Olet juuri tehnyt ruoan ja se höyryää lautasellasi. Puhelin soi. Mitä teet?
a) vastaat ja sanot, että soitat myöhemmin uudestaan
b) annat soida ja mietit koko syömisen ajan, kuka se oli
c) muu, mikä?
Kommentit (41)
Pistän puhelimen kaiuttimelle ja syön samalla kun puhun ilman ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan ja sanon että ruokailu kesken. Palaan asiaan sitten myöhemmin.
Miksi? Eikö vastaamattomuus ole soittajalle aika selkeä merkki siitä, että juuri nyt en pysty puhumaan?
Hihitän ja kikattelen kuin pikkutytöt kun vastaan puhelimeen jännittyneesti änkyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan ja sanon että ruokailu kesken. Palaan asiaan sitten myöhemmin.
Miksi? Eikö vastaamattomuus ole soittajalle aika selkeä merkki siitä, että juuri nyt en pysty puhumaan?
Minusta taas on epäkohteliasta olla vastaamatta. Mieluummin vastaan heti ja riippuen asiasta palaan asiaan myöhemmin.
Vastaan ainoastaan lähimmille perheenjäsenille ja sanon, että olen syömässä, voinko soittaa kohta takaisin? Vanhukset alkaa olla sitä ikäluokkaa, että saattavat soittaa minulle vaikka oikea numero olisi 112.
Syön rauhassa ja soitan takaisin.
Menen äkkiä ruokieni kanssa sängyn alle piiloon kun puhelin soi.
Jännittyneenä työnnän sormet pimppiini ja oksennan alakautta.
Vedän suoleni irti ja teen siitä koirafiguurin. Otan siitä kuvan ja lähetän sen soittajalle.
Vastaan ja samalla syön. Oikein mässytän ja maiskuttelen että tulee selväksi että olen ruokapöydässä
Puhelin ei ole elämäni keskipiste niin syön rauhassa miettimättä koko puhelua ja ruuan jälkeen soitan takaisin
C. Lähden nälkäisenä ja hermostutneena baariin. Otan töistä sairaslomaa ja juon kaksi viikkoa putkeen. Yritän sen jälkeen syömistä uudestaan.
Jos sillä soittajalla on jotain oikeasti tärkeää asiaa niin soittaa uudestaan.
Vastaan ja sanon näin: " Vittuako sitä pitää just silloin soittaa kun syön." Ja sitten lyön soittajalle luurin korvaan.
Vastaan puheluun jos se on joku tuttu eikä puhelinmyyjä. Ei mun puhelut koskaan kestä kauaa, ehdin edelleen syödä ruokani höyryävänä sen jälkeen.
Puhelimeen on ihan tarkoituksella suunniteltu se nappi josta sen saa hiljaiseksi.
Kannattaa opetella sen käyttöä, ei voi olla niin vaikeaa.
Jos koko perhe on kotona, niin luultavasti puhelimeni on äänettömällä ja en huomaa koko asiaa ennen kuin syönnin jälkeen. Kaikki läheiseni kyllä tietävät, että soitan takaisin, kun on hyvä aika ja en hötkyile. Jos joku lapsista on jossain kodin ulkopuolella, niin heidän puhelut tulevat äänettömyyden läpi. He soittavat vain kun on asiaa, joten vastaan varmasti.
D Katson kuka soittaa, en vastaa. Päätän soittaa myöhemmin takaisin, mutta unohdan tehdä niin.
Jätän vastaamatta ellei puoliso tai lapsi yritä soittaa.
Vastaan pieraisemalla puhelimeen ja sanon pieru täällä, kuinka voin palvella... Pröööts!