se telkkari olisi ollut meillä sisällä. Onneksi muuttivat ilmeisesti palvelutaloon hiljattain, on ollut ihanan hiljaista jo monta kuukautta. Ja olen huomannut selvän muutoksen omassa jaksamisessa, olen paljon pirteämpi ja iloisempi nykyään. Melun vaikutusta ei pidä vähätellä! 

Vierailija
28/28 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:12"]

Kehotappa sitä mummoa hankkimaan kuulolaite.

[/quote]

Hyvä idea, mutta miten käytännössä? Mitä sellaiset maksavat? Mistä sellaisia ostetaan? Todella mielelläni oikeasti voisin nähdä vaivaakin sen eteen, että kävisin viemässä mummelin korvalääkäriin, jos ei omaiset vie.

Mummolla on muuten myös ajokortti ja kuuntelee autoradiota ajaessa (ja pihaan saapuessa) kovempaa kuin Keravan amisviikset.

ap
[/quote] Hahaha tuo autoilu oli päivän paras :D *reps*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi