Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pukeudutte paukkupakkasiin?

Vierailija
07.12.2021 |

Itsellä on täyspitkä untuvatakki, huopatöppöset villasukilla, kauluri merinovillasta, niinkuin pipokin. Parit lapaset päällekkäin. Ihana käydä pakkaskävelyllä, kun ei tule kylmä. Vitalista naamaan, niin ei nipistele nenää.

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vanha tekoturkki, joka on todella lämmin. Sen alle laitan ohuen pyöräilytakin, jossa hihat saa vedettyä sormiin asti.

Päähän laitan karvavuorilla varustetun pipon, jossa on isot korvaläpät.

Paksupohjaiset kengät ja villasukat vielä jalkaan ja lapset käteen niin hyvin tarkenee.

Noiden lisäksi ei tarvitse muuta ulkovaatetta. Ihan tavalliset sisävaatteet riittää.

Tämä toimii tämän päiväiseen lämpötilaan (-29, tuntuu kuin -36)

Sitten jos tulee kylmempää niin pitää varmaan laittaa lisäksi vielä toppahousut ja rukkaset.

Vierailija
142/145 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alusvaatteet, merinovilla kalsariasu, villahousut, lämpöpaita, villapaita, toppahousut, pitkä paksu toppatakki, lapaset, lampaanvillanahkahanskat, huivi, kypärämyssy, karvalakki, lämpösukat, villasukat, kuomat (siellä akkukäyttöiset pohjalliset). Niin ja siis olen ulkona päivittäin n 3h kerralla.

Unohtuiko jotain?

OOtko hullu. Pääsi ehti paleltua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat, villasukat, leggingsit, tavalliset housut, trikoopaita, villapaita, ohut huivi, polvipituinen paksu takki, paksu huivi, kahdet lapaset ja huopakengät. Takissa on niin hyvä huppu, että pipo ei ole tarpeen. Tunnin ulkoiluja teen tällä varustuksella ja hyvin tarkenee Pirkanmaan pakkasissa.

Vierailija
144/145 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivelistalla: Toppahousut ja toppakengät. 

Minulla löytyy vaatteita pakkaseen yllin kyllin, kun vaan survon niitä monet päällekkäin. Viidet housut on vakio. 

isoin ongelma on SILMÄT. Silmämunat ja silmäluomet jäätyvät heti, kun astun ovesta ulos. Tuuli on pahinta silmille. 

Nyt minulla on vain pojan vanhat laskettelulasit, oranssit linssit. Yritän saada kirkkaat suojalasit, niin leveät, että ne mahtuvat silmälasien päälle. En ole vielä löytänyt. 

Palladiun leveälestiset numeroa isommat uudet kengät eivät riitä. Pitäisi saada kevyet toppakengät. Niitä vaan ei enää valmisteta. Jos ikinä löydän, niin ostan monet. Sinne vaan lampaan kaulusturkiksesta leikkaan pohjalliset ja a vot! Kyllä tarkenee. 

Vierailija
145/145 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kuvottaa ajatuskin että joudun kohta lähtemään ulos! Junalla 45 min ja vielä 1,5km kävelyä päälle. Pitäisi vielä pukeutua siististi kun on työtapaaminen...

Paksut sukkikset, housut, trikoopoolo, paksu neulemekko (typerän näköinen housujen kanssa), huivi pään ympäri, talvikengät ja untuvatoppis. 

Ja tulen jäätymään koska eihän noi suojaa naamaa ja se on mun hrikko kohtani, kärsin 3 hermosärystä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän