Mies rahtaa kotiimme tavaraa kysymättä minulta
Mies tuo tavaraa kotiimme kysymättä minulta. Ja kai ymmärrän, ettei kysy, kun minua ahdistaa, että meillä on kotona käytävät tavaran keskellä mutta ei paljon muuta tilaa.
Itse taas tykkään, jos olisi väljää.
Mies tuo huonekaluista lähtien (ja mitään ei viedä pois, vaikka niin toivoisin.)
Asumme siis maalla omakotitalossa, ja miehellä on käytössään kokonainen huone, jonne hän saa kerätä tavaraa niin paljon kuin haluaa (ja siltä se näyttääkin).
Esimerkkejä olisi useampia, jotka ahdistavat minua.
Mutta nyt uusimpana mies toi eteiseemme pakastimen. Meillä on kyllä elintarvikkeille erillinen pakastimensa, mutta tuo eteisen pakastin on miehen harrastukseen liittyvä.
Miehen tuoma pakastin oli aiemmin ulkovarastossa, mutta toi eteiseen, koska haluaa lyhyemmän matkan pakastimelle. (ja se varastossa ollut paikka täyttyy tietty muusta tavarasta tällä hetkellä.)
Minua ahdistaa. Eteisessä olo tyhjä tila, joten miehen pitää täyttää se välittömästi. Minulle tyhjä tila tuo väljyyden tuntua ja tuottaa siksi iloa.
Mies huomaa, että pakastin eteisessä haittaa minua. Ja siitä seuraa pattitilanne, että mies haluaa, että pakastin nimenomaan on eteisessä. Koska kontrolloin kuulemma liikaa.
Voi olla, että kontrolloinkin, mutta minua ahdistaa tavaravuorten keskellä asuminen.
Eteisen olin nimenomaan siivonnut niin, että siinä oli tyhjä tila. Ei ollut lasten kenkiä tms. Ja en tiedä, olisiko kenkävarasto auttanut asiaa; mies olisi ehkä siirtänyt kenkökasoja syrjään ja tuonut pakastimen niiden keskellä. En tiedä. Tyhjä tila ehdottomasti auttoi miestä päätöksessä tuoda pakastin eteiseen. Koska siinähän oli tilaa.
Ahdistaa.
Kommentit (31)
Onneksi eroaminen on ihan mahdollista nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua tämmöistä valitusta ja marinaa omasta kumppanistaan!
Itsehän olet puolisosi valinnut, eikö niin?
Ja jos et kestä tyyppiä, eroonkin siitä pääset hyvin helposti, eikö niin?
Ihan turhia tämmöiset marinat.Tää on nii totta. Tuntuu olevan oikein vauvapalstalaisten ongelma. Tosin normaalit ihmiset on töissä tähän aikaan, niin veikkaan että tänne postailevien ei ole niin helppo vaihtaa miestä vaan ovat joutuneet tyytymään siihen ketä on heijin kiinnostusta osoittanut
Yleensä puolisot ovat kiinnostuneita toisistaan aluksi. Onko sinulla jokin väkisinmakuusysteemi?
Otan osaa ap. Kuitenkin ajattele itseäsi ja omia toiveitasi ja tee ratkaisu. En suosittele jäämistä tuohon, siinä tulee vain katkeraksi.
Lähde pois. Hänhän saattaa siitä vaikka tulla järkiinsä ja ns. korjata tapansa, ja jos ei, niin et haaskaa elämääsi hukkuen hänen hulluuteensa.
Vierailija kirjoitti:
Jos omistat puolet asunnosta, voit hyvin sanoa, että pakastin lähtee sinne mistä tulikin tai kaatopaikalle.
Sanoa toki voi, mutta sanomisella ei välttämättä ole mitään merkitystä. Toisen omaisuuteen ei saa kajota.
Minua ahdistaisi tilanpuute suunnattomasti! Haluan, että kotini on iso ja väljä eikä tavaraa joka paikassa. Keittiön tasot pysyvät tyhjinä paria hedelmäkulhoa ja yrttiruukkua lukuunottamatta. Kaikki koneet ovat kaapinovien takana. Olohuoneessa ja muissa huoneissa vain muutama harkittu design-esine koristeena sekä aina tuoreita kukkia maljakoissa.
Miehen työn puolesta aikanaan firma kuljetti meille jumalattoman kalliilla erikoiskuljetuksella pesukoneen kokoisen kassakaapin. Miehen tullessa illalla kotiin ilmoitin, että joko minä tai kassakaappi lähtee. Seuraavana päivänä erikoiskuljetus seisoi taas pihalla, me olemme edelleen naimisissa.
miksei se pakastin voi olla siellä sen roinahuoneessa?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sama pakastin, joka ei käynyt yllätys lahjaksi tuttavalle?
joo se oli se sulatettu entinen pakastin.
Kerääkö se mies ruumiinosia ja sikiöitä vai miksi sillä pitää olla pakastin harrastusta varten?
Paljonko sitä akvaviittia menee päivässä? Onhan se tietysti aika rasittavaa hakea paukku joka kerta jostain takapihan varastosta. Että sikäli ymmärrän kyllä vähän miestä, että onhan se helpompaa kun pakastin on lähellä.
Ei se alkoholismi yleensä kontrolloimal parane.
Mulla oli kans. Lähetin hakemaan pientä kaappipakastinta, osti 300 litran arkkupakastimen ja harjoituskilpapyörän. Ja kun eteisessä oli tosiaan vielä tilaa, niin siihen jättimäisen käytetyn Xerox-kopiokoneen, sellaisen kuutiometrin kokoisen. Kaikki kaapit, pöydät, tasot hänen rojujaan ja partakarvojaan ja hilsettään täynnä. Kaikki paitsi keittiö, joka oli sitä hänen pakastintaan täynnä. Siellä taisi olla 4 litraa mansikoita ja vaniljajäätelöpaketti.
Jätin ja erosin.