Ulkosuomalainen täällä miettii..
..jo että mitä pakata, kun olen tulossa juhannukseksi Suomeen! :)
IHANAA!
En malta odottaa, en ollenkaan! Saa nähdä taas sen ihanan Suomen Kesän, istua järjen rannalla, käydä saunassa ja uimassa, syödä suomalaisia herkkuja. Tärkein vielä on nähdä ja viettää aikaa lapsuuden perheen kanssa, nähdä sukulaisia ja ystäviä. Saa puhua Suomea, ei tarvitse miettiä lauserakenteita eikä etsiä sanoja.
Varmasti käyn myös Cittarissa tai Prismassa irtokarkkihyllyllä :D
Äh, miten tässä jaksaa odottaa enää!
Kommentit (20)
Pippurisumute, isä ja veli mukaan! Ja sit vaan menoks.
Isä ja veljet ovat siellä kyllä jo. Pippurisumutetta ei ole, mutta eiköhän tässä selvitä ilmankin.
-Ap
"Järjen rannalla" :)
Mä käyn suomessa n. 3 kertaa vuodessa ja aina olen yhtä innoissani.
"Järjen rannalla" sai kyllä hymyilemään mielikuvalle :)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:38"]
Ei kannata tulla ettei sua raiskata.
[/quote]
Onneksi ulkosuomalaisilla on vielä järki päässä. Monet heistä vielä elävät maissa joissa on enemmän ulkomaalaisia kuin Suomessa.
Sama täällä <3 lapsuuden perhe, sukulaiset, järvi, sauna, karkit, yöttömät yöt, suomenkieli...rauhallisuus, hiljaisuus, luonto, lappi
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:45"]
"Järjen rannalla" :) Mä käyn suomessa n. 3 kertaa vuodessa ja aina olen yhtä innoissani.
[/quote]
Apua mikä typo :D Niin kai tuosta ymmärtää että mikä oli oikeasta kyseessä! Hyvä vaan mennä hetkeksi takaisin, ainakin saa taas vähän harjoitusta tolle suomenkielelle.
Itse en ihan niin usein pääse, suurinpiirtein kerran vuodessa käyn.
-Ap
Jatkahan miettimistä ja tule kun kerkiät..!
Joudutko nykyisessä asuinmaassasi istumaan järjettömyyden rannalla :) Sori, oli vaan niin hauska typo. Kivalta kuulostaa, hauskaa Suomen-visiittiä!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:50"]
Joudutko nykyisessä asuinmaassasi istumaan järjettömyyden rannalla :) Sori, oli vaan niin hauska typo. Kivalta kuulostaa, hauskaa Suomen-visiittiä!
[/quote]
No välillä tämä meno täällä on kyllä aika järjetöntä :)
Kiitos!
-Ap
Minä olen myös menossa käymään Suomessa kesällä, ja odotan jo matkaa innolla. Laukun pakkaan varmaan täyteen tuliaisia. :)
T. Toinen ulkosuomalainen
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:05"]
Minä olen myös menossa käymään Suomessa kesällä, ja odotan jo matkaa innolla. Laukun pakkaan varmaan täyteen tuliaisia. :) T. Toinen ulkosuomalainen
[/quote]
Joo, pitääkin kysellä että mitä haluaisivat täältä. Hyvää reissua sullekkin! :)
-Ap
Ap ei ilmeisesti ole vielä kovin montaa vuotta asunut ulkomailla, jos sanoja ja lauserakenteita pitää etsiä?
Minä halusin ekoina vuosina Suomeen kesälomalla, mutta enää en. Tosin tänä kesänä saatan piipahtaa, koska passi pitäisi uusia.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:23"]
Ap ei ilmeisesti ole vielä kovin montaa vuotta asunut ulkomailla, jos sanoja ja lauserakenteita pitää etsiä?
Minä halusin ekoina vuosina Suomeen kesälomalla, mutta enää en. Tosin tänä kesänä saatan piipahtaa, koska passi pitäisi uusia.
[/quote]Käännäs tuo sanomasi äidinkielellesi niin vien sen tarkistettavaksi huomenna
[/quote]
7 vuotta olen asunut täällä, ja kieli on sen verran hankala että pitää aina välillä miettiä kyllä sitä että miten päin se sanajärjestys menikään, ja jotkut tietyt sanat on hankalia. Ei sitä ihan hetkessä opi kuule natiivitasolle. Suomenkieli kun on oma äidinkieli niin se tulee myös helpoiten.
Mä olen muuten uusinut passin suurlähetystössä.
-Ap
Eiköhän siellä Porvoossa irtokarkkeja saa.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:16"]
Eiköhän siellä Porvoossa irtokarkkeja saa.
[/quote]
Jaa, mites tämä niinkuin provo olis? :) Muutenkaan en taida Porvooseen mennä, vaikka siellä on kyllä kiva K-marketti missä on hyviä karkkeja ;)
ulko, Mitä! MAMUMOKU!!! HÄ! ULKOMAALAINENJOUKKORAISKAAJAMAMULAINENNIEKERISMIÄS HÄ!!
[/quote]
Kaikella sitä pitää joidenkin yrittää päteä... "Minäpä olen asunut ulkomailla kauemmin kuin sinä, puhun uuden kotimaani kieltä paremmin kuin sinä, enkä ole enää oikeastaan suomalainen."
Ei kannata tulla ettei sua raiskata.