Cittarin kassa teititteli
tänään iloisesti ja ihanan luontevasti! Ikää hänellä oli ehkä 25 ja minulla ja miehelläni 45. Kiitos, oli kivaa kun kohteliaat käytöstavat olivat noin luontevia ja mutkattomia :)
Lappi
Kommentit (24)
Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin epätasa-arvoinen teitittely, joka kertoo että olet vanha kurppa, tehtiin se kuinka luontevasti tahansa. Minua loukkaa ja syvästi niin tasa-arvon kannattajana kuin vanhempana naisena teitittely. Kuvittelin että 70-luvulla jo päästiin tuosta typerästä epätasa-arvoisesta tavasta. Kohteliaisuutta siinä ei ole, jos se olisi kohteliasta silloin teititeltäisiin myös 15v asiakasta.
Miksi tässä ketjussa on alapeukuttelijoita? Toivottavasti ette itse ole asiakaspalvelijoita, jotka halveksitte teitittelyä. Meitä nimittäin on, jotka toivomme sitä tai vähintäänkin pidämme miellyttävänä. On kamalaa kuulla kun 8-kymppisille puhtaan "otatsä muuta".
Minä pärjään ilman teitittelyä, mutta miellyttävämpää sitä on kuunnella kuin syljeskellen puhuttua slangia.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:05"]
Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin epätasa-arvoinen teitittely, joka kertoo että olet vanha kurppa, tehtiin se kuinka luontevasti tahansa. Minua loukkaa ja syvästi niin tasa-arvon kannattajana kuin vanhempana naisena teitittely. Kuvittelin että 70-luvulla jo päästiin tuosta typerästä epätasa-arvoisesta tavasta. Kohteliaisuutta siinä ei ole, jos se olisi kohteliasta silloin teititeltäisiin myös 15v asiakasta.
[/quote]
Ikäni on 53v
Jep. Teitittely kertoo, että nyt näytät vanhalta. Moni ikäiseni sanoo samaa, että eka kerta, kun teititellään, tuntuu siltä, että kerrotaan että olet vanha kurppa. 50-v.
Ai, minä taas koen, että näytän (joo, iäkkäämmältä mutta myös) jollakin tavalla arvokkaalta tai kunnioitettavalta. Ehkä se teitittelyn ajatus herää ryhdistä tai kampaustyylistä... Minua on sanottu "kuningatarmaiseksi" tai "ladylikeksi" varmaan kaksikymppisestä lähtien :D ap
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:12"]
Ai, minä taas koen, että näytän (joo, iäkkäämmältä mutta myös) jollakin tavalla arvokkaalta tai kunnioitettavalta. Ehkä se teitittelyn ajatus herää ryhdistä tai kampaustyylistä... Minua on sanottu "kuningatarmaiseksi" tai "ladylikeksi" varmaan kaksikymppisestä lähtien :D ap
[/quote]
No minulle jos joku sanoisi, että näytän arvokkaalta, se olisi kyllä puhdasta vittuilua. 6.
Mua jurppii kun kaupassa kassat tervehtii mua nykyisin vienosti "Hei" entisen reippaan "moin" sijaan. Kertoo että olen tullut vanha(n näköise)ksi :(
41v
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:05"]
[/quote]
No totta kai myös sitä teiniä teititellään, hänhän on asiakas. Pikkulapsia ei tarvitse teititellä.
Minkä ihmeen takia pitäisi näyttää teiniltä, jos on nelikymppinen? Ei minua kyllä haittaa, että ikää tulee. Ja kyllä "teinejäkin" teititellään esim. äitiyspolilla. Tavallaan se äitiys tuo arvokkuutta. Jos ikuisen nuoruuden tavoittelu murtuu kohteliaan puhuttelutavan alla, niin on kyllä viisikymppiselläkin pitkä matka olla sinut itsensä ja ikänsä kanssa.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:37"]
Minkä ihmeen takia pitäisi näyttää teiniltä, jos on nelikymppinen? Ei minua kyllä haittaa, että ikää tulee. Ja kyllä "teinejäkin" teititellään esim. äitiyspolilla. Tavallaan se äitiys tuo arvokkuutta. Jos ikuisen nuoruuden tavoittelu murtuu kohteliaan puhuttelutavan alla, niin on kyllä viisikymppiselläkin pitkä matka olla sinut itsensä ja ikänsä kanssa.
[/quote]
Mitä arvokasta on iässä? Olen ihan sinut ikäni kanssa, mutta koen että arvokkuus tulee ihan jostain muusta kuin iästä ja kaupankassa ei ehdi nähdä sitä arvokkuutta sinä kahtena minuuttina, jonka seison hänen edessään, se ei tule myöskään tule vaatteista, jotka kaupankassa näkee.
Teitittelyn koen samanlaisena kuin hoviniiauksen, jäänteenä menneestä ajasta.
Minä en osaa luontevasti teititellä joten en sitä tee. Puhun äidinkielenä ruotsia ja olen alueelta missä teitittely on loukkavaa. Sillä otetaan toisesta etäisyyttä ja laitetaan oma itsensä toisen yläpuolelle. Joskus tulee hankalia tilanteita koska olen hoitoalalla töissä. Minun odotetaan teitittelevän mutta en vaan osaa...
En usko että edes huomaisin jos minua teititeltäisiin..
Minä teitittelen huomaamattani.
Ja onhan se kohteliaampaa puhutella tuntematonta teitittelemällä.
Minuakin on teititelty ja ikää vasta 30 vuotta :) Ja tyylini on rento sporttinen ponnarityyli eli siitäkään ei ole kiinni.
Ihanaa kun on kohteliaita ihmisiä vielä!
Ja myös istumapaikkaa tarjoan aina itseäni vanhemmalle tai raskaana olevalle.
Minä olen lääkäri ja teitittelen kaikkia 7-kymppisiä ja sitä vanhempia. Minua häiritsee suunnattomasti, kun hoitaja siinä vieressäni sinuttelee esim. 94-vuotiasta.
lääkäri vm -65
Armeijassa teititellään 20-vuotiaita finninaamoja. On teilläkin ongelmat.
Minä pyrin teitittelemään kaikkia asiakkaita, jos eivät sitten itse tule rempseästi ja rennosti asioimaan (tällöin teitittely voisi tuntua epäsopivalta)
Kassat nyt on tyhmiä ku saappaat.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:14"]
Minä olen lääkäri ja teitittelen kaikkia 7-kymppisiä ja sitä vanhempia. Minua häiritsee suunnattomasti, kun hoitaja siinä vieressäni sinuttelee esim. 94-vuotiasta.
lääkäri vm -65
[/quote]
Ehkä sinunkin olisi aika oppia että kohtelias voi olla teitittelemättäkin, siinä on se hoitajan ja lääkärin ero, lääkäri menee sinne teitittelyn taakse, etäälle.
Jes kiva kuulla! Täällä Jyväskylässäkin on yhdessä tietyssä paikassa tosi kohteliaat ja mukavat kassat :)