Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsena sukulaiset pyysivät aina minua näyttämään todistukseni.

Vierailija
13.03.2015 |

Se kuvaa hyvin sitä, miten vain suorituksilla on väliä. KUKAAN ei KOSKAAN kysynyt, oliko minulla kiva kouluvuosi, viihdynkö koulussa, onko koulussa mukavaa. 

Aikuisena minusta, täyden kympin tytöstä tuli masentunut suorittaja ja väsynyt perheenäiti. Tämä on yksi monista syistä, joka siihen johti.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Omien lasten tokareita en ole näyttänyt. En vaikka ovat olleet hyviä. Olen sanonut lapsille, että saavat näyttää JOS ITSE haluavat.

Vierailija
2/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Lähetin sitten sukulaisille ylioppilasjuhlien jälkeen kiitoskorttina kuvan itsestäni todistuksen kanssa niin, että kuva oli tarkennettu todistukseen ja arvosanat erottuivat selvästi. :-) Pitäkööt tunkkinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ollut kympin tyttö, M:n paperit kirjoitin ja kehtasin kyllä niitä näyttää.

t.3

Vierailija
4/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ekaluokkalainen kiikutti heti paperinsa näytille papalle. No, oli tuore asia silloin kun pappa oli käymässä, tuskin enää viikkoa myöhemmin olisi muistanut koko asiaa.

Toinen pappa, suoritusta arvostava, soitti ja kysyi "tuloksia".

Silloin 70-80 -luvuilla tuo todistusten syynääminen oli ihan maan tapa. Keskivertopaperit, ei traumaa.

Vierailija
5/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki niitä ovat lapsena joutuneet näyttämään. Ei se varmasti ole mikään syy masentumiseen.

Vierailija
6/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Suku tosin kehui kovasti vaikka olinkin noin 7-8 oppilas kaikissa aineissa. Ainoastaan oma äiti osoitti joka todistuksessa pettymyksensä kun ei ollutkaan kympin suoraa. En edes ikinä yrittänyt.

Vierailija
7/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo ole mitään poikkeuksellista vaan ihan yleinen tapa, jolla osoitetaan kiinnostusta lasta kohtaan. Harva kai kuitenkaan haukkuu sitä todistusta vaan sieltä etsitään ne hyvät numerot tai paremman puutteessa kehutaan sitä että pääsi luokalta...

Vierailija
8/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 13:38"]

Kaikki niitä ovat lapsena joutuneet näyttämään. Ei se varmasti ole mikään syy masentumiseen.

[/quote]

Riippuen perhepiiristä niin kyllä se saattaa siltä tuntua ainakin lapselle. Varsinkin jos ei kysytä mitään muuta niin lapsi ei saa siitä tilanteesta mitään positiivista itselleen. Ja itsetunto on useimmilla vielä aika herkkä siinä vaihessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan