Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pukeudutte paukkupakkasiin?

Vierailija
07.12.2021 |

Itsellä on täyspitkä untuvatakki, huopatöppöset villasukilla, kauluri merinovillasta, niinkuin pipokin. Parit lapaset päällekkäin. Ihana käydä pakkaskävelyllä, kun ei tule kylmä. Vitalista naamaan, niin ei nipistele nenää.

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tavallisestikin, eli verkkosukkiksiin napapaitaan ja minihameeseeni ...

Vierailija
122/145 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa kerrospukeutujat, jotka teette toimistotyötä, otatteko ne kerrokset sitten konttorilla pois sieltä alta, vai oletteko päivän niissä kaikissa alu- ja välikerroksissa? 

Aluskerrokset tietenkin pidetään, yleensä siellä toimistollakin on niin kylmä että pitkät kalsarit tulee ihan tarpeeseen. Päällimmäiset kerrokset riisutaan ja ollaan niissä vaatteissa missä nyt haluaa sisällä olla. Miten elämästä vieraantunut pitää olla jos tämmöinenkin asia pitää erikseen selittää? 

Ei tämä mikään vieraantumisasia ole, vaan todellinen käytännön ongelma.

Itse kuljen pyörällä. Se vaatetus, mtä joutuu työmatkalle pukemaan pyöräilyn takia, on sisätiloissa ja töissä (siivotessa) ihan liikaa, mutta kuka sitä nyt jaksaa taas ruveta kuorimaan kaikkea liikavaatetus

No sitten varmaan laittaa semmoiset vaatteet mitkä omaan käyttöön sopii parhaiten, voi pyhä yksinkertaisuus taas. Jos ei tykkää käyttää kalsareita niin laittaa sitten enemmän päällyhousuja tai hommaa paksummat toppahousut. 

Joo, on rasittavaa joutua pukemaan ja riisumaan usein ja pyöräily kovalla pakkasella vaatii aika tarkkaa harkintaa mitä pukee päälle, mutta eihän tuossa sitä edes kysytty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En poistu kotoa.

En minäkään kun ei ole varaa mihinkään merinovilloihin. 

Paljonko merinovilla saa mielestäsi maksaa? Olen ostanut pitkiä alushousuja ja aluspaitoja 15-25 euron kappalehintaan.

Minäkin olen joskus ostanut edullisia, mutta nyt viime aikoina ei ole näkynyt edes alessa alle 30e/paita tai housut. Usein ovat paljon kalliimpiakin. Kovasti on hinnat nousseet. 

Mutta jos ei ole varaa merinovillaan niin kyllä sitä pysyy lämpimänä puuvilla/tekokuituvaatteissakin. Ne on vähän epämukavammat varsinkin jos tulee välillä kuuma ja hikoaa, mutta kyllä niillä silti pärjää. 

Vierailija
124/145 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa kerrospukeutujat, jotka teette toimistotyötä, otatteko ne kerrokset sitten konttorilla pois sieltä alta, vai oletteko päivän niissä kaikissa alu- ja välikerroksissa? 

Aluskerrokset tietenkin pidetään, yleensä siellä toimistollakin on niin kylmä että pitkät kalsarit tulee ihan tarpeeseen. Päällimmäiset kerrokset riisutaan ja ollaan niissä vaatteissa missä nyt haluaa sisällä olla. Miten elämästä vieraantunut pitää olla jos tämmöinenkin asia pitää erikseen selittää? 

Itse en tykkää pitää pitkiä alushousuja sisällä, minkä vuoksi pukeudun ennemmin toppahousuihin tai -hameeseen töihin mennessäni. Kylmemmällä kelillä käytän paksumpia, fleecevuorattuja toppahousuja.

En ole koskaan nähnyt toppahametta🤔

Vierailija
125/145 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkää pitää pitkiä alushousuja sisällä, minkä vuoksi pukeudun ennemmin toppahousuihin tai -hameeseen töihin mennessäni. Kylmemmällä kelillä käytän paksumpia, fleecevuorattuja toppahousuja.

En ole koskaan nähnyt toppahamet

Kyllä niitä ainakin urheilukaupoissa on myynnissä. Ei ole edes mitenkään uusi "keksintö".

Vierailija
126/145 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kauhea synti jos ei halua mennä ulkoilemaan tällaisella ilmalla muuta kuin ihan pakolliset työ/kauppa ynms.? Voi mennä viikkokin että en ulkoile kuin nuo muutaman kymmenen metriä kulkuvälineestä toiseen ja sisälle.

Vierailija
127/145 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viime talvena ostettu nilkkapituinen untuvatakki. On kuin vetäisi makuupussin päällensä. Paras ostos ever!

Vierailija
128/145 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mikään vieraantumisasia ole, vaan todellinen käytännön ongelma.

Itse kuljen pyörällä. Se vaatetus, mtä joutuu työmatkalle pukemaan pyöräilyn takia, on sisätiloissa ja töissä (siivotessa) ihan liikaa, mutta kuka sitä nyt jaksaa taas ruveta kuorimaan kaikkea liikavaatetus

Jos puet ne siivousvaatteet ja niiden päälle toppahousut ja toppatakin, niin eikö se pyöräillessä riitä? Eikä mene kauaa riisuessa.  Ja ne toppahousut riisuu siinä, missä takinkin. Lisäksi villasukat ja lämpimät kengät. Tuskin ulkokengät jalassa siivota muutenkaan? 

Vierailija
129/145 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todellakin on pukeutumisongelma. Olen tulossa Suomeen ja asun lämpimässä maassa. Minulla ei todellakaan ole paukkupakkasiin tarkoitettuja vaatteita saati kenkiä ja tuntuu ihan tyhmältä ostaa vaatteita, joita käyttää max kerran vuodessa. 

No, talvikengät oli pakko netistä tilata ja kaapista löytyy lähes 30 v. vanha hupullinen minkkiturkki, joten kai niillä pärjää. Toivottavasti kukaan viherhörhelö ei tule sprayaamaan turkkiani, muuta minulla ei tähän hätään ole. Eikä siihen 30 v. sitten käytettyjä minkkejä enää mikään tuo takaisin, vaikka takki kuinka ärsyttäisi. Ekologistahan se on käyttää vanhoja vaatteita eikä ostaa aina uusia.

Vierailija
130/145 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultamekko päällä jääkiekkoilijoita kyttäämään, saatan jopa sandaalitkin jalkaaan laittaa.

Mitäpä sitä muuta tarttee, pysyn sisällä

Vierailija
131/145 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se kauhea synti jos ei halua mennä ulkoilemaan tällaisella ilmalla muuta kuin ihan pakolliset työ/kauppa ynms.? Voi mennä viikkokin että en ulkoile kuin nuo muutaman kymmenen metriä kulkuvälineestä toiseen ja sisälle.

No ei ole. En muutenkaan ymmärrä tätä jatkuvaa vouhotusta "ulkoilemaan, ulkoilemaan" mitä ihmiset lietsovat. Joskus ulkoillaan ja joskus ei. Itsellä ei edes ole mitään satasien ulkoilupukuja, vaan pysyttelen hyvillä omillatunnoin sisällä jos pakkaslukemat ovat sellaiset etten normaalilla varustuksella pärjää.

Vierailija
132/145 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin nyt kun on nollakeli. Liikun autolla enkä joudu juuri ulkona olemaan. Pipoa ja käsineitä en edes omista. Kädet taskuun ja huppu päähän. Olen kuumakalle joten toppatakin alla on aina vain t-paita. Jalassa pitkävartiset talvisaappaat ja trikoot. Pitkä toppatakki polveen asti.

Vierailija
133/145 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yhtään talvesta, enkä ulkoisi lainkaan, jos ei olisi koiraa. Nyt on pakko. Ulkona pitkähihainen ja verkkarit, päällä toppatakki ja tuulihousut, jalassa lämpösaappaat, lisäksi pipo ja hanskat. Tuolla selviää sen vartin lenkin, sen kauempaa ei koirakaan viihdy.

Autoista olen enemmän huolissani, saa nähdä, lähteekö käyntiin.

Vierailija
134/145 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En poistu kotoa.

Tämä. Minulta kuoli koira vanhuuteen 16-vuotiaana keväällä. Ikävä on ollut kova, mutta nyt tajusin ensimmäiset hyvätkin puolet: minun ei ole mikään pakko edes nokkaani ulos laittaa noilla keleillä. Ostin lauantaina viikoksi ruokaa kotiin, ja niin kauan kuin sitä riittää, en todellakaan tuonne mene jos on yli -15 pakkasta. 

Vierailija
135/145 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene pakkasilla ulos. Oikeastaan koko talvikauden en juuri mene ulos ollenkaan, koska silloin kun ei ole hyytävän kylmä on yleensä liukasta, ja pimeää ja ankean näköistä myös. Työni teen etänä kotoa, joten se ei vaadi ulkona käymistä. Ruokaa ja kauppaostoksiakin saa tilattua kotiin. Jumppailen sitten kotona vastuskuminauhoilla ja kehonpainoharjoituksia kotona pari kertaa viikossa, että saa vähän liikuntaa. Mutta noihin pakkasiin en ulos mene.

Vierailija
136/145 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oma setti: Woolpower alusvaatteet, farkut, pitkähihainen t-paita, villasukat, Canada Goose takki, lammassuikka tai minkkiturkislakki, Diemme Roccia Vet kengät ja Paccas rukkaset turkisvuorella.

Canada Goose takki on oikeasti lämmin kuten myös Paccas rukkaset. Pohdinnassa on Sorel kengät jos on tarvetta olla pitempään ulkona ja silloin laitan myös Carinthia HIG housut jalkaan.

Vierailija
137/145 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät kalsarit, college housut, päällihousut. Pitkähihainen Puuvillapaita, villapaita, tuhti toppatakki. Kypärähuppu ja pipo. Kahdet hanskan päällekäin. Kunnon kengät.

Vierailija
138/145 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaatteet päälle ja loput tuulenpuolelle kainaloon! Suomal. sananlasku.

Vierailija
139/145 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä bolero on aika lämmin, ei siinä paljon muuta tarvii..

Vierailija
140/145 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paukkuliiveillä tietenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi