Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut eivät suostu käyttämään Mobilepayta?

Vierailija
08.12.2021 |

Teen paljon kauppaa nettikirppiksillä, esim. Tori ja Huutonet ja olen hämmästynyt siitä, miten vieläkin on ihmisiä, jotka eivät ota Mobilepayta käyttöön. Nyt en siis tarkoita esim. vanhuksia, joille muutenkin voi olla vähän vieraita tuollaiset asiat eivätkä välttämättä omista älyluuriakaan. Tarkoitan ihmisiä, joilla on se älyluuri, somettavat, käyttävät nettipankkia ym. ihan perussetit. Ja Mobilepay maksuna ei käy.
Miksi ei?

Se on niin KÄTEVÄ. Ei tarvitse ajella automaatille, nostaa kaksikymppistä, käydä rikkomassa sitä jossakin (useimmissa paikoissa ei suostuta) ja sitten miettiä, minne tunkee ylijäävät setelit ja kolikot kun ei käteistä tule enää käytettyä.

Mobilepay helpottaa elämää ja sillä voi maksaa myös kaupassa.
Mobilepaylla maksu siirtyy heti eikä tarvitse kirjautua nettipankkiin, näpytellä tilinumeroita ja odotella päiviä että maksu näkyy.

Mikä on syy siihen, ettet käytä Mobilepayta jos kuitenkin teet nettikauppoja? Kysyn koska en ymmärrä.

Kommentit (154)

Vierailija
1/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse kun pankkikortti on riittänyt tähän saakka joka paikkaan. En tosin käy kirppiksillä.

Vierailija
2/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käydä asiakseen nostamassa paria kymppiä? Pidän lompakossa koko ajan tältä varalta jonkun sata €.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä Mobilepayta, koska mulla ei ole ikinä niin kiire, etten ehtisi maksaa muillakin tavoilla. Kaupassa en koe pankkikortin käyttöä ongelmalliseksi. Pienissä ostoksissa lähimaksu on näppärä eikä mulla mene kauaa pin-koodin näpyttelyynkään. Verkko-ostokset onnistuu ihan hyvin maksamalla verkkopankissa eikä ostamani tavarakaan saavu perille välittömästi vaan joskus päivien päästä. En siis osta netistä mitään sellaista, joka mun pitäisi saada just heti nyt. Jos sellaista tarvitsen, menen ostamaan kaupasta. 

Vierailija
4/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt tarvi vastata jos ei vaikka tee nettikirppiskauppoja, missä Mobilepay on erityisen kätevä. Ois kai pitäny tarkistaa otsikkoon, että tarkoitin enimmäkseen näitä tapauksia.

-ap

Vierailija
5/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla paljon muutakin mitä et ymmärrä.

Vierailija
6/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen velipoika, joka käy huutokaupoissa, siellä kuulemma ihmistä jolla ei ole edes 30000 € käteistä mukana kutsutaan persaukiseksi.

Vierailija
7/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tarvitsevani sitä.

Käteisellä ja pankkikortilla olen hyvin pärjännyt ja onneksi minulle setelirahan hakeminen ja "rikkominen" ei ole noin vaivalloista. Ihan kaupassakin ottavat käteistä vastaan.

Vierailija
8/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla paljon muutakin mitä et ymmärrä.

Voi. Nousitko väärällä jalalla? :)

Aloitatko aina aamusi kommentoimalla samaan tyyliin av:n keskusteluketjuihin? 

Vierailija
9/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tykkään Apple paysta paljon enemmän.

Vierailija
10/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisellä ja pankkikortilla olen hyvin pärjännyt ja onneksi minulle setelirahan hakeminen ja "rikkominen" ei ole noin vaivalloista. Ihan kaupassakin ottavat käteistä vastaan.

Mukavaa, ettei se ole vaivalloista juuri sinulle.

Minulle se on. En ole esim. käyttänyt lompakkoa vuosiin. Minulla on puhelintaskussa kortit. Maksan kaiken korteilla tai Mobilepaylla. Raha-automaattia ei aina ole lähettyvillä ja on ärsyttävää nostaa 20 € jos pitää maksaa joku Tori-ostos, jonka hinta on vaikka 4 tai 8 euroa. Se on aika ruljanssi joka kerta. Yleensä kieltäydynkin tekemästä kauppoja ihmisten kanssa, jotka eivät Mobilepayta käytä, ellei kyseessä ole tuote, jonka ehdottomasti tarvitsen ja haluan.

Vierailija
11/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt tarvi vastata jos ei vaikka tee nettikirppiskauppoja, missä Mobilepay on erityisen kätevä. Ois kai pitäny tarkistaa otsikkoon, että tarkoitin enimmäkseen näitä tapauksia.

-ap

Onko käteisen vastaanottaminen sinulle jotenkin vaikeaa, vai mikä on ongelma?

Vierailija
12/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuljettaa rahaliikenteensä jonkun hämärän firman kautta, jonka tarkoitus on tehdä noilla siirroilla voittoa?

Hieman kuin jotkut ostavat tietokoneilleen VPN yhteyksiä, koska luulevat sillä olevan jotain tekemistä tietoturvan kanssa. Käytännössä ohjaavat kaiken liikenteen jonkun yksityisen firman, liikenne brokerin läpi.

Vierailija
13/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni mobilebayssa pankkien välinen siirto ei ole reaaliaikainen vain siinä on tuntien ja jopa päivien viive riippuen milloin siirto on tehty. Lisäksi on ollut mediassa juttua miten tileiltä on lähtenyt jopa kahdesti maksu käytettyä kyseistä sovellusta. Monessa kaupassa on ongelmia maksun suorittamisen kanssa ja on hidas tapa maksaa kaupassa. Kortti on paljon nopeampi. en ota mitään tuollaista sovellusta käyttöön

Vierailija
14/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Onko käteisen vastaanottaminen sinulle jotenkin vaikeaa, vai mikä on ongelma?

Kannattaa vaikka lukea tuo aloitus ja edellinen kommenttini lompakosta ja miettiä hetki, mitä siinä sanotaan.

-ap

Vierailija
15/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen rulettaa.

Vierailija
16/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

No vastasin sulle jo tuohon. Mulla ei ole koskaan niin kiire ostosteni kanssa, ettenkö voisi maksaa verkkopankissa. Kun ei se tavarakaan tule mulle välittömästi, kun olen maksanut. En osta nettikirppiksiltä lääkkeitä ja lääkkeet on ainoita, joilla voi olla oikeasti kiire. Ja jos  on arkipäivä, voin tilata lähiapteekista - ja maksaa verkkopankissa - ja tuovat vielä samana päivänä. Jos taas en voi odottaa lääkkeitäni edes muutamaa tuntia tai on viikonloppu, kävelen apteekkiin, maksan pankkikortilla ja saan lääkkeeni heti. 

- Nro 3 - 

Vierailija
17/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa, ettei se ole vaivalloista juuri sinulle.

Minulle se on. En ole esim. käyttänyt lompakkoa vuosiin. Minulla on puhelintaskussa kortit. Maksan kaiken korteilla tai Mobilepaylla. Raha-automaattia ei aina ole lähettyvillä ja on ärsyttävää nostaa 20 € jos pitää maksaa joku Tori-ostos, jonka hinta on vaikka 4 tai 8 euroa. Se on aika ruljanssi joka kerta. Yleensä kieltäydynkin tekemästä kauppoja ihmisten kanssa, jotka eivät Mobilepayta käytä, ellei kyseessä ole tuote, jonka ehdottomasti tarvitsen ja haluan.

Kannattaa sitten laittaa heti siihen myynti-ilmoon, että vain joku tietty maksutapa kelpaa.

Vierailija
18/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en hoida mitään raha-asioita puhelimella, siksi.

Vierailija
19/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni mobilebayssa pankkien välinen siirto ei ole reaaliaikainen vain siinä on tuntien ja jopa päivien viive riippuen milloin siirto on tehty. Lisäksi on ollut mediassa juttua miten tileiltä on lähtenyt jopa kahdesti maksu käytettyä kyseistä sovellusta. Monessa kaupassa on ongelmia maksun suorittamisen kanssa ja on hidas tapa maksaa kaupassa. Kortti on paljon nopeampi. en ota mitään tuollaista sovellusta käyttöön

En minäkään maksa Mobilepaylla kaupassa vaan korteilla.

Mutta jos teen noita jo moneen kertaan mainittuja nettikirppisostoksia tai tarvitsee siirtää rahaa vaikka kaverille, käytän Mobilepayta. Helppo ja nopea, eikä koskaan ole mitään ongelmia ollut enkä ole kuullut, että muillakaan olisi.

-ap

Vierailija
20/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ajattelee ettei itse tarvitse sitä koska ei itse maksa sillä, mutta jos myy käytettyä tavaraa niin olisi hyvä että ostaja voi maksaa mobilella, jos ei tee tuotakaan niin sittenhän sitä ei vielä juuri tarvitse.

Noin muutenhan kun maksaminen tehdään helpommaksi niin rahaa kuluu enemmän/herkemmin ja siksi suosin käteistä, näkee koko ajan paljonko lompakossa on vaikka 50e jäljellä kun kauppakeskuksessa pörrää ja kirjanpito kuluista hoituu ikään kuin itsestään.