Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe ja lastenhoitovastuut

12.03.2015 |

Tilanne on tämä. Isällä kaksi lasta edellisestä liitosta (5 ja 13 vuotiaat) ja meillä yhteinen vauva 3 kk. Ed liiton lasten äiti häipyi yllättäen perheen elämästä viime syksynä, ja lapset jäivät kokonaan isälle. Siitä saakka sama laulu - en kuulemma osallistu tarpeeksi.

No, kaikki työmatkat, pitkätkin, olen lapset hoitanut ja muut menot on aina hoituneet, mutta tosi on, että oletan mieheni hoitavan näiden lasten "arkimenot" ja kurahousuasiat päiväkodissa. Lasten kasvatukseen minulla ei ole sanomista. Sanomattakin siis selvää, että olen osallistumisaspektista täysin eri mieltä, mutta nyt mietityttää, että onko muissa uusperheissä tosiaan niin, että nainen hoitaa kaikki lapset riippumatta siitä kenen ne ovat?

Koska oma osallistumiseni ei selkeästi riitä (eli apua saatavilla aina kun tarvis, mutta en automaattisesti hoida esim 5 vuotiaan kurahousuasioita tai hakemisia), yritän pohtia kenen asenteessa on vikaa.

Mainittakoon vielä, että hoidan vauvan täysin yksin, vaikka tämä siis yhteinen lapsi. Näin ollen olen luullut senkin olevan "auttamista", mutta mies ei sitä selkeästi tällaisena koe.

Sanottakoon vielä, että jouduimme tähän tilanteeseen täysin ylllättäen kun olin raskaana lasten äidin ottaessa hatkat.

Kommentit (2)

1/2 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps,mun suhteen alussa oli tilanne että 3 lasta oli vuoroviikot isällä ja äidillä. Itsellä 1 edellisestä liitosta. Kun tulin raskaaksi niin lasten äidin touhu karkas lapasista ja lapset muutti meille kokonaan. Ei ole helppo tehtävä täyttää toisen äidin paikkaa. Eikä sitä pystykkään tekemään. Tunnetasolla ei pääse samaan kuin omien lasten kanssa ja jonkin ajan kuluttua alkaa toivomaan että kun olisi aikaa olla enemmän omien kanssa eikä tarvitsisi aina miettiä toisen lapsia..

2/2 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen lisäys että n. 90% kotihommista,lapsista ja talon kunnossapitotöistä kuuluu minulle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi