Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat pakotti lukioon, nyt olen täällä enkä jaksa. Rohkaiskaa.

Vierailija
12.03.2015 |

Kaipaan tsemppiä. Olen hyvä monissa aineissa, ja pari ainetta josta nautin kovasti. 

Mutta vastaavasti on hirveän paljon aineita mitä en vaan jaksa. Mulle avainsana on motivaatio ja se on enenevissä määrin hakusessa. Kävin alkuvuodesta kivoja syventäviä niin nyt tämä ja seuraava on täynnä mielialan alas raahaava pakollisia. Keskiarvokin on niin matala että amispaperit olis kai paremmat AMKn suhteen, yliopistosta en sitten tiedä. 

Opettajatkaan ei tunnu pitävän minusta paria lukuunottamatta. Minulla ei ole selvää suuntaa ja tavoitetta mihin olisin menossa lukion jälkeen niin sekään ei motivoi. Haluaisin vain olla sähköasentajaopiskelija ja työskennellä kohti selkeää päämäärää ja työelämää. 

Lisään vielä että tarkoitus ei ole mollata lukiota. Minulle se ei kuitenkaan sovi ja tuntuu että voimat loppuu. 

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:25"]pyydä vanhempia että antavat luvan erota kirkosta ja vaihda uskonto ET:n, niin pääset lukemasta tylsiä jeesus juttuja. [/quote] Hieno provo hermanni! Et ole tainnut käydä lukiota? Lukion uskonnonkursseilla käsitellään mm. maailmanuskontoja, ja tais olla myös Suomen eri herätysliikkeitä. Kyllä on kamalaa sivistyä ja oppia maailman ja Suomen historiasta, ja siitä mitä muuta on olemassa kuin ev.lut. kirkko. Vai mitä? Pikaisen googletuksen perusteella noita ei lukion ET:ssä opiskella. Toki en halua ET:tä mollata kun ei ole siitä kokemusta, hyvää filosofiseettistä pohdiskelua varmasti sielläkin. Toki lukiossa on sitten erikseen 3 filosofian kurssia... (joista minä uskontoakin opiskellut sain 10 kaikista) Mutta todella typerä ja epätosi luulo, että lukion uskonnossa olisi vielä "tylsiä jeesus__juttuja"! :D (Btw, opettele yhdyssanat)

[/quote]

No tulihan se sunkin tyhmyys esiin. Aivopesty olet sinäkin. Ja kun ei ole muuta asiallista sanottavaa, niin sitten on kiva nussia pillkua. Miksi käytät tais sanaa? Taitasi on oikea muoto. 

Olen kyllä istunut kaikki saatanan uskonnon tunnit koulussa lukiota myöten ja kuule ihan kirkkoon kuulumattomana ja kiitettäviä numeroita saaneena kun oli hyvä muisti. Sisko sai sipendejäkin uskonnosta. Mutta paskaakaan en ko. tiedolla ole tehnyt. En tosiaankaan muista jeesuksen kavereita saati miksi jotain kirkolista juhlapyhä vietetään eikä kiinnosta niin hevonvittua lutkukirkon touhut. Onneksi lapsen ei tarvitse moisella paskalla mieltään täyttää ja pelailla jotain helvetin mooses pelejä vaan saa olla lokoisasti pienryhmässä ET tunnilla ja miettiä paljon laajemmin asioita kuin yhden "valmiiksi" esitetyn näkökulman kautta. 

Vierailija
62/80 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:25"]

pyydä vanhempia että antavat luvan erota kirkosta ja vaihda uskonto ET:n, niin pääset lukemasta tylsiä jeesus juttuja.

[/quote] poika otti ET:n lukiossa, ei ainakaan multa kysynyt ja isä ei ainakaan sitä oo antanut. Ihan ok. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:23"]

AP tässä taas.

Ensiksi kiitos aivan ihanista kommenteista. Sain niistä jopa niin paljon voimaa että sain kokonaisen yhteiskuntaopin esseen kirjoitettua. :)

Amikseen en ole näillä näkymin vaihtamassa vaikka sekin ajatus on päässä pyörinyt ja hakeminen tavallaan houkuttanut. Tavoite on kuitenkin lukion paperit. Sieltä minne, sitä en tiedä, vaan ei onneksi tarvi vielä tietääkään. Sähköalan DI vois olla aika kova juttu kyllä. Tarvin oikeesti just nyt tollaisia kannustavia kommentteja, oli itsetunto maissa kurjan päivän jäljiltä ja nälkäkin vielä. Nyt tuntuu jo paremmalta. 

[/quote]
mahdollisuuksia on monia kun on luonnontieteissä todella hyvä

Vierailija
64/80 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 16:17"]

Minkä ikäinen olet, ap? 16? 17? Kirjoitat, että "et jaksa" ja "voimat loppuu".

Se kuulostaa hyvin huolestuttavalta. Sinun iässäsi voimia ja energiaa pitäisi olla vaikka muille jakaa.

Lukio ei ole ylivoimainen asia normaalijärjellä varustetulle ihmiselle. Se kannattaa käydä loppuun, sillä lukio avaa todella paljon mahdollisuuksia. Mikään ei estä sinua sen jälkeen hakeutumasta sähköalan opintoihin, jos vielä siltä tuntuu, mutta mielesi saattaa parissa vuodessa muuttuakin.

[/quote] Kyllä se kuules voimille otti normijärkeiselle, kun piti lukea jotain aivan älyttömiä aineita, joilla ei ole ollut mitään merkitystä elämässä niitä oman alansa töitä paiskiessa koulujensa jälkeen. Jospa lukiossakin keskityttäisiin vain olennaisiin aineisiin, joista olisi tulevassa elämässäkin hyötyä, kuten esim. matematiikkaan ja kieliin, kemiaan&fysiikkaan, terveystietoon, mutta että uskontoa ja historiaa, yäks!

[/quote]

AP vielä lisää että en siis halveksu näitä mitään oppiaineita. Ne on varmasti tärkeitä, mutta itselle motivaatio on vaikea löytää. Ja kyllä, olen normaalijärkinen. Minulla on kolme kympin ainetta, matikka, fysiikka, kemia. Niitä jaksan opiskella koska koen onnistuvani ja oppivani, ja mikä tärkeintä, ne kiinnostavat minua, sekä itsessään ja siksi että ne ovat olennainen osa toivealaani. 

Vaikeaa on nimenomaan heikommat aineeni jotka ei lisäksi jaksa kiinnostaa minua henk. koht vähääkään, vaikka varmaan tärkeitä ovatkin. Monia ei kiinnosta matikka, silti se on tärkeää. 

Tällä hetkellä minulla on kurja olo, enkä halua ajatellakaan huomista koulupäivää. Tuntuu todella raskaalta yrittää olla ahkera tunneilla että ei tarvisi kotona enää niin paljon lukea, kun pitää koettaa paitsi läpäistä myös pitää keskiarvo sellaisella tasolla että pääsen AMKhon jos se tuntuu hyvältä sitten kun olen abi.

Ja olen 16, 1998 tyttö. Lukion ekaluokalla. Kiitos hirveästi kannustavista viesteistä. Ja anteeksi avautuminen, tällä hetkellä tunnen vaan olevani ihan hukassa :(

-AP 

[/quote]  panosta myös äikkään ja enkkuun ruotsia unohtamatta. Otat vielä biologian syventävät niin voisko lääkis kiinnostaa? Fysiikka on ihan olennainen lääkikseen pyrittäessä. 

Vierailija
65/80 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mooses-peli.
Tässä teille jostakin uskonnon kirjan liitteestä mooses-peli. Tuli meille kotiin kun toista tyhjää puolta puolta oli käytetty ryhmätyössä.

Otin tähän muutamia kohtia pelistä.... IHAN OIKESTIKO ne uskonnon tunneilla käyttää tällaisen paskan pelaamiseen aikaa?

5 mooses syntyy ja hänet viedän kaislakorissa Niiliin. odota yhden heittovuoron ajan mirjamin kanssa.

13 mooses tappaa egyptiläisen työnjohtajan ja joutuu pakenemaan. Mene kolme ruutua eteenpäin

57 aaron rakentaa kultaisen sonnin. palaa 3 ruutua taaksepäin.

63 mooses lähettää vakoilijoita kaananmaahan. oikaise kohtaa 74.

70 valellus jatkuu. Kansa napinoi ruuasta. pala 3 ruutua taakepäin.
83 mooses kuolee. Suret mooseksen kuolemaa. odota yksi heittovuoro.
90 Saavut Jerikon kaupunkiin Peli päättyy, kun pääset tasaluvulla kuapunkiin muuten valloitus jatkuu. 

Vierailija
66/80 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:25"]

pyydä vanhempia että antavat luvan erota kirkosta ja vaihda uskonto ET:n, niin pääset lukemasta tylsiä jeesus juttuja.

[/quote] poika otti ET:n lukiossa, ei ainakaan multa kysynyt ja isä ei ainakaan sitä oo antanut. Ihan ok. 

[/quote]

Olen joskus miettinyt että mitä saa rangaistukseksi jos ilmoittaa kouluun että lapsi ei kuulu kirkkoon vaikka oikeasti kuuluukin. Tuskin koulu tietoa tarkistaa mistään.

Vierailija
67/80 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP! Ehdottomasti käy nyt lukio loppuun, sen jälkeenkin voit vielä mennä amikseen ja opiskella käytännön ammatin jos se on sitä mikä todella kiinnostaa. Jos pärjäät hyvin lukiossa, ei kannata missään nimessä keskeyttää! Itselläni oli samanlaiset fiilikset lukiossa 2. luokalla, oikeasti mietin vakavasti keskeyttämistä eikä ollut motivaatiota lainkaan. Pinnistin kuitenkin vaikean vaiheen yli ja lopputuloksena oli 4 Laudaturin paperit. Nyt olen tuplamaisteri ja vaativassa asiantuntijatyössä finanssialalalla. Joten tsemppiä sulle, ajoittainen motivaation puute on lukiossa ihan normaalia. :)

Vierailija
68/80 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä joutuu usein tekemään kaikkea muuta kuin sitä kivaa ja motivoivaa. Tärkeintä on jaksaa puurtaa sen 

suosittelen lukemaan positiivareita. www.positiivarit.fi Sieltä löydät monia mieltä piristäviä jutuja

http://www.positiivarit.fi/miten_motivoida_nuorta_opiskeluun

Vierailija
69/80 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:53"]

Kaipaan tsemppiä. Olen hyvä monissa aineissa, ja pari ainetta josta nautin kovasti. 

Mutta vastaavasti on hirveän paljon aineita mitä en vaan jaksa. Mulle avainsana on motivaatio ja se on enenevissä määrin hakusessa. Kävin alkuvuodesta kivoja syventäviä niin nyt tämä ja seuraava on täynnä mielialan alas raahaava pakollisia. Keskiarvokin on niin matala että amispaperit olis kai paremmat AMKn suhteen, yliopistosta en sitten tiedä. 

Opettajatkaan ei tunnu pitävän minusta paria lukuunottamatta. Minulla ei ole selvää suuntaa ja tavoitetta mihin olisin menossa lukion jälkeen niin sekään ei motivoi. Haluaisin vain olla sähköasentajaopiskelija ja työskennellä kohti selkeää päämäärää ja työelämää. 

Lisään vielä että tarkoitus ei ole mollata lukiota. Minulle se ei kuitenkaan sovi ja tuntuu että voimat loppuu. 

[/quote] Jätä salaa kesken, ja hae sitä ennen toiseen koulutuspaikkaan,vaikkapa sinne amiksen sähkölinjalle, niin minäkin tein, lähdin kesken ekan vuoden käytyäni lukiota, vaikka sain ihan jeestodistuksen, mutta inhosin lukiota, ja halusin ammattiin valmistavaan koulutukseen, ja niin sitten teinkin, ja en ole katunut päivääkään.

Vierailija
70/80 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta jaksaa, itsekin väänsin tuossa yhteiskuntaopin esseetä itku silmässä, väsyttää ja vituttaa. Mutta välillä se on sellaista, menee ohi. 

Vierailija
71/80 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:56"] [quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:53"] Jätä salaa kesken, ja hae sitä ennen toiseen koulutuspaikkaan,vaikkapa sinne amiksen sähkölinjalle, niin minäkin tein, lähdin kesken ekan vuoden käytyäni lukiota, vaikka sain ihan jeestodistuksen, mutta inhosin lukiota, ja halusin ammattiin valmistavaan koulutukseen, ja niin sitten teinkin, ja en ole katunut päivääkään. [/quote] Jatkan vielä, ettei tule väärinkäsityksiä: siis hain kauppikseen, enkä amikseen. [/quote] Miten helvetissä voit hakea kauppikseen jos jätit lukion kesken etkä mennyt amikseen sitä ennen? Älä kuseta, kaikki tietävät että tuo on mahdotonta :D

[/quote]

Aika moni tarkoittaa kauppiksella kauppaopistoa, josta siis koulutetaan merkonomeja. Näinä päivinä sama juttu kuin amis, mutta menneinä vuosina hieman hohdokkaampi. 

[/quote] No, kyllä ennen vanhaan hyvään aikaan kauppaoppilaitos oli vaan hohdokkaampi kuin ammattioppilaitos, ja kauppiksesta valmistui sentäs mer ko no meja, eikä mitään jakoavaimen heiluttelijoita, erilaisia asentajia, muurareita, joilla työhaalarit tai essut töissään päällään. Merkonomit saavat olla esim. toimistotöissä ihan omissa vaatteissaan, eikä suojapukuja tarvita.

Vierailija
72/80 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:56"] [quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:53"] Jätä salaa kesken, ja hae sitä ennen toiseen koulutuspaikkaan,vaikkapa sinne amiksen sähkölinjalle, niin minäkin tein, lähdin kesken ekan vuoden käytyäni lukiota, vaikka sain ihan jeestodistuksen, mutta inhosin lukiota, ja halusin ammattiin valmistavaan koulutukseen, ja niin sitten teinkin, ja en ole katunut päivääkään. [/quote] Jatkan vielä, ettei tule väärinkäsityksiä: siis hain kauppikseen, enkä amikseen. [/quote] Miten helvetissä voit hakea kauppikseen jos jätit lukion kesken etkä mennyt amikseen sitä ennen? Älä kuseta, kaikki tietävät että tuo on mahdotonta :D

[/quote]

Aika moni tarkoittaa kauppiksella kauppaopistoa, josta siis koulutetaan merkonomeja. Näinä päivinä sama juttu kuin amis, mutta menneinä vuosina hieman hohdokkaampi. 

[/quote] No, kyllä ennen vanhaan hyvään aikaan kauppaoppilaitos oli vaan hohdokkaampi kuin ammattioppilaitos, ja kauppiksesta valmistui sentäs mer ko no meja, eikä mitään jakoavaimen heiluttelijoita, erilaisia asentajia, muurareita, joilla työhaalarit tai essut töissään päällään. Merkonomit saavat olla esim. toimistotöissä ihan omissa vaatteissaan, eikä suojapukuja tarvita.

[/quote]Onhan noilla ainakin siwan kassalla asut!

Ei vaineskaan, hieno koulutus sekin on. Ihan kun mikä vain tutkinto :) mutta lopetetaan tästä vääntäminen, se tuskin oli tämän ketjun tarkoitus 

Vierailija
73/80 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:25"]

[/quote]

[/quote]Onhan noilla ainakin siwan kassalla asut!

Ei vaineskaan, hieno koulutus sekin on. Ihan kun mikä vain tutkinto :) mutta lopetetaan tästä vääntäminen, se tuskin oli tämän ketjun tarkoitus 

[/quote] Ei lopeteta vielä, kun haluat vinoilla ja halventaa merkonomeja. Sen verran vaan sanon vanhana merkonomina ja paljon työkokemusta kerryttäneenä elämäni varrelta, että pakkohan noitten nykyisten merkonomien on sinne Siperian kassalle töihin mennä kun ei enää esim. pankkeihin tarvita, kuten joskus kauan sitten. Eihän pankeissa tarvita enää kuin lainapapereiden laatijoita, ja pankinjohtajia.

Vierailija
74/80 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 16:05"]

[/quote]

[/quote]

koulutetaan kauppiksessa datanomejakin.

Vierailija
75/80 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tässä on tämän ketjun aloittaja. Halusin vain nostaa ketjua, siltä varalta, että joku siihen aikanaan kommentoinut vielä lukee tätä palstaa, kertoakseni, että minä selvisin! Sain tänään päähäni YO-lakin, ja sain vielä tuhat euroa rahaakin kun matikka meni hyvin kirjoituksissa. Huomenna sitten isot perhejuhlat, ja moni kaverikin on tulossa. Onneksi en antanut kuitenkaan periksi. Haluan kiittää ihmisiä, jotka kannustivat minua kun pohdin näitä kysymyksiä, silloin oli tärkeää päästä kirjoittamaan anonyymisti tuntojaan ja saada kannustusta joltakulta. -AP

Vierailija
76/80 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:56"]

Jätä salaa kesken, ja hae sitä ennen toiseen koulutuspaikkaan,vaikkapa sinne amiksen sähkölinjalle, niin minäkin tein, lähdin kesken ekan vuoden käytyäni lukiota, vaikka sain ihan jeestodistuksen, mutta inhosin lukiota, ja halusin ammattiin valmistavaan koulutukseen, ja niin sitten teinkin, ja en ole katunut päivääkään.
Jatkan vielä, ettei tule väärinkäsityksiä: siis hain kauppikseen, enkä amikseen.

Hae kauppikseen. Kävin lukion ja huonon keskiarvon vuoksi en päässyt amkiin vaan piti käydä ammatillinen tutkinto. Voisitko hakea kaksoistutkintoa opiskelemaan amikseen jos yo-tutkinto on niin tärkeä?

Vierailija
77/80 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:56"]

Jätä salaa kesken, ja hae sitä ennen toiseen koulutuspaikkaan,vaikkapa sinne amiksen sähkölinjalle, niin minäkin tein, lähdin kesken ekan vuoden käytyäni lukiota, vaikka sain ihan jeestodistuksen, mutta inhosin lukiota, ja halusin ammattiin valmistavaan koulutukseen, ja niin sitten teinkin, ja en ole katunut päivääkään.

Jatkan vielä, ettei tule väärinkäsityksiä: siis hain kauppikseen, enkä amikseen.

Hae kauppikseen. Kävin lukion ja huonon keskiarvon vuoksi en päässyt amkiin vaan piti käydä ammatillinen tutkinto. Voisitko hakea kaksoistutkintoa opiskelemaan amikseen jos yo-tutkinto on niin tärkeä?

Ammatillisen tutkinnon avulla siis pääsin amkiin koska paremmat arvosanat.

Vierailija
78/80 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin vaihtamaan alalle jolle oikeasti haluat.

Lukion voi suorittaa vanhempanakin, jos sille päälle tulee. Yleensä siinä vaiheessa on motivaatio kunnossa eikä opiskelu tunnu raskaalta. Tunnen kolme ihmistä joiden järjestys on ollut ammatillinen koulutus ja sitten vasta myöhemmin lukio (iltalukiossa), ja ovat olleet hyvin tyytyväisiä valintaansa.

Vierailija
79/80 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukion voi suorittaa vanhempanakin, jos sille päälle tulee. Yleensä siinä vaiheessa on motivaatio kunnossa eikä opiskelu tunnu raskaalta. Tunnen kolme ihmistä joiden järjestys on ollut ammatillinen koulutus ja sitten vasta myöhemmin lukio (iltalukiossa), ja ovat olleet hyvin tyytyväisiä valintaansa.

Sinänsä järkineuvo, mutta AP:han suoritti jo lukion. Halusi vaan kiittää tuesta, edellisellä sivulla oli siltä viesti.

Vierailija
80/80 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä järkineuvo, mutta AP:han suoritti jo lukion. Halusi vaan kiittää tuesta, edellisellä sivulla oli siltä viesti.

Juu, tosiaan enää tätä ongelmaa ei ole, mutta halusin vaan kiittää. Silloin pari vuotta sitten ei ollut ketään jolle olisin uskaltanut henkilökohtaisesti puhua asiasta, niin on kiva että tällaisia anonyymejä mahdollisuuksia on olemassa. Kuitenkin ne anonyymit kommentit auttoivat minua jaksamaan tylsien/hankalien kurssien yli, ja lopulta tekemään päätöksen olla jättämättä lukiota kesken. Nyt se on sitten tehty. -AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi