Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei toimistoissa tehdä juuri koskaan vuorotöitä?

Vierailija
12.03.2015 |

Sopisi enemmän porukkaa pieneen tilaan. Aika monelle taustatehtävälle on periaatteessa ihan sama, milloin ne hoidetaan. Ihan hyvin voisi käyttää samoja tietokoneita, työpisteitä ja toimistotarvikkeita kaksi ihmistä, kun olisi eri aikaan töissä. Verkkolevyjähän useimmat kuitenkin käyttänee ja henkilökohtaisiin juttuihin ei työkonetta ole tarkoitettu joten en näe asiassa ongelmaa. 

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:31"] [quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:19"] Missä toimistoissa on kiinteät koneet? Eikä kaikilla ole omat kannettavat? Minä en ainakaan suostuisi näyttelemään jonkun toisen paskaista näppistä. [/quote] Et ole opiskellut koskaan?  Vastaus: monessa. Oletko lapsellinen vai tyhmä?    [/quote] Kyllä 6 vuotta Helsingin yliopistossa, miten opiskelu liittyy tähän? Edelleen, olen ollut viimeisien 10 vuoden aikana useassa työpaikassa, mutta missään toimistossa ei ole ollut pöytäkoneita.  [/quote] Itse voisin kysyä samaa. It-alalla työskentelen ja ohjelmistokehittäjillä on kannettavat. Pöytäkoneisiin olen törmännyt silloin, kun on haluttu, että työt tehdään asiakasyrityksen tiloissa ja tuolloin etätyömahdollisuutta ei it-konsultille ole annettu.

[/quote]

Ja minä olen ollut viimeiset 15 vuotta työpaikoissa, joissa on pöytäkoneet, yleensä 2 näytöllä.

Vierailija
42/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:13"]

Vuorotyölisät on aikansa eläneitä, yölisä on ymmärrettävä, mutta en tajua miksi muuna aikana työskentelystä pitää sen enemmän maksaa. Turha kilpailukyvyn heikentäjä - toki jos on lapsia, niin sitten hankalampaa, mutta itse ainakin olen aina ollut työpaikoissa, joissa korkeintaan 10 %:lla on. Nykyisellä työpaikalla ei ole kellään pieniä lapsia tällä hetkellä. Meidän alalla on palavereja paljonkin iltaisin, koska olen rakennusalalla ja taloyhtiöiden kokoukset ovat iltaisin. Tekisin mieluusti töitä itse iltaisin enemmänkin - ärsyttää kun salilla, kaupassa yms. joutuu useimmiten käymään ruuhka-aikaan. 

Ei se palaverien järkkääminen päiväsaikaankaan niin yksinkertaista ole, löytää kaikille sopivaa aikaa. No jaa, tuota apu-asiaa en ole osannut ajatella, kun itse teen täysin omia hommiani. 

[/quote]

Just. Mun mies on rakennusalalla, toimistotyötä paljon, ja töissä aamusta iltaan kk-palkalla ilman mitään ylityökorvauksia, ja usein illatkin töissä samaan kk-palkkaan. Eikä ole mikään kovapalkkainen. Tavan raksaduunarit vetävät tuplapalkkaa siihen verrattuna. Joillakin vaan on kajahtanu nuppiin se työnteko, eivätkä edes tajua, miten halpoja työntekijöitä he ovat firmalle! Eivätkä tajua, kuinka paljon rahaa itse menettävät, kun eivät vaivaudu edes kysymään, maksettaisiko heille jotain lisäkorvausta ylityöstä. Oma talous on sitten ihan kuralla ja vali vali, kun ei rahat riitä, ja siitä kärsii sitten koko perhe siitä valituksesta! Mutta mitä meille naukuu! Ei ole muiden syy, jos itse ei näe mitään muuta kuin työ, työ, työ ... Pomon kerta vuoteen maksama bonus on kyllä ihan hieno juttu, mutta ei kyllä kata läheskään sitä ylityömäärää, ja on tarkoitettu bonukseksi, ei ylityökorvaukseksi. Lomapäivistäkin osa menee töitä tehdessä, ja auta armias, jos sanon, että nyt työt seis, oot lomalla! Hyvä, että selviän hengissä, jos uskallan puuttua esim lomalla töiden tekoon.

Että se siitä toimistovuorotyöstä! Ei voi samaa konetta käyttää, kun yksi on jo väh. kymmenen tuntia sillä töissä.

Sitten, kun joku ehdottaa vielä, että pitää palkoista pudottaa, niin kyllä minulta pääsee silloin pitkä itku! Se vaikuttaisi vain työpäivän jatkumista sillä pienemmällä palkalla, syy: "kun ei vaan kerkee tehdä kaikkee".  (Niin, ja olen itsekin töissä. Joku kysyy kohta kuitenkin, että miehes lompakollako loisit!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluihin suunnitellaan suurimpiin kaupunkeihin kahta vuoroa ja kolmea lukukautta. Syntyy todella hyvät säästöt siitä, että osa porukkaa tulee kouluun klo 8.00 ja osa iltavuoroon klo 13.00 alkaen. Jos koulussa on esim. 18 ryhmää, tarvitaan 18 luokkatilan sijaan vain 9 luokkaa ja osa opettajista voisi opettaa molemmissa vuoroissa. Uusia kouluja ei tarvitse rakentaa lisää. Kesälukukaudesta osa on lomaa, osa koulua ja lomat sijoitetaan tasaisesti eri kuukausille.

Vierailija
44/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:19"]

Missä toimistoissa on kiinteät koneet?

[/quote]

Taidat olla todellisuudesta vieraantunut, niinkuin suurin osa poliitikoista.

[/quote]

Olen ollut monessa työpaikassa viimeisen 10 vuoden aikana, enkä missään ole nähnyt pöytäkoneita. 

[/quote]

Jaa, itse olen valtion laitoksessa ja kyllä meillä on pöytäkoneet.

Vierailija
45/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kannettavat eivät sulje pois isoja ja useampia ulkoisia näyttöjä.

T. Se, joka ei ole 10 vuoteen nähnyt pöytäkoneita.

Vierailija
46/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vaan ap:lle, että isojen firmojen asiakaspalvelukeskuksissa tehdään toimistotöitä vuoroissa ja kenelläkään ei ole täysin omaa työpistettä. Näin on ollut monessa paikassa jo 20 vuotta.

Vierailija
47/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:44"]Miksei samantien tehdä kaikki etätöitä, jos se on niin yksinkertaista? Onhan sitä tosiaan verkkolevyt, VPN:t, suurin osa ohjelmistoista toimii verkossa ja etätyö on usein tehokkaampaakin. Jostain syystä työnantaja kuitenkin haluaa, että porukka on siellä toimistolla. [/quote] Ei läheskään aina työnantaja vaan työntekijä itse. Minäkin haluan olla suurimman osan päivistä tstolla työn ja vapaa-ajan erottamiseksi ja siksi että asioita tehdään tiimeissä ja toisinaan asioista on hyvä puhua kasvokkain.

[/quote]

Näinpä. Itselle sopii parhaiten viikkotahti 3 päivää toimistolla (asiakaspalaverit, tiimityöskentely, ideointi jne.) ja 2 päivää kotitoimistolla (taustatyö, kirjoittaminen, muu keskittymistä vaativa). Moni kuitenkin haluaa olla joka päivä toimistolla. En siltikään ymmärrä, miten vuorotyöskentely parantaisi asiaa yhtään. 

--

Sille yhdelle ihmettelijälle vielä; meillä saa ihan omatoimisesti valita, haluaako pöytäkoneen, läppärin vai molemmat. Toimistolla viihtyvät yleensä valitsee edelleen sen pöytäkoneen kahdella näytöllä, joillakin on läppäri ja yksi näyttö, joillakin kuten minulla, sekä läppäri, että pöytäkone ja kaksi näyttöä. Eli ei ne pöytäkoneet mitään kuolleita ole. Näppikset on henkilökohtaisia, ihan siitäkin syystä, että niitä on niin monenlaisia.

Vierailija
48/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 250 hengen yrityksessä toimistossa seitsemisenkymmentä, eikä niitä läppäreitä ole kuin muutamalla parinkymmenen myyjän lisäksi.

Miksi ottaa läppäri, kun pöytäkone parempi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän