Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Magneettiin huomenna - pelottaa

Vierailija
11.03.2015 |

Huomenna aamulla minulta kuvataan koko ranka ja hirveitä kauhujuttuja olen kuullut kaikilta tutuilta jotka ovat käyneet magneettitutkimuksessa. Selkä on koko päivän jumissa kun laitteesta tulee ulos. Yksi tuttuni oli oksentanut pelosta kun päätä oli kuvattu. 

Oliko minulla huono lääkäri kun ei tavallisilla kuvilla saa diagnoosia? Entä jos jätän vain menemättä, soittavatko minulle kotiin? 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä!
Itse jännitin todella paljon etukäteen tutkimusta. Pää kuvattiin.
Jännitin niin, että melkein oksetti. Putkessa olin n. 40min. Aika meni yllätävän nopeasti, sain kuunnella omaa musaa. Oikeastaan oli hyvä, että laite piti ääntä. Jos olisi pitänyt maata koko aika hiljaisuudessa. Olisi voinut olla kamalampaa. Epätietoinen olo.
Pidin silmiä kiinni koko ajan.
Mutta, hyvin meni!

Rohkeasti vaan menet siihen. Siitä kyllä selviää!

Vierailija
22/33 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa pelkäät, olen 15v ja pelkäsin ihan sikana mutta turhaan, siellä "putkessa" maakaat vain paikoillasi kuunnellen musiikkia, toisaalta kone pitää aikamoista meteliä että melu voi peittää musiikin.
Minulla meni kuvauksissa 1tunti, tämän tunnin aikana minua alkoi jopa väsyttämään.
Suosittittelen pukemaan sellaiset alusvaatteet jotka eivät sisällä metallia,sillä koneen sisään ei saa päästä metallia myös korut pitää jättää pois :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:14"]En ymmärrä mitä pelkäämistä siinä voi olla. Makaat selälläsi ja siinä kaikki. [/quote] Ahtaanpaikankammo..

[/quote]

Niin minullakin, mutta ei ole mitään ongelmaa, kun pidän silmät kiinni koko ajan.

[/quote]   Sorry nyt mutta et vissiin tiedä TODELLISESTA ahtaanpaikan kamosta yhtään mitään. Mut saatiin just ja just laitteseen sisään eikä ehditty edes konetta käynnistää kun jo olin saada hepulin. Siihen jäi kuvaus. Ilman nukutusta mua ei koneeseen saa ja nukutuksessa ei kuulemma voi tehdä. Diapami ei tee tarpeeksi suurta tokkuraa jotten tajuaisi missä olen. Tila on tosiaan niin ahdas että en pysty menemään. Toi n minuutti mitä olin siinä aiheutti yli kuukauden kestäneet painajaiset.

Nyt ois pitänyt mennä uudelleen mutta onneksi sain puhuttua tilalle TT-kuvauksen. Monen moista oon kokenut ja kestänyt mutta tuota vaan en.

Vierailija
24/33 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:27"]

Ei se putki nyt niin ahdas ollut, mun ainakin oli haölkasijaltaan yli 70 cm, kyllä siinä oli useampi kymmemem senttiä yläpuolella tilaa.

[/quote]  Se ihme "häkki" mikä tulee kasvojen yläpuolelle ja siinä on sitten se peili, tilaa on ehkä 10-15cm siinä välissä. Ei onnistu ahtaanpaikan kammoiselta. Muutenkin niin  ahdas että hätätilassa EI PÄÄSE POIS. 

Vierailija
25/33 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rtäällä ihmiset näköjään ymmärrä mikä oikeesti on klaustrofobia...ei siinä auta päätökset pitää silmiä kiinni jne, kun kumminkin TIETÄÄ miten ahdas jokin tila on ei auta yhtään vaikka sitä ei näkisi. Itse laitteessahan ei ole mitään pelättävää, se ei satu eikä mitään (niinkuin esim gastroskopia voi olla hyvinkin inhottava), mutta en halua ees pieneen hissiin tms joten ei auta :(

Vierailija
26/33 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:42"]

Ei se putki nyt niin ahdas ollut, mun ainakin oli haölkasijaltaan yli 70 cm, kyllä siinä oli useampi kymmemem senttiä yläpuolella tilaa.

[/quote]  Se ihme "häkki" mikä tulee kasvojen yläpuolelle ja siinä on sitten se peili, tilaa on ehkä 10-15cm siinä välissä. Ei onnistu ahtaanpaikan kammoiselta. Muutenkin niin  ahdas että hätätilassa EI PÄÄSE POIS. 

[/quote]

mikä häkki? Mikä peili? Minulla oli sivuilla pienet tyynyt kuulokkeiden lisäksi, koska mi ulta kuvattiin niska ja keskiselkä, joten pään piti pysyä täysin paiklllaan. Tilaa oli hyvin, putki oli iso ( Helsingin Magneettikuvaus) ja koko ajan oli yhteys hoitajaan. Siellä oli mikrofoni, ja pienet kaiuttimet, ja hoitaja kyseli välillä mikä olo, ja mitä seuraavvaksi tapahtuu. Ja pois pääsee helposti, tosin silloin kuvaus menee pieleen. Mä meinasin nukahtaa sinne, kenties torkahdinkin.

Vierailija
27/33 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:42"]

[/quote]

mikä häkki? Mikä peili? Minulla oli sivuilla pienet tyynyt kuulokkeiden lisäksi, koska mi ulta kuvattiin niska ja keskiselkä, joten pään piti pysyä täysin paiklllaan. Tilaa oli hyvin, putki oli iso ( Helsingin Magneettikuvaus) ja koko ajan oli yhteys hoitajaan. Siellä oli mikrofoni, ja pienet kaiuttimet, ja hoitaja kyseli välillä mikä olo, ja mitä seuraavvaksi tapahtuu. Ja pois pääsee helposti, tosin silloin kuvaus menee pieleen. Mä meinasin nukahtaa sinne, kenties torkahdinkin.
[/quote]
Eli sulla ei ole ahtaanpaikankammoa. Mikäs siellä sillon ollessa. Ohis

Vierailija
28/33 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut lukuisia kertoja magneettikuvassa, usein myös kerroskuvauksessa ja ikinä, ei siis ikinä, ole tullut mitään haittavaikutuksia tai lisävaivoja. Aina on kuvattu vielä varjoaineen kanssa.

Mulla on kuvattu päätä, kaula- ja selkärankaa, vatsaa, polvia... eli kokemusta on.

Vierailija
29/33 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on siellä enemmäm yilaa kuin 25 cm

Vierailija
30/33 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:55"]

[/quote]

[/quote]   Kun kuvataan päänaluetta niin tulee ne tyynyt ja sitten sellanen häkki jossa se peili (josta näkee hoitajat) ja se peili on n10cm kasvoista. Tre magneetti rekassa ainakin näin. Lisäksi purki on niin ahdas että jos hoitaja ei tulisi päästämään pois niin mahdoton sieltä ois pois päästä. Ootko sä edes ollut oikeesti magnetissam, mä luulen että olet ollut TT viipalekuvauksessa. Sellane "lyhyt" putki , ei pidä ääntä, kirkkaat valot, hyvä ilmatila? Siinä on ihan kiva olla.

Vierailija
31/33 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle annetaan ap sellainen soittokellonappi käteen jos alkaa liikaa pelottamaan siinä putkessa. Hyvin se menee, ihan oikeasti. Sun kannattaa kertoa hoitajille että sua pelottaa niin saat jotain rauhoittavaa. -29

Vierailija
32/33 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:55"]

[/quote]

[/quote]   Taitaa olla hiukka laadukkaampi laite kuin Tre magneettirekassa. Googlettelin kuvia ja näyttäis että sinun laite ollut hieman tilavampi. Noissahan on toki jonkunverran eroja. Ja onneksi et ole joutunut tuota häkki/peili juttua kokemaan. Ei tosiaankaan kiva :(

Vierailija
33/33 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä avoimiakin magneettikuvauslaitteita nykyään olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi