Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei toimistoissa tehdä juuri koskaan vuorotöitä?

Vierailija
12.03.2015 |

Sopisi enemmän porukkaa pieneen tilaan. Aika monelle taustatehtävälle on periaatteessa ihan sama, milloin ne hoidetaan. Ihan hyvin voisi käyttää samoja tietokoneita, työpisteitä ja toimistotarvikkeita kaksi ihmistä, kun olisi eri aikaan töissä. Verkkolevyjähän useimmat kuitenkin käyttänee ja henkilökohtaisiin juttuihin ei työkonetta ole tarkoitettu joten en näe asiassa ongelmaa. 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin pitäisi maksaa ilta- ja viikonloppulisiä.

Vierailija
2/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko valmis maksamaan ilta-, yö- ja viikonloppulisät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se hankalaa jos tarvitsee apua joltain, joka on sitten eri vuorossa, palaverien järkkäämiset, asiakaspalaverit jne.

Vierailija
4/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyölisät on aikansa eläneitä, yölisä on ymmärrettävä, mutta en tajua miksi muuna aikana työskentelystä pitää sen enemmän maksaa. Turha kilpailukyvyn heikentäjä - toki jos on lapsia, niin sitten hankalampaa, mutta itse ainakin olen aina ollut työpaikoissa, joissa korkeintaan 10 %:lla on. Nykyisellä työpaikalla ei ole kellään pieniä lapsia tällä hetkellä. Meidän alalla on palavereja paljonkin iltaisin, koska olen rakennusalalla ja taloyhtiöiden kokoukset ovat iltaisin. Tekisin mieluusti töitä itse iltaisin enemmänkin - ärsyttää kun salilla, kaupassa yms. joutuu useimmiten käymään ruuhka-aikaan. 

Ei se palaverien järkkääminen päiväsaikaankaan niin yksinkertaista ole, löytää kaikille sopivaa aikaa. No jaa, tuota apu-asiaa en ole osannut ajatella, kun itse teen täysin omia hommiani. 

Vierailija
5/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:13"]Vuorotyölisät on aikansa eläneitä, yölisä on ymmärrettävä, mutta en tajua miksi muuna aikana työskentelystä pitää sen enemmän maksaa. Turha kilpailukyvyn heikentäjä - toki jos on lapsia, niin sitten hankalampaa, mutta itse ainakin olen aina ollut työpaikoissa, joissa korkeintaan 10 %:lla on. Nykyisellä työpaikalla ei ole kellään pieniä lapsia tällä hetkellä. Meidän alalla on palavereja paljonkin iltaisin, koska olen rakennusalalla ja taloyhtiöiden kokoukset ovat iltaisin. Tekisin mieluusti töitä itse iltaisin enemmänkin - ärsyttää kun salilla, kaupassa yms. joutuu useimmiten käymään ruuhka-aikaan. 

Ei se palaverien järkkääminen päiväsaikaankaan niin yksinkertaista ole, löytää kaikille sopivaa aikaa. No jaa, tuota apu-asiaa en ole osannut ajatella, kun itse teen täysin omia hommiani. 
[/quote]

Apua en tarvitse välttämättä minä, vaan asiakas. Lisäksi palavereihin tarvitaan monesti eri teknologiatiimien edustajia ja hankalaa se on jo nyt, saati jos oltaisiin eri vuoroissa.

Vierailija
6/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yölisä ja pyhälisä ovat aivan turhia. Jos valitsee ammatin, jossa on vuorotyö, pitäisi ymmärtää, että työajat voivat olla milloin tahansa.

Vierailija
7/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:13"]Vuorotyölisät on aikansa eläneitä, yölisä on ymmärrettävä, mutta en tajua miksi muuna aikana työskentelystä pitää sen enemmän maksaa. Turha kilpailukyvyn heikentäjä - toki jos on lapsia, niin sitten hankalampaa, mutta itse ainakin olen aina ollut työpaikoissa, joissa korkeintaan 10 %:lla on. Nykyisellä työpaikalla ei ole kellään pieniä lapsia tällä hetkellä. Meidän alalla on palavereja paljonkin iltaisin, koska olen rakennusalalla ja taloyhtiöiden kokoukset ovat iltaisin. Tekisin mieluusti töitä itse iltaisin enemmänkin - ärsyttää kun salilla, kaupassa yms. joutuu useimmiten käymään ruuhka-aikaan. 

[/quote]

Meidän firmassa on 30 000 työntekijää, lapsellisia löytyy taatusti enemmän kuin 10%

Vierailija
8/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:13"]

Vuorotyölisät on aikansa eläneitä, yölisä on ymmärrettävä, mutta en tajua miksi muuna aikana työskentelystä pitää sen enemmän maksaa. Turha kilpailukyvyn heikentäjä - toki jos on lapsia, niin sitten hankalampaa, mutta itse ainakin olen aina ollut työpaikoissa, joissa korkeintaan 10 %:lla on. Nykyisellä työpaikalla ei ole kellään pieniä lapsia tällä hetkellä. Meidän alalla on palavereja paljonkin iltaisin, koska olen rakennusalalla ja taloyhtiöiden kokoukset ovat iltaisin. Tekisin mieluusti töitä itse iltaisin enemmänkin - ärsyttää kun salilla, kaupassa yms. joutuu useimmiten käymään ruuhka-aikaan. 

[/quote]Puutunpa tuohon sen verran, että pienet lapset saa vuorohoitoon tarvittaessa, mut koululaista enää ei jos olet illat/yöt ja viikonloput töissä. Joku toimistotyö nyt oikeasti ei ole sellainen että kaikki tarvis tapahtua heti ja nyt. Itse olen ensiavussa sihteerinä joten töissä yöt ja päivät, arjet ja pyhät.

Vierailija
9/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä toimistoissa on kiinteät koneet? Eikä kaikilla ole omat kannettavat? Minä en ainakaan suostuisi näyttelemään jonkun toisen paskaista näppistä.

Vierailija
10/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:17"]

Yölisä ja pyhälisä ovat aivan turhia. Jos valitsee ammatin, jossa on vuorotyö, pitäisi ymmärtää, että työajat voivat olla milloin tahansa.

[/quote]No toimistoalahan ei ole vuorotyö, siitä tässä just keskustellaan!

Vierailija
11/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on osalla vuorotyö, osalla päivätyö. Riippuu millä osastolla työskentelet. Kaikki tehdään samaa " tuotetta/ tuotteita ". Joten olisi epäoikeudenmukista, jollei ilta-, yö- ja viikonlopputöistä saisi korvausta.

Vierailija
12/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:13"]

[/quote]Puutunpa tuohon sen verran, että pienet lapset saa vuorohoitoon tarvittaessa, mut koululaista enää ei jos olet illat/yöt ja viikonloput töissä. Joku toimistotyö nyt oikeasti ei ole sellainen että kaikki tarvis tapahtua heti ja nyt. Itse olen ensiavussa sihteerinä joten töissä yöt ja päivät, arjet ja pyhät.
[/quote]

It-alalla jos tulee iso vika, niin sen vianselvityksen on tapahduttava just nyt heti

Vierailija
13/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyötä tehdään koska koneet tai tuotantolinjat maksaa niin paljon että niitä on halvempi käyttää kolmessa vuorossa kuin ostaa kolminkertainen määrä koneita ja tehdä hommat yhdessä vuorossa. Toimiston koneet ei maksa siihen verrattuna juuri mitään. 

Vierailija
14/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:19"]

Missä toimistoissa on kiinteät koneet?

[/quote]

Taidat olla todellisuudesta vieraantunut, niinkuin suurin osa poliitikoista.

Vierailija
15/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eivät tarvitse niin suurta tilaa ja kallita laitteita kuin tuotannon puolella töitä tekevät.

Toimiston puolella joudutaan myös olemaan yhteydessä asiakkaisiin ja materiaalitoimittajiin, eikä kanssakäyminen oikein onnistu jos toinen vetelee sikeitä sängyn pohjalla.

Kolmivuorotyö tuotannon puolella johtuu nimenomaan niiden kalliiden laitteiden ja tuotantotilojen maksimaalisen tuoton tarpeesta.

Vierailija
16/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:26"]

Missä toimistoissa on kiinteät koneet?

[/quote]

Taidat olla todellisuudesta vieraantunut, niinkuin suurin osa poliitikoista.

[/quote]

Olen ollut monessa työpaikassa viimeisen 10 vuoden aikana, enkä missään ole nähnyt pöytäkoneita. 

Vierailija
17/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan liukuvat työajat ja etätuömahdollisuudet monissa paikoissa.

Vierailija
18/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla aika kiva, jos palkanlaskija tekisi yövuoroa eikä olisi koskaan tavoitettavissa.

Vierailija
19/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:13"]Vuorotyölisät on aikansa eläneitä, yölisä on ymmärrettävä, mutta en tajua miksi muuna aikana työskentelystä pitää sen enemmän maksaa. Turha kilpailukyvyn heikentäjä - toki jos on lapsia, niin sitten hankalampaa, mutta itse ainakin olen aina ollut työpaikoissa, joissa korkeintaan 10 %:lla on. Nykyisellä työpaikalla ei ole kellään pieniä lapsia tällä hetkellä. Meidän alalla on palavereja paljonkin iltaisin, koska olen rakennusalalla ja taloyhtiöiden kokoukset ovat iltaisin. Tekisin mieluusti töitä itse iltaisin enemmänkin - ärsyttää kun salilla, kaupassa yms. joutuu useimmiten käymään ruuhka-aikaan.  Ei se palaverien järkkääminen päiväsaikaankaan niin yksinkertaista ole, löytää kaikille sopivaa aikaa. No jaa, tuota apu-asiaa en ole osannut ajatella, kun itse teen täysin omia hommiani.  [/quote] Apua en tarvitse välttämättä minä, vaan asiakas. Lisäksi palavereihin tarvitaan monesti eri teknologiatiimien edustajia ja hankalaa se on jo nyt, saati jos oltaisiin eri vuoroissa.

[/quote]

No se on teillä sellaista. Ei se joka paikassa toimikaan. Mutta esim. meidän alalla rakennuspuolen suunnitelussa onnistuisi ihan hyvin. Samoin jossain koodaushommassa, kirjanpidossa ja monessakin insinöörityössä onnistuisi hyvin. Nykyäänkin moni tekee kuitenkin pitkiä päiviä ja pitää saldovapaita. Samoin ovathan ihmiset lomallakin välillä. 

Itse en kyllä jaksa ymmärtää, miksi nykyteknologian aikana pitää jokaista pientä asiaa varten kokoontuva palaveriin. Turhaa aikaa menee matkoihin ja jos joku väittää, että palavereissa puhutaan 100 % tärkeää asiaa, en usko. En ole eläissäni ollut yhdessäkään palaverissa, missä ei hommaan olisi sisältynyt turhaa paskanjauhantaa, eikä ne ole aina työasioita. Toisaalta, jotkut taas jauhavat tyhjänpäiväistä työasiaa ja selittävät samoja asioita moneen kertaan, ihan kuin porukka olisi jossain alakoulussa. 

Vierailija
20/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä toimistoissa on kiinteät koneet? Eikä kaikilla ole omat kannettavat? Minä en ainakaan suostuisi näyttelemään jonkun toisen paskaista näppistä.

[/quote]

Et ole opiskellut koskaan? 

Vastaus: monessa. Oletko lapsellinen vai tyhmä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi