Varasin tatuointiajan, kysyttävää ?
Niin, kysykää jos kiinnostaa. Yritän vastailla unta odotellessa. :) Ps. Olen aina halunnut tehdä"Kysyttävää"- aloituksen. :D
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:56"]
Humoristeja liikenteessä.. Kengännumeroni on kyllä melko pieni että eiköhän se äo hiukan isompi ole. :) Turkuun olen menossa, suht tunnettu artisti eli kunnon ammattilainen on kyseessä. Ikää 31, wt en ole. (Jos nyt moista termiä on pakko käyttää...) Tattoo psorias- kuvia olen nähnyt, kun on tullut atoopikkona kaikenlaista googlailtua enne, kuvien ottoa. Ja punaista väriäkin on ihon alla ollut useamman vuoden, vielä ei ainakaan ole oireita ollut.
[/quote]
Että on tietämättömiä ihmisiä, lukekaa faktaa.
Onko tatuoinnillasi joku syvempi merkitys kuten kaikki tatuoitavat kaikissa telkkari ohjelmissa selittävät vai myönnätkö että otat sen vain siksi että se näyttää hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:37"]Ota tatuointi, jos sairastut ja pitäisi tehdä magneettikuvaus, tatuointi on esteenä, samoin tatuointi voi olla esteenä puudutuksissa, leikkauksia ajatellen. Rumia ne ovat, ja eivät kaunista ketään, mutta tuskinpa sinulla on mitään menetettävää. Toivottavasti laitatat tatskan keskelle otsaa, näkyy paremmin. Lisäksi allergiset reaktiot, epäpuhtaudet, huh huh.
[/quote]
Mitenkähän mä selvisin just hengissä magneettikuvauksesta? :/ Onpa kumma.
Onko tatuoiminen jo ohi? Käykö se hirveän kipeää? Et varmaan viitsi linkata kuvaa lopputuloksesta? Tykkään niin kovin tatuoinneista :)
T. Se Sh-opiskelija
Tatuointia ottaessa kannattaa miettiä se paikka hyvin. Jos haluaa ottaa varman päälle niin kannattaa huomioida mahdolliset tulevat hoidot, jos jostain syystä potilaaksi joudut. Kämmenselkiin ei kannata tatuoida, jätä tilaa kanyloinnille. Kanyylia saattaa tarvita ihan antibioottihoidossakin, jos suonensisäisesti joudutaan tiputtamaan. Lisäksi kaulan/dekolteen alue, jos tulee esim. onnettomuuden vuoksi tarve cvk:lle, eli keskuslaskimokatetrille. Ja naiset, alaselän tatuoiminen saattaa estää synnytyksessä epiduraali puudutuksen. Tai spinaalin. epiduraalia/spinaalia käytetään myös leikkausten aikana. Että noita paikkoja kannattaa välttää. Mutta nauti tatuoinnistasi. Minusta ne on kauniita ja haluaisin itekin. Mutten varmaan uskalla koskaan ottaa. :)
Sh-opiskelija
Ei tule kommentin kommenttia, ketjussa on hyviä kirjoituksia, faktapohjalta.
Miksi ihmeessä joku antaa tatuoida ikuisen jäljen, ja vielä neulalla. Etkö hoitotoimenpiteissä ole tarpeeksi saanut neuloista? Riskit ovat olemassa, ja allergia voi puhjeta milloin tahansa tatuointivärien suhteen, kuinka poistat mahd. allergian aiheuttajan verenkierrosta, entä IMUSOLMUKKEISTA? ET MITENKÄÄN.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:04"]Niin, kysykää jos kiinnostaa. Yritän vastailla unta odotellessa. :) Ps. Olen aina halunnut tehdä"Kysyttävää"- aloituksen. :D
[/quote]
Niinkuin miljoona muutakin. Ei hirveen mielenkiintoista. Mä join äsken kahvia. Haluatko kysyä jotain?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:10"]Tuntuuko hyvältä saada viime silaus WT-olemukseen?
[/quote]
Oikeesti. Etkö muuta keksi kuin wt? Mee googleen ja katso mitä se tarkoittaa.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:21"]Voi että niin.. Ei kuva ehkä mikään maailman syvällisin ja henkilökohtaisin ole, mutta minua ilahduttava kuitenkin. Koriste lähinnä, pienellä ajatuksella. Niinkuin aiemmatkin. Sait muuten hymyn mun huulille. Kyllä voi joku raskaasti ottaa tuntemattoman ihmisen tekemiset. Olet liikuttava. Rauha vaan. :)
Ja tämä keskustelu on ihan harmitonta viihdettä vaan. Ja tehokasta unettajaa, huomaan.
[/quote]
Sori yläpeukku piti tulla.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 23:33"]
Tatuointia ottaessa kannattaa miettiä se paikka hyvin. Jos haluaa ottaa varman päälle niin kannattaa huomioida mahdolliset tulevat hoidot, jos jostain syystä potilaaksi joudut. Kämmenselkiin ei kannata tatuoida, jätä tilaa kanyloinnille. Kanyylia saattaa tarvita ihan antibioottihoidossakin, jos suonensisäisesti joudutaan tiputtamaan. Lisäksi kaulan/dekolteen alue, jos tulee esim. onnettomuuden vuoksi tarve cvk:lle, eli keskuslaskimokatetrille. Ja naiset, alaselän tatuoiminen saattaa estää synnytyksessä epiduraali puudutuksen. Tai spinaalin. epiduraalia/spinaalia käytetään myös leikkausten aikana. Että noita paikkoja kannattaa välttää. Mutta nauti tatuoinnistasi. Minusta ne on kauniita ja haluaisin itekin. Mutten varmaan uskalla koskaan ottaa. :) Sh-opiskelija
[/quote]
SH-opiskelijoiksi valitaan keskinkertaisuuksia joilla ei ole kunnianhimoa ja joilla on orjamainen kritiikitön suhtautuminen auktoriteetteihin. Mutta eihän sairaanhoitajan tylsää itseään toistavaa työtä jossa ei ole etenemis mahdollisuuksia kovin kunnianhimoinen ja lahjakas ihminen kestäisikään.
[/quote]
Oli nyt pakko tarttua tähän provoon, nauroin niin kovasti :D Ehkä meitä sairaanhoitajaopiskelijoita on erilaisia niin kuin muillakin koulutusaloilla. Ei kaikki ole samasta puusta veistettyjä. Omalta kohdalta voin kyllä kertoa, etten tainnut olla se keskinkertaisuus. Lukiosta valmistuin L&E arvosanoin ylioppilaaksi, opiskelen englanninkielisellä linjalla jolle oli todella vaikea päästä. Hakijoita oli paljon ja pääsykokeen piti mennä todella hyvin. En ole kritiikitön orja, opetus on välillä huonoa jonka vuoksi on kirjoitettu oppilaiden kans ihan virallinen valituskirjekin. Meni koulun johtoportaiden käsiteltäväksi. Enkä sokeasti usko kaikkea mitä opetetaan, sillä tieto saattaa olla vanhentunutta. Joten itse luen tutkimuksia paljon. Kunnianhimoa löytyy, vaihtoon olis tarkotus lähtä jotta saa uusia haasteita. Ja sh-opintojen jälkeen jatkaa yliopistossa maisteriksi ainakin. Et itse taida kovin tietää sairaanhoitajan työstä, ei se ainakaan itseään toistavaa ole tai tylsää. Joka päivä on erilainen ja niitä etenemismahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon. Voit jatkokouluttautua, erikoistua tai mennä sinne yliopistoon. Ja ulkomailla taas on ihan omat juttunsa :) Aika suppea näkemys sulla. Mutta kerrohan toki lisää näitä sun hauskoja kuvitelmia :D Sori nyt tää aiheen viereinen tilitys mutten malttanut olla :D
Ja tatuoinneista vielä, magneettikuvaukset on kyllä onnistuneet mulla harjoitteluiden aikana. Ja nuista kanyyleistä mainitsin siksi, että on vaikea anestesialääkärinkään kanyloida kämmenselkään tai kaulalaskimoon, jos alue on tatuoinnin peitossa. Ei mulla muuten ole tatuointeja vastaan. Kunhan sen ottaa ammattilaiselta joka pitää kiinni hyvästä hygieniasta ja on taiteellisesti lahjakas.
Miten tatuointi onnistui? Tuliko hyvää jälkeä ja oletko ap tyytyväinen? :)
t. Se Sh-opiskelija
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:42"] [quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:37"]Ota tatuointi, jos sairastut ja pitäisi tehdä magneettikuvaus, tatuointi on esteenä, samoin tatuointi voi olla esteenä puudutuksissa, leikkauksia ajatellen. Rumia ne ovat, ja eivät kaunista ketään, mutta tuskinpa sinulla on mitään menetettävää. Toivottavasti laitatat tatskan keskelle otsaa, näkyy paremmin. Lisäksi allergiset reaktiot, epäpuhtaudet, huh huh. [/quote] Puhtaista koneista ja ammattilaisen tekemästä täpistä ei tule mitään vitun reaktioita. Mun miehellä on kuusi tatuointia ja on menossa magneettikuvaan. [/quote] Oletko lukutaitoinen, lue lääkäreiden mielipiteitä. [/quote] Mielipiteitä? Eikö fakta olis parempaa luettavaa.
[/quote]
Eihän tatuointeihin koukussa oleva usko faktaan.
[/quote]
Ja mielipiteisiin pitäis uskoa?
Ota tatuointi, jos sairastut ja pitäisi tehdä magneettikuvaus, tatuointi on esteenä, samoin tatuointi voi olla esteenä puudutuksissa, leikkauksia ajatellen. Rumia ne ovat, ja eivät kaunista ketään, mutta tuskinpa sinulla on mitään menetettävää. Toivottavasti laitatat tatskan keskelle otsaa, näkyy paremmin. Lisäksi allergiset reaktiot, epäpuhtaudet, huh huh.
Mulla on huomenna tatuointiaika. Ja parin viikon päästä uudestaan. Huomenna vedetään vanhan tatuoinnin päälle valkoista väriä ja myöhemmin uus kuva päälle.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:41"]Mulla on huomenna tatuointiaika. Ja parin viikon päästä uudestaan. Huomenna vedetään vanhan tatuoinnin päälle valkoista väriä ja myöhemmin uus kuva päälle.
[/quote]
No etkö osannut valita kuvaa loppuelämäksi?
Humoristeja liikenteessä.. Kengännumeroni on kyllä melko pieni että eiköhän se äo hiukan isompi ole. :) Turkuun olen menossa, suht tunnettu artisti eli kunnon ammattilainen on kyseessä. Ikää 31, wt en ole. (Jos nyt moista termiä on pakko käyttää...) Tattoo psorias- kuvia olen nähnyt, kun on tullut atoopikkona kaikenlaista googlailtua enne, kuvien ottoa. Ja punaista väriäkin on ihon alla ollut useamman vuoden, vielä ei ainakaan ole oireita ollut.