Soittaako lääkäri verikokeen tulokset vai merkitseekö vain omakantaan mielipiteensä?
Kommentit (25)
Ei mulle ole soitettu. Kantaan on tulleet verikokeiden tulokset, ei mielipiteitä.
Ei oo sovittu mitään ja kantaan tullut merkintä, jossa ei suoranaisia toimintaohjeita ole vaikka tulos ei hyvä ollutkaan
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei oo sovittu mitään ja kantaan tullut merkintä, jossa ei suoranaisia toimintaohjeita ole vaikka tulos ei hyvä ollutkaan
Ap
Kai teillä jokin keskustelu oli siitä miten edetään? Onko tulossa uusi lääkäriaika? Ei verikokeita yleensä oteta ilman syytä ellei kyseessä ole seuranta, jolloin yleensä on sovittu, että ollaan yhteydessä, jos kokeissa on jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kai teillä jokin keskustelu oli siitä miten edetään? Onko tulossa uusi lääkäriaika? Ei verikokeita yleensä oteta ilman syytä ellei kyseessä ole seuranta, jolloin yleensä on sovittu, että ollaan yhteydessä, jos kokeissa on jotain.
Ei ollut keskustelua etenemisestä tai no tämä oli kontrolli. Ei ole lääköriaikaa.
Ap
Jos verikokeissa ei ole kummempaa, lääkäri vain kuittaa ne ja verikokeet näkyy Omakannassa. Jos siellä on jotain hälyttävää, eiköhän suhun oteta yhteyttä.
Voi myös olla, että sun pitää itse varata puhelinaika erikseen, kuten joku sanoi. Mulle ainakin viimeksi käskettiin varaamaan aika itse kun saan tulokset.
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla, että sun pitää itse varata puhelinaika erikseen, kuten joku sanoi. Mulle ainakin viimeksi käskettiin varaamaan aika itse kun saan tulokset.
Saitko ajan nopeasti? Mistä sen varasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko ajan nopeasti? Mistä sen varasit?
Ihan tavallisesta ajanvarausnumerosta, puhelinajan sai aika nopeasti. Tämä oli tosin kesällä, joten koronamyllerrykset on jo voineet muuttaa tilannetta.
Soita ajanvaraukseen ja varaa soittoaika, jos jokin tuloksissa mietityttää.
Ainakin omassa sairaanhoitopiirissä voi labrakokeitten tuloksista kysyä netin kautta hoitajalta. Hoitaja voi välittää kysymykset lääkärille, jos siinä ei selviä.
Riippuu siitä mitä on sovittu käynnillä. Jos on sovittu, että soitetaan niin sitten soitetaan. On myös voitu sopia, että tulokset tulevat kantaan ja sieltä voi katsoa tai, että laitetaan tekstiviestillä.