Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini sössi kesätyöpaikkansa

Vierailija
12.03.2015 |

Suullisesti jo luvattu paikka meni ohi kun ei mennyt täyttämään kaavakkeita heti kun sieltä tuli viestiä, vaan vasta melkein viikon päästä. Paikka oli sit jo mennyt toiselle.
Minä kun ehdin olla niiiin iloinen että tuo meidän superlaiska teini menee edes pariksi viikoksi johonkin ja itse hommasi paikan, vaan eipä tullut siitäkään mitään =(

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:12"]No sentään haki kesätöitä. Mun 17-vuotias ei ole tehnyt elettäkään siihen suuntaan. Kesän ilmeisesti nukkuu päivät ja päristelee mopolla yöt.
[/quote]
Millä rahalla ostaa bensaa? Ei ihme ettei työnhaku kiinnosta, jos kaikki huvitkin kustannetaan.
[/quote] Kuukausirahallaan niinkuin tähänkin asti. Vanhemmilla on yleensä tapana kustantaa lapsilleen myös niitä huveja. Mutta ylimääräistä rahaa ei tietenkään tipu kesäyöpärräilyyn. Jos bensat loppuu niin ajelkoon pyörällä niin että päristelee suullaan.
[/quote]
miksi sallitte mopoilun öisin, se valvottaa ihmisiä.
[/quote] Eiköhän se mopoilu mihin vuorokauden aikaan tahansa ole ihan yhtä laillista kuin autoilukin.
[/quote]
Laillisuus ei ollut pointti, vaan muiden ihmisten huomioonottaminen.
[/quote]
Nousehan ylös sieltä hiekkalaatikosta, karistele hiekat pois ja laita pikkuhousut jalkaan. Alkaa just tuolla tavalla hiertää jos menee hiekkaa vääriin paikkoihin.

Vierailija
22/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:12"]No sentään haki kesätöitä. Mun 17-vuotias ei ole tehnyt elettäkään siihen suuntaan. Kesän ilmeisesti nukkuu päivät ja päristelee mopolla yöt.
[/quote]
Millä rahalla ostaa bensaa? Ei ihme ettei työnhaku kiinnosta, jos kaikki huvitkin kustannetaan.
[/quote] Kuukausirahallaan niinkuin tähänkin asti. Vanhemmilla on yleensä tapana kustantaa lapsilleen myös niitä huveja. Mutta ylimääräistä rahaa ei tietenkään tipu kesäyöpärräilyyn. Jos bensat loppuu niin ajelkoon pyörällä niin että päristelee suullaan.
[/quote]
[/quote] Eiköhän se mopoilu mihin vuorokauden aikaan tahansa ole ihan yhtä laillista kuin autoilukin.
[/quote]
[/quote]
Nousehan ylös sieltä hiekkalaatikosta, karistele hiekat pois ja laita pikkuhousut jalkaan. Alkaa just tuolla tavalla hiertää jos menee hiekkaa vääriin paikkoihin.
[/quote]
Jaahah, argumentit loppuivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:12"]No sentään haki kesätöitä. Mun 17-vuotias ei ole tehnyt elettäkään siihen suuntaan. Kesän ilmeisesti nukkuu päivät ja päristelee mopolla yöt.
[/quote]

Nauttikoot kesistään vielä kun voi. Kyllä sitä töitä kerkeää tehdä loppuelämän
[/quote]

Niin no jos niitä töitä saa. Nykyään vaaditaan sitä kokemusta hirveän monessa paikassa. Ongelmaksi on muodostunutkin se että kuinka saada sitä kokemustakaan enää jos einole suhteita. Minulle sanottiin 18-vuotiaana useammassakin työhaastattelussa että ongelma on ettei minulla ole juurikaan työkokemusta. onneksi sain suhteilla sitten paikan ja pikkuhiljaa sen ansiosta aloin saada pidempiäkin työsopimuksia tuurausten tilalle.
[/quote] Näinhän se on. Poikani on ollut kahtena viime kesänä töissä sukulaisella, mutta nyt menee silläkin firmalla niin huonosti ettei pääse sinne. Asumme keskisuuressa opiskelijakaupungissa, jossa kesätyöt menevät järjestään alan opiskelijoille. En usko että poika olisi töitä saanutkaan, mutta olisi sitä tietenkin voinut periaatteen vuoksi hakea. Huilatkoon nyt sitten tämän kesän, kaksi edellistä kesää teki fyysisesti raskasta työtä ja oli väsynyt elokuussa kun koulu alkoi, mikä vaikutti koulunkäyntiin selvästi. T: Geneettisesti heikkolahjainen akateeminen mopopojan äiti

Vierailija
24/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:12"]No sentään haki kesätöitä. Mun 17-vuotias ei ole tehnyt elettäkään siihen suuntaan. Kesän ilmeisesti nukkuu päivät ja päristelee mopolla yöt.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuo edellisen kirjoittaja on lapseton ohis, ei se jonka nuori ajelee mopolla. Nyppii vaan ihmiset joita häiritsee kaikki ja aina. -samainen ohis

Vierailija
25/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään 15v tyttö ei aijo hakea kesätöihin. Ei kuulemma tarvitse rahaa ja ei halua, että loma menee vähän "hukkaan". Enkä minäkään pakota. Täällä toisin kuin edellisessä, tyttö huristelee skootterilla päivisin :D

Vierailija
26/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:12"]No sentään haki kesätöitä. Mun 17-vuotias ei ole tehnyt elettäkään siihen suuntaan. Kesän ilmeisesti nukkuu päivät ja päristelee mopolla yöt.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuo edellisen kirjoittaja on lapseton ohis, ei se jonka nuori ajelee mopolla. Nyppii vaan ihmiset joita häiritsee kaikki ja aina. -samainen ohis
[/quote]
Juu, kuten kommentit keskustelupalstalla.

Vierailija
27/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:08"]Hyvin oot kasvattanut. [/quote] Ei tunnu oppu menevän perille. Koulussa on luokkansa priimus mutta tämmöisissä asioissa täysin avuton. En minä nyt voi enää hänen puolestaan tehdä asioita vaan yritän potkia omatoimiseksi. Ehkei oma motivaatio siitä kesätyöstä hällä ollut kovin korkealla mikä harmittaa minua sikana. Ap

[/quote]

Anna vähemmän omaa rahaa, niin oppii, ettei se kasva puussa, vaan itse pitää olla aktiivinen.
[/quote]
Mun lapsi ei saa viikko/kuukausirahaa nytkään. Ei tarvi sitä mihinkään ( toki säästän sitten tilille) Sikäli erikoinen tapaus, ettei raha motivoi häntä mihinkään, sillä ei voi kiristää eikä sillä voi lahjoa.
Kesätyön suurin pointti olisikin se työkokemus, ainakin mun mielestä.
Ap

Vierailija
28/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:12"]No sentään haki kesätöitä. Mun 17-vuotias ei ole tehnyt elettäkään siihen suuntaan. Kesän ilmeisesti nukkuu päivät ja päristelee mopolla yöt. [/quote] Nauttikoot kesistään vielä kun voi. Kyllä sitä töitä kerkeää tehdä loppuelämän [/quote] Niin no jos niitä töitä saa. Nykyään vaaditaan sitä kokemusta hirveän monessa paikassa. Ongelmaksi on muodostunutkin se että kuinka saada sitä kokemustakaan enää jos einole suhteita. Minulle sanottiin 18-vuotiaana useammassakin työhaastattelussa että ongelma on ettei minulla ole juurikaan työkokemusta. onneksi sain suhteilla sitten paikan ja pikkuhiljaa sen ansiosta aloin saada pidempiäkin työsopimuksia tuurausten tilalle.

[/quote]

Minulla täsmälleen sama kokemus. Olin yrittänyt saada kesätöitä jo 15-vuotiaasta lähtien, siinä onnistumatta kun ei ollut suhteita. Sitten 18-vuotiaana aloin saada palautetta että minulla on liian vähän työkokemusta! Ja aivan kuten tämä kirjoittajakin, minäkin sain lopulta suhteiden avulla ensimmäisen kesätyöpaikkani, minkä jälkeen olenkin saanut töitä aina halutessani koska minulla on erinomaiset suositukset jokaisesta paikasta jossa olen ollut. Mutta sen ensimmäisen paikan saaminen oli kyllä kiven takana!

Suosittelisin jokaista nuorta hakemaan niitä töitä todella aktiivisesti heti kun vähänkin alkaa olla tarpeeksi ikää.

Vierailija
29/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] miksi sallitte mopoilun öisin, se valvottaa ihmisiä. [/quote] Eiköhän se mopoilu mihin vuorokauden aikaan tahansa ole ihan yhtä laillista kuin autoilukin.

[/quote]

Hei älypää, varsinkin viritetyt mopot ( joita kundeilla yleensä on ) pitävät aika helvetin paljon kovempaaa mekkalaa kuin autot.

Vierailija
30/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni sanoi että ei kannata, huonot liksat. 2 kuukautta menee landella ja kuukausi isän kanssa ulkomailla . 

Vierailija
31/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:19"]

Lapseni sanoi että ei kannata, huonot liksat. 2 kuukautta menee landella ja kuukausi isän kanssa ulkomailla . 

[/quote] yksi kuukausi maaseudulla ja kuukashui isän kanssa ulkomailla. 

Vierailija
32/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se lapsihan sen tietää. Sitä ei vaan huvita. ymmärrän kyl et haluu viettää lomaa mutta jos onnistuu saamaan edes sen kahden viikon duunin niin se lupaa jo ens kerralla paremmin töitä ja kaks viikkoo koko kesälomasta ei oo paljon. T. Toinen nuori

Vierailija
33/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan helppoa elämää nuorilla... Kateeksi käy, melkein.  Kuinka paljon annatte kuukausirahaa, kun heillä ei ole rahasta puutetta? Olisi kiinnostavaa tietää nykyteinien perustulosta.

Itse aloin aikoinaan jakaa 14-vuotiaana mainoksia kaverin kanssa, jotta sain kerättyä kännykänostorahat ja sillä työtodistuksella pääsin parempipalkkaiseen hommaan toimistosiivoajaksi 16-vuotiaana koulupäivän jälkeen. 18-v:na oli jo sitten todistuksia tarjolla, kun piti vaihtaa osa-aikaiset työt kokopäiväiseen. 

Vierailija
34/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä näitä "minäkin nuorena 11v jo lähdin maailmalle ja hyvin olen pärjännyt", kai sitä pitäisi pyykkilaudalla avannossa lakanatkin pestä niinkuin mummuvainaa.

Meillä poika ei saanut kesätöitä ennen kuin oli 18v ja silloinkin sattumalta isoisän suhteilla, aikaisemmin ei auttanut edes suhteen. Sitten onkin ollut opiskelujen ohella talvisin niin paljon töissä että kesällä on ollut palkallinen kesäloma ja opiskelutkin ovat sujuneet mallikkaasti.

Vierailija
35/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaah! Tästä ketjusta muistinkin että kesäpärrääjät lähtevät kohta liikenteeseen. Tunnen suurta rakkautta näitä kullannuppuja kohtaan, kun minun pitää nousta kuudelta ja nämä päristelevät aamu neljään saakka.

Vierailija
36/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tulee hyviä tv-ohjelmia aamusta. Saa nukkua pitkään ja valvoa yöt. Loppukesä on parasta aikaa kun kaikki kaverit tulevat takaisin. Kuka nyt haluaisi töihin.

Vierailija
37/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:08"]Hyvin oot kasvattanut. [/quote] Ei tunnu oppu menevän perille. Koulussa on luokkansa priimus mutta tämmöisissä asioissa täysin avuton. En minä nyt voi enää hänen puolestaan tehdä asioita vaan yritän potkia omatoimiseksi. Ehkei oma motivaatio siitä kesätyöstä hällä ollut kovin korkealla mikä harmittaa minua sikana. Ap

[/quote]

Anna vähemmän omaa rahaa, niin oppii, ettei se kasva puussa, vaan itse pitää olla aktiivinen.

Vierailija
38/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:38"]

Onhan helppoa elämää nuorilla... Kateeksi käy, melkein.  Kuinka paljon annatte kuukausirahaa, kun heillä ei ole rahasta puutetta? Olisi kiinnostavaa tietää nykyteinien perustulosta.

Itse aloin aikoinaan jakaa 14-vuotiaana mainoksia kaverin kanssa, jotta sain kerättyä kännykänostorahat ja sillä työtodistuksella pääsin parempipalkkaiseen hommaan toimistosiivoajaksi 16-vuotiaana koulupäivän jälkeen. 18-v:na oli jo sitten todistuksia tarjolla, kun piti vaihtaa osa-aikaiset työt kokopäiväiseen. 

[/quote]

Ei, kun sinulla oli helppoa. Siitä päätellen, että olet käyttänyt ensimmäiset kesätyörahasi kännykkään, olet ollut teini aikaisintaan 1990-lopulla. Siis koko Suomen taloushistorian hurjimmalla nousukaudella! Itse olen ilmeisesti sinua muutaman vuoden vanhempi, olin 16-vuotias pahimpaan lama-aikaan 1990-luvun alussa. Meillä päin jakoivat silloin mainoksia (pimeästi, tietysti) aikuiset ihmiset, jotka olivat pudonneet ansiosidonnaiselta peruspäivärahalle idänkauppan varassa olleiden teollisuusyritysten suljettua tehtaansa sen homman loputtua kuin seinään. Mitään parin viikon kunnan kesätyöpaikkapestiä tai marjanpoimintaa kummempaa ei ollut useimmille meistä tarjolla. 

Elämme nyt "taantumassa", joka on kestänyt pidempään kuin 90-luvun lama. En siis  leimaisi koko "nykynuorisoa" kermaperseiksi sen takia, että työnhaku takkuaa. Heillä on varmasti vaikeampaa kuin suureksi osaksi 80-luvun puolella omat kesätyönsä tehneillä vanhemmillaan tai sinulla oli, koska työmarkkinat eivät nyt vedä ihan samalla tavalla.

Vierailija
39/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä! Mä oon ite 17 vuotias ja 14 vuotiaasta saakka teen kesätöitä ja välillä osa-aikatöitä jos jostain löytyy... Ja arvatkaapa millä menetelmällä? Mun vanhemmat sano mulle siinä jo 12-13 vuotiaana, että ainoot asiat mitä ne mulle kustantaa on ruoka ja katto ja nekin vaan 18 v. synttäreihin saakka. Kaikki iphonit, vaatteet ja herkut/vapaan ajan vietto ihan itse kyllä maksan ja muuttoa omaan kämppään suunnittelemassa heti täysi-ikäisyyden jälkeen. Kurjaa, mutta elämä on ja yrittäkää ny vaan selittää se omille lapsilleen. Ei ne tuu muuten elämässä pärjämään. 

Vierailija
40/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:40"]

Höh.. meillä äiti yrittää potkia mua kokoajan töihin, vaan eipä niitä töitä meinaa löytyä. Melkein 10 paikkaan laitettu hakemus ja sähköpostiin vaan satelee viestejä, että sinua ei valittu..

[/quote]

10 paikkaa on aika vähän... sisko haki viimevuonna 40 työpaikkaan, ei päässyt edes haastatteluihin. Kilpailu on todella kovaa. 

Itsellä onneksi älytön tuuri, ensimmäisellä ja ainoalla halulla sain, tosin nyt täysi-ikäisenä se on jo helpompaa.