Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Facebookista havaittua: Paljon melua tyhjästä

Vierailija
12.03.2015 |

Olen huomannut että ne kaverit jotka eivät päivitä Facebookiaan juuri lainkaan, lisäävät todella harvoin kuvia ja tietoja elämästään, ovat oikeassa elämässä kaikista aktiivisimpia ja elävät ainakin omasta mielestäni ihailtavaa elämää. Ja ne keillä ei oikeasti ole mitään erikoista elämässä, tekevät suureleisiä päivityksiä jokaisesta piirakasta ja lenkistä joka väännetään. Ihmiset joiden elämä on suppean piirin sisällä tapahtuva tavallista arkea, pitävät eniten mekkalaa itsestään ja vaihtavat profiilikuviaan. Pidetään ikään kuin yllä illuusiota aktiivisesta elämästä. Mä tunnen kaikki FB kaverini henkilökohtaisesti, niitä on siellä mulla alle 50 ja jokaisen kohdalla pitää paikkaansa.

Myöskin ne joilla on oikeasti upea koti, eivät jaa kuviaan siitä mutta ne jotka asuvat perustaloissa ja sisustavat HobbyHallin ja Jyskin sisustustuotteilla kuvailevat kotiaan koko ajan, vaikka ne kodit ovat aivan tavallisia. Mun yksi kaveri entisöi itse huonekaluja ja hänellä on aivan upea, persoonallinen koti, mutta Facebookin perusteella sitä ei uskoisi koska kodista siellä ei ole mitään tietoa. Eikä uskoisi sitäkään, miten paljon hän matkustelee ja miten mielenkiintoista työtä hän tekee. Sitten kaikki lumiaurakuskit päivittävät sinne kuitenkin lumitilanteen (jonka kaikki näkevät ikkunastaan) ja kertovat missä söivät lounaan.

Mä en oikeastaan ajattele, että on mitään VÄÄRÄÄ siinä että esittelee taviselämäänsä, mutta olen laittanut merkille sen, että eniten meteliä pitävät ne, joilla ei oikeasti ole mitään tarjottavaa ja ne joiden elämää olisi mielenkiintoista seurata, elävät sitä eivätkä jaa sitä kaikille.

Paradoksaalista. Varmaan juuri tästä syystä Facebookista on tullut turhaakin turhempi paikka, kun ei siellä vaan ole mitään mielenkiintoista, se on vaan itseään esittelevien ihmisten temmellyskenttä jossa brändätään itseään ja tuodaan esille elämää, ruusunpunaisin lasein tottakai.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 10:54"]

Facebook on mulle nykyään ainakin enemmän yhdistys/järjestö/uutis jne. tiedon saantipaikka kun kavereiden päivitysten lukupaikka. Monet yhdistykset ja järjestöt tiedottaa paljon facebookissa ja uutisetkin tulee sinne eri lehdistä ja medioista nopeasti. Se mitä joku tuttu on lastensa kanssa puuhannut ei paljon kiinnosta. Mielestäni facebook on muuttunut ryhmävetoisemmaksi.

[/quote]Mullakin ehkä 0,5% on kavereiden päivityksiä. Pääsääntöisesti ihan muuta. Oikeastaan Facebook on mulle enemmän työasioiden ja harrastusten hoitoa varten. nko joku siellä vaan seurailemassa ystävien juttuja???

Vierailija
22/26 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein pitää korostaa kehua kuinka Facebook ei merkitse mitään ja kuinka ne ystävät siellä ovat naurettavia ja minä en ainakaan tarvitse heitä mihinkään enkä kerro itsestäni mitään enkä lähetä yhtään valokuvaa, nii!

Anteeksi nyt vaan, mutta miksi on meriitti olla epäsosiaalinen  sosiaalisessa mediassa?? Jos itse tahdotte käyttää sitä vain harrastusverkon takia, niin sallikaa nyt hyvän tähden muille muut tavat. He haluavat ehkä  tulla kuulluiksi, nähdyiksi, huomatuiksi. Jakaa tervehdyksiä ja kuulumisia, saada kuulumisia muilta. Heitä kiinnostaa kaverin uusi kampaus ja lasten pikkuiset tapahtumat tai valokuva kotipihan lumikiteistä.

Jos te ette kestä sitä normaalia kontaktin pitoa ja valokuvien vaihtoa, niin hyvänen aika, POISTAKAA kavereista! Minutkin, kiitos. En halua pitää tietämättäni ns. kaverina ihmisiä, jotka ylenkatsovat tuolla tavalla salassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä tylsiä kavereita, mun kavereilla ainakin on ihan hauskoja juttuja ja nättejä kuvia.

Vierailija
24/26 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri joka on raskaana (viimeisillään jo). Hän päivittää facea joka pv, just näitä ruokakuvia, kampaajakäyntejä ym. turhaa, mutta raskaudesta ei ole maininnut mitään. Tosi outoa mielestäni. Koska haluaa jakaa kaiken muun, miksei sit tollasta oikeaa uutista.

Vierailija
25/26 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä ymmärtänyt toisten facepäivityksistä valittajia, arvostelijoita tms. Mitä se on toiselta pois, jos joku sinne siloittelee todellisuuttaan? Ehkä se saa paskimmasta paskimman arjen tuntumaan vähän paremmalta. Onko se ihan kamalan väärin toisia kohtaan? Ja todelliset ystäväthän tietävät sen totuuden, lopulta. Kaikkinensa vain sillä on merkitystä.

Mä en kyllä ole tähän ilmiöön törmännyt. Aika avoimesti usein päivittävät fb-kaverit kertovat ylä- ja alamäkensä.

Vierailija
26/26 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui FB:n käyttö siihen kun tästä "jakamisesta" tuli trendi, eli siis kun jaetaan niitä uutisia, artikkeleita, toisten ihmisten päivityksiä, niitä "tosi hauskoja" kuvia ja mietelauseita... Mä en haluais nähdä fiidissäni mitään muuta kuin statuspäivityksiä ja ihmisten omia kuvia (en niitä muilta jaettuja).

En tiedä lakkasiko FB Purityni jossain vaiheessa toimimasta vai mistä johtui että fiidini alkoi olla täynnä ihmisiä, joita en itse ole fiidiini valinnut, niin katsoin parhaaksi deaktivoida koko paskan.