Miten pukeudutte paukkupakkasiin?
Itsellä on täyspitkä untuvatakki, huopatöppöset villasukilla, kauluri merinovillasta, niinkuin pipokin. Parit lapaset päällekkäin. Ihana käydä pakkaskävelyllä, kun ei tule kylmä. Vitalista naamaan, niin ei nipistele nenää.
Kommentit (145)
Jos menen automobiililla johonkin, kuten lähes aina, niin laitan pökät, ihan sama minkä paidan, takin, tuubihuivin, ehkä lapaset. Minulla on lähes aina kuuma ja joskus kun pidän taukoa ajaessa, menen ihan t-paidalla ulos autosta, myös pakkasella. Kestän lyhytaikaista kylmyyttä, koska hikoilen niin herkästi kuin mikäkin hullu.
Keinokarvalakki voittaa 2 pipoa ja hupun.
Puuvillasukkia välttelen.
Tuuliennusteet kannattaa ottaa huomioon paremmin kuin meteorologi ja lääkäri määrää.
Flunssat voi yleensä välttää pukeutumalla.
Hupullinen ohut tuulitakki kannattaa pitää usein varalla matkassa. Pään suojelu auttaa varpaita myöten ja usea kerros vartalolla korvaa untuvat ja merinotkin.
Laskettelutakki ja sen alla sitten mitä milloinkin kelistä riippuen. Sinne - 10 asti riittää lyhythihainen tai ohut pitkähihainen, jos sen kylmempää on niin merinoa alle. Toppahousut ja niiden alle taas vaatetta kelin mukaan, villasukat ja talvikengät. Kunnon korvat suojaava pipo ja nahkahanskat.
Löytyy myös äitini tekemä toppahaalari, mutta se on niin kuuma että hiki tulee kovallakin pakkasella :'D
Paukkupakkanen ei ole tuulinen, koska tuulella ei paukut kuulu? Sanoi PPP luontoillassa?
Rohkein miselinhenkilö käärii makuupussin vyötärölle ja sadeviitan tuulensuojaksi päällimäiseksi.
Paukkupakkaset eli -20 ja sitä kylmempää? 2 x merinovillapaita, 2 x merinovillahousut, villasukat, rukkaset, Gore-tex-takki, buffi+ohut kypärämyssy+tekninen pipo, hiihtohousut. Karvalakkia en käytä, koska hikoilen pään kautta runsaasti. En omista talvitakkia tai toppahousuja.
Huputon huppari ja juustohampurilainen ilman juustoa.
Miksi ei saisi pukeutua lämpimästi jo vaikka -10 asteeseen. Jos joku palelee herkästi, niin miten joku viitsii tulla tänne sitten mollaamaan, että on jotenkin heikko, jos palelee lämpimämmässä kuin -25.
Mulla on kotona sisälläkin kylmä, vaikka olisi 20 astetta lämmintä. Se on mun ominaisuus eikä se siitä muuksi muutu, vaikka miten joku inttäisi, että ei voi olla.
Tänä talvena olen kerrostanut pitkän toppatakin alle kashmirhousut, villaisen aluspaidan ja neuleen tai neulemekon, parit sukat, muhkean huivin, pipon ja huopasaappaat tai villavuorisaappaat ja lämmittimet tuplalapasissa ja kotona oloasunakin villavaatetta ja lämpösukat.
Töissä eräs henkilö jaksaa tasaisin väliajoin huomautella kuinka paljon mulla on vaatetta, en mä niitä huvikseen käytä, mua palelee kesälläkin toimiston jäätävä ilmastointi.
Samalla tavalla, kun lapset. En tykkää paleltua.
Kumikalsarit ja penisrengas. Sitten pyörittelen norsunkärsää ikkunan edessä. Naapuritalon rouva närkästyy ja vetää kiukkuisena verhot kiinni. Mutta verhon raosta kurkkii salaa...
Pilkkihaalari, karvahattu, Sievin Artic saappaat, merinovillasukat, nahkarukkaset. Alla flanelipaita ja joku villapaita ja pässinpökkimät kalsarit. Antaa pakkasen paukkua.
jos on kunnolla pakkasta, niin kerrasto, fleecetakki, toppahousut, toppatakki, hengitysilman lämmitin kaulurin kera( -astma, pakkanen ottaa henkeen jos laskee sinne -10 ja sen alle ), kaulahuivi, pipo ja huppu vielä päähän + nahkarukkaset. Montaa senttiä ei tossa ihoa näy, mutta sillä setillä pärjää pakolliset ulkoilut kovilla pakkasilla. Eli mieluisin talvikeli on se max -5c ja aurinko paistaa, niin ei tarvi varttia pukeutua ennen ulos lähtöä :)
Merinovillaa ja untuvaa. Hyvin pärjää.
Pitkä untuvatakki, lämpimät saappaat ja rukkaset. Päässä korvaläpät + takin karvareunallinen huppu. oikein kovilla pakkasilla toppahousut tavallisten housujen päällä.
Ulkovaatteiden alla puuvillaa ja villaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Helsingissä kodeissa-kaupoissa-kauppakeskuksissa-autoissa-busseissa-metroissa-metroasemilla-työpaikoilla-ym-ym-ym on se sama noin +20 kesät talvet eli mihin niitä talvivarusteita tarvitaan?
Ilmiintymiskaapillako sä siirryt paikasta toiseen? Etkä koskaan poistu keskusta/kantakaupunkialueelta?
Teknoalusvaatteet, niiden päällä villaa ja sitten toppatakki.
Ap:n aloitus on epäselvä. Mitä hänellä on untuvatakin alla? Tuskin pelkkiä alusvaatteita. Minulla olisi neljä kerrosta paitoja ja 2-3- kerrosta housuja, villaa tietysti. Silti minulla olisi kylmä. Sellaisia vaatteita ei ole keksitty, etten palelisi pakkasilla. Huopatöppösissä on aina niin ohuet pohjat, että ne eivä pidä lämmintä lainkaan.
Pitkä toppatakki lentokentälle ja menolippu aurinkoon.
Vitalis on vedetön, mutta jos laittaa naamaan pakkasvoidetta, ei huomaa yhtä helposti kuin voiteettomana, milloin saa pakkasesta paleltuman.