Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä aihepiiristä tietosi on vähäisintä?

Vierailija
07.12.2021 |

Mikä aihepiiri on aukko sivistyksessäsi?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän ja aivokirurgia T: rakennusmaalari

Vierailija
2/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, ei niitä haudassa tarvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikassa ainakin

Vierailija
4/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia, etenkin Suomen sotahistoria.

Vierailija
5/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tosi heikosti kasveja ja lintuja. Siis niin huonosti että se on jo vähän noloa.

Vierailija
6/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näistä normisivistysaiheista (mitään sydänkirurgiaa ei sivistykseen lasketa) heikoiten hallitsen urheiluaiheet sekä Tuntematon sotilas -kirjan ja elokuvan. Mulle Hietaset ja Haaviot ja Lammikot, vai ketä ne oli, eivät sano mitään. 

Vierailija
7/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmankaikkeus nyt ainakin. Vielä vähemmän tieädämme omista aivoistamme. Onhan näitä.

Einsteinin mukaan tiedämme ehkä noin 1/100 kaikesta tietämisen arvoisesta. Muistaakseni lisäsi perään, että arvio on yläkanttiin...

Vierailija
8/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa joka vaan ei ole lukuihminen.

Vierailija
9/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä historia.

Vierailija
10/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun matematiikassa mennään huomattavasti syvemmälle kuin, mitä lukion pitkässä matikassa. Pitkästä matikastakin olen luultavasti unohtanut jo huomattavan osan. Monesta humanistisesta alasta olen kuullut ja saatan muistaa nimen mutta en tunne tai tiedä niiden sisältöä sen tarkemmin. 

11/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudesta. En ymmärrä mitään optioista, osakkeista, pörssikursseista, valuuttakursseista, Wall Street -jutuista jne.

Vierailija
12/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen logiikka.

Vierailija
13/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa opetettavista historia. Muista niitä on niin paljon, että vaikea sanoa. Julkkiksia olen huono tuntemaan. 

Vierailija
14/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvanttifysiikasta

Vierailija
15/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietovisatasolla kun liikutaan, ehdottomasti urheilu.

Aihe kiinnostaa hyvin rajallisesti.

Vierailija
16/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, näistä normisivistysaiheista (mitään sydänkirurgiaa ei sivistykseen lasketa) heikoiten hallitsen urheiluaiheet sekä Tuntematon sotilas -kirjan ja elokuvan. Mulle Hietaset ja Haaviot ja Lammikot, vai ketä ne oli, eivät sano mitään. 

Sekin on jo paljon, että ilm. tiedät mistä kirjasta he esiintyvät. - On moni -nyt kärjsitän- insinööri ja luonnon tieteilijä, jotka uskovat tietävänsä miten helppoa ja yksinkertaista ovat monet ns. humanistiset ja yhteiskunnalliset tieteet, vaikka hyvin moni näsitä kriitikoista ei ole kuullut kuin mahd. jonkin tällaisen alan klassikon nimen jos aina sitäkään.  

Vierailija
17/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kvanttifysiikasta

Se on jopa yksinkertaistettuna todella vaikeaa ymmärtää. 

Vierailija
18/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Tietovisatasolla kun liikutaan, ehdottomasti urheilu.

Aihe kiinnostaa hyvin rajallisesti.

Mulla on täsmälleen sama juttu. Formulat ja jääkiekko on kaikista epäkiinnostavimmat urheilujutut. Tykkään kyllä kattoa jonkun verran olympiaurheilua telkkarista tylsinä hetkinä. Iltarasteilla voisin kyllä joskus vielä käyä lähellä. Äidin puolen miespuoliset serkut

ovat pelanneet jääkiekkoa ihan pikkupojista lähtien ja oon onnellinen kun itse ei oo tarvinnu käyä läpi sitä kuljetusrumbaa harjotuksiin lapsena. Muuten lapsena oon pyöräilly koulumatkoja ja käyny koiran kanssa lenkillä lähimetsässä melkein joka päivä. Tykkään kyllä nykyään pyöräillä kauppamatkat ja käyä tutustumassa lähialueisiin pyörällä, mutta ei musta kilpapyöräilijäksi olis.

T: asperger erään kielen pääaineopiskelija nuorimies Helsingin yliopistosta

Vierailija
19/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoista en tiedä mitään, ei ole ikinä kiinnostanut tippaakaan.

Vierailija
20/32 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän liian vähän oikeastaan kaikesta, vaikka luen koko ajan. Mutta varmaan se iso aihe, mistä tiedän vähiten on taide sen eri muodoissa. Olen siinä täysi tumpio.