Köyhät = kateellisia
Hei. Olen 20v mies ja kyselisin vähän tälläistä että oletteko huomanneet että köyhät ovat aina kaikesta kateellisia? Olen pitkä, varakas ja komea. 200 m² omakotitalo yksin asuva, loma-asunto Espanjassa jne. Eli todella hyvin toimeen tuleva. Rahamies20v
Kommentit (25)
En ole. Mä olen varmaan sun mittapuulla köyhä. Kuitenkin rahat riittää ruokaan ja muuhun tarpeelliseen joten olen ihan tyytyväinen. Meillä on kiva vuokra-asunto, mahdutaan ihan hyvin eikä ole tolkuton lukaali siivottavana, espanjaan mua talvi-ihmistä ei saisi kirveelläkään, lomaillaan lapissa ennemmin. Mistä olisin kateellinen kun mulla on ihan toisenlaiset arvot elämässä kuin raha.
Unohdin mainita että vientiä siis riittää minulla. Päivittäin naiset tulevat ehdottamaan esim. ollessani kaupassa etyä harrastaisin seksiä heidän kanssaan. Ettäs niin komea olen. Rahamies20v
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:34"]Minusta taas kateellisuus ei liity varallisuuteen vaan elämän sisältöön. Ne, joiden elämä on henkisesti köyhää ovat toisille kateellisia. Jos on aidosti onnellinen perheestään ja harrastaa itselleen mieluisia asioita, ei ole mitään syytä kadehtia toisia. Olen opiskelija, siis hyvin varaton, mutta en ole koskaan kadehtinut kenekään rahoja. En halua niitä, olen hyvin tyytyväinen elämääni.
[/quote]
Ja lisään vielä, että toki ne henkisesti köyhän elämän eläjät voivat olla myös varattomia ja kouluttamattomia
Kateellisuus on suomalaisilla geeneissä, ei se katso tuloja tai elämäntilannetta.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:34"]Unohdin mainita että vientiä siis riittää minulla. Päivittäin naiset tulevat ehdottamaan esim. ollessani kaupassa etyä harrastaisin seksiä heidän kanssaan. Ettäs niin komea olen. Rahamies20v
[/quote]
Höh, pilasit hyvän provon tällä :( amatööri
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:34"]Unohdin mainita että vientiä siis riittää minulla. Päivittäin naiset tulevat ehdottamaan esim. ollessani kaupassa etyä harrastaisin seksiä heidän kanssaan. Ettäs niin komea olen. Rahamies20v
[/quote]
Tämä pelasti provon. Tyylikäs ylilyönti.
Ilman tätä olisi kyse ollut vain tylsästä provosta.
[/quote]
Ei tosielämässä. Sorry. Keksi parempi.
Hmm. En välitä rahasta. Toki olen joskus kateellinen, esimerkiksi siitä että joillain on varaa reissata kaikissa maailman kulttuurikohteissa mutta ei kateus mitenkään hallitse elämääni. Mieluummin otan paljon vapaa-aikaa kuin olisin naimisissa työn kanssa ja tienaisin hyvin.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:34"]Unohdin mainita että vientiä siis riittää minulla. Päivittäin naiset tulevat ehdottamaan esim. ollessani kaupassa etyä harrastaisin seksiä heidän kanssaan. Ettäs niin komea olen. Rahamies20v
[/quote]
Tämä pelasti provon. Tyylikäs ylilyönti.
Ilman tätä olisi kyse ollut vain tylsästä provosta.
[/quote]
Tää just pilas koko jutun :/
Nämä rahamiehet kaupassa ovat ihania. Yksi juoksi kerran perässäni ympäri kauppaa ostoskori käsipuolessa, kun olin tyttäreni kanssa kaupassa. Kovasti teki itseään tykö, vaikka ihan parisuhteessa olen. Lähinnä säälitti koko mies:D
höpö höpö. Jos on tyhmä pää ei rahalla mitään tee
Vaikee kuvitella että olet kaiken tuon ehtinyt tienata ihan rehellisesti ja omilla aivoillasi. Tiesitkö muuten että "köyhät" ei ole mikään erillinen nisäkäslaji, vaan joukkoon kuuluu lukuisia erilaisia ihmisiä, joilla on erilaiset historiat, elämäntilanteet jne? Moni on myös paljon fiksumpi, paremmin koulutettu, ahkerampi, enemmän elämässään aikaan saanut kuin sinä.
Hyvin harvoin köyhyys johtuu siitä, että ihminen olisi jotenkin huonompi kuin sinä. Elämä on aikamoista arpapeliä ja kun tarpeeksi monta ikävää sattumaa osuu kohdalle, syrjäytyminen tai köyhyys voi koskettaa ketä vain.
Ja ihan varmasti ihminen, jolla ei ole rahaa huolehtia itsestään ja lapsistaan toivoo, että hänellä sitä rahaa olisi. ja aivan varmasti saa hillitä aggressiotaan aika paljonkin jos näkee tuollaisen aivottoman öykkärin porskuttavan. Elämä on epäreilu ja on todella epäreilua että tuollaiset ääliöt voivat pporsastella, jkun joku toinen taas yrittää ruokkia ja kasvattaa lapsiaan toimeentulotuella, toipua esim. syövästä, erosta, masennuksesta tms ja pitää siitä yllä toivoa ja ihmisyyttä. MItä tulee omaan köyhyyteeni, opiskeluaikana en saanut vanhemmiltani yhtään rahaa ja korkeakoulututkinto jota suoritin, vei kaiken ajan,en ehtinyt juuri käydä töissä. Silloin ei pahemmin korppukinkkua ostellut. Toinen köyhyyden pätkä koitti kun erosin. Ostin kallilta alueelta hyvän kodin mulle ja lapsille. Samaan syssyyn alallani työt vähenivät huimasti ja sairastuin. Tili oli aika nopeasti tosi styhjä. Sinnittelin kuitenkin välillä ihan nollabudejtilla että satiin pitää asuntomme. Taisi siis olla "suhteellista" köyhyyttä, vaikka rahaa ei ollut käytössä yhtään.
Vaikea uskoa ettet olisi provo. Vaikka kaipa tuollaisia oksetuksia maailmassa riittääkin. En ole sulle yhtään kade. Tunnen vain vastenmielityyttä tuollaisra aivottomuutta ja röyhkeyttä kohtaan. Itse arvostan ihmisitä sen mukaan, miten paljon hyvää hän tekee elämänsä aikana. Mutta senkin olen tähän ikään mennessä oppinut, että jos joku on noin hävytön kuin sinä, hän on jäänyt todella paljosta vaille elämässään. kas kun vastuu omasta elämästään ja empatiakyky muita kohtaan kasvavat koettelemusten myötä. Tuollainen kermapalli ei siitä tiedä mitään, joten olet tavallaan hiukan "kehitysvammainen". Eikä siinä ole mitään kadehtimista. Köyhälläkään.
Rahalla ei voi ostaa oikeaa rakkautta joten ap voi puolestani vapaasi kaataa naisia sänkyynsä mutta sitä oikeaa ei tule koskaan löytämään vaikka kuinka rahoittaisi rakastajiaan.
Eikö ole surullista asua 200 m² omakotitalossa ihan yksin?
En kadehdi sinua yhtään (tosin minäkään en ole köyhä).
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:41"]
Vaikee kuvitella että olet kaiken tuon ehtinyt tienata ihan rehellisesti ja omilla aivoillasi. Tiesitkö muuten että "köyhät" ei ole mikään erillinen nisäkäslaji, vaan joukkoon kuuluu lukuisia erilaisia ihmisiä, joilla on erilaiset historiat, elämäntilanteet jne? Moni on myös paljon fiksumpi, paremmin koulutettu, ahkerampi, enemmän elämässään aikaan saanut kuin sinä.
Hyvin harvoin köyhyys johtuu siitä, että ihminen olisi jotenkin huonompi kuin sinä. Elämä on aikamoista arpapeliä ja kun tarpeeksi monta ikävää sattumaa osuu kohdalle, syrjäytyminen tai köyhyys voi koskettaa ketä vain.
Ja ihan varmasti ihminen, jolla ei ole rahaa huolehtia itsestään ja lapsistaan toivoo, että hänellä sitä rahaa olisi. ja aivan varmasti saa hillitä aggressiotaan aika paljonkin jos näkee tuollaisen aivottoman öykkärin porskuttavan. Elämä on epäreilu ja on todella epäreilua että tuollaiset ääliöt voivat pporsastella, jkun joku toinen taas yrittää ruokkia ja kasvattaa lapsiaan toimeentulotuella, toipua esim. syövästä, erosta, masennuksesta tms ja pitää siitä yllä toivoa ja ihmisyyttä. MItä tulee omaan köyhyyteeni, opiskeluaikana en saanut vanhemmiltani yhtään rahaa ja korkeakoulututkinto jota suoritin, vei kaiken ajan,en ehtinyt juuri käydä töissä. Silloin ei pahemmin korppukinkkua ostellut. Toinen köyhyyden pätkä koitti kun erosin. Ostin kallilta alueelta hyvän kodin mulle ja lapsille. Samaan syssyyn alallani työt vähenivät huimasti ja sairastuin. Tili oli aika nopeasti tosi styhjä. Sinnittelin kuitenkin välillä ihan nollabudejtilla että satiin pitää asuntomme. Taisi siis olla "suhteellista" köyhyyttä, vaikka rahaa ei ollut käytössä yhtään.
Vaikea uskoa ettet olisi provo. Vaikka kaipa tuollaisia oksetuksia maailmassa riittääkin. En ole sulle yhtään kade. Tunnen vain vastenmielityyttä tuollaisra aivottomuutta ja röyhkeyttä kohtaan. Itse arvostan ihmisitä sen mukaan, miten paljon hyvää hän tekee elämänsä aikana. Mutta senkin olen tähän ikään mennessä oppinut, että jos joku on noin hävytön kuin sinä, hän on jäänyt todella paljosta vaille elämässään. kas kun vastuu omasta elämästään ja empatiakyky muita kohtaan kasvavat koettelemusten myötä. Tuollainen kermapalli ei siitä tiedä mitään, joten olet tavallaan hiukan "kehitysvammainen". Eikä siinä ole mitään kadehtimista. Köyhälläkään.
[/quote]
Katsokaa nyt tämän köyhän ja kateellisen vuodatusta. Ei kukaan jaksa tuollaista paatosta lukea.
Minä olen 19, asun 400 m² omakotitalossa ja kaksi kesähuvilaa Italiassa. En käy edes kaupassa itse vaan tilaan ruoan kotiin mutta pizzakuskitkin ehdottelevat seksiä. Köyhät syöksyvät törmiltä kuolemaansa aina kun kävelen ohi.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:41"]
[/quote]
Katsokaa nyt tämän köyhän ja kateellisen vuodatusta. Ei kukaan jaksa tuollaista paatosta lukea.
[/quote]
Se just. Lukutaitoa tai kärsivällisyyttä ei voi loppupelissä rahalla ostaa. Eikä varsinkaan lukemisen ymmärtämisen kykyä. Siihen tarvitaan ihan henkilökohtaisia ominaisuuksia. Palkkaa beibe itsellesi joku konsultti joka muokkaa tekstit imbesillitaajuudelle. Jos on noin rikas, kannattaa hiukan olla perillä siitä mitä maailmassa tapahtuu.
Ap:lle tiedoksi sekin, että kritiikki ei ole sama asia kuin kateus. Mut minkäs tyhmyydelleen tietenkään voi.
Minusta taas kateellisuus ei liity varallisuuteen vaan elämän sisältöön. Ne, joiden elämä on henkisesti köyhää ovat toisille kateellisia. Jos on aidosti onnellinen perheestään ja harrastaa itselleen mieluisia asioita, ei ole mitään syytä kadehtia toisia. Olen opiskelija, siis hyvin varaton, mutta en ole koskaan kadehtinut kenekään rahoja. En halua niitä, olen hyvin tyytyväinen elämääni.