Rehellisesti, mitä syötte/juotte?
Katselin tässä Dieetit vaihtoon! -sarjaa, ja tuli mieleen kysymys; mitä te muut ihan oikeasti, rehellisesti syötte&juotte päivän aikana?
Itse elän todella epäterveellisesti, melkein hävettää (eilisen aikana kuusi kuppia mustaa kahvia, rasiallinen kirsikkatomaatteja ja yksi suklaapatukka. Lisäksi vielä muutama tupakka, ehkä litra vettä).
Aina kun lukee näitä keskusteluja, kaikkien päivät on kuin suoraan terveyslehdestä, välillä en vain voi uskoa että porukka elää niin terveellisesti.
Kommentit (76)
Mä syön aivan jumalattoman epäterveellisesti, tänään mennyt lautasellinen kautapuuroa ja appelsiini, litra colalightia ja 5 jättimukia kahvia. enkä varmaan enempää syö.
- Aamulla smoothie (puolikas rahkapurkki, kourallinen mustikoita, maapähkinävoita lusikka ja maitoa)
- Lounaaksi jämät spagetista ja jauhelihakastikkeesta
- Välipalaksi Lidlin smoothie vauhdissa kuntosalille mennessä
- Iltapalaksi kanahampurilainen kotona ruisleivällä, tämä siis aika spesiaali kun paistoin kanafileitä lounaaksi niin tein sitten iltapalaksi tuollaisen hampparin.
- Sohvalla Snickers.
Tämä nyt oli jopa päivä parhaimmasta päästä jos omia ruokailujani mietiskelen. Helposti voisi Snickersin tilalla olla vaikka puolikas suklaalevy tai enemmänkin (ei nyt onneks joka päivä..)..
JUon ihan hirveästi mustaa kahvia. Syön ruisleipää sekä aamulla, että välipalaksi, päällä lähes poikkeuksetta oivariinia (vähempirasvaisempi), juustoa (rasvaisuus vaihtelee, nyt taitaa olla oltermannin kevyttä), ja tomaattia ja salaattia. Aamulla lisäksi puuroa, marjoja ja mehukeittoa ja piimää.
Lounaalla käyn unicafessa jossa syön sen mitä halvalla saa, aina valitsen kasvisruuan. Iltapäivällä käyn liikkumassa. Ongelma on se, että melkein aina liikunnan jälkeen olen taas supernälkäinen, ja ostan aika usein jonkun valmispatongin ja kolmioleivän ja jälkkärin, joka nyt pääsiäissesonkina on ollut sellainen pieni valkosuklaapashapurkki. Ostan myös ainakin kaksi kertaa viikossa levyn tummaasuklaata. Pitäis kyl jotain tehdä ton iltapäivän syönnin suhteen :(
Mä syön kanssa ihan väärin. En vaan osaa syödä säännöllisin väliajoin ja järkevästi. Eilen söin sentään jotain kunnon ruokaa, eli lautasellisen kanawokkia ja couscousia. Sen lisäksi yhden ruisleivän, yhden porkkanan, varmaan litra pepsi maxia ja kolme kuppia kahvia. Tänään oon syönyt vähän puuroa ja kaksi kuppia kahvia. Ja vettä.
Mä napostelen koko ajan. En tänäänkään ole syönyt mitään kunnollista, vaan vähän väliä jotain pientä. Siksi pyrin siihen, että kaapissa on aina edes jotain terveellistä naposteltavaa. Tänään oon syönyt kolme porkkanaa tikkuina, puolikkaan kurkun, kaksi palaa tummaa suklaata, kourallisen pähkinöitä, yhden omenan paloiteltuna, tomaatin, yhden palan näkkäriä sellaisenaan.. olikohan vielä muuta. Syön siis tyyliin kolme porkkanatikkua kerrallaan ja taas kohta jotain. Pitäisi syödä kunnolla ja lopettaa tämä närppiminen.
Tämän päivän ruokapäiväkirja kertoo näin:
Aamu:
125g rahkaa ja ananas viipale
2 kuppia kahvia maidolla
Lounas
Kanasalaatti+ 1rkl raejuustoa ja 1 kananmuna
1 tee
Välipala
Tonnikala/raejuusto/ananas pieni annos
Lounaalle en kerenny kotiin joten proteiinipatukka laukusta korvas tänään lounaan :/
iltapalaksi tänään kaurapuuro :)
Tänään: 3 palaa marjapiirakkaa, 4 isoa suklaakeksiä, 0,5 litraa maitoa. Tuskin enää syön tänään mitään, ehkä kuppi teetä illalla.
Syön muuten ihan perusterveellisesti mutta herkutteluun sorrun turhan usein..aamulla kaurapuuro raejuuston ja marjojen kera, lounas jotain perusruokaa ja salaattia(usein kasviskeitto, kanaa, spagettia) välipala rahkaa+marjoja+chiansiemeniä tai joku hedelmä, illalla teetä ja näkkäriä tai toinen lämmin ruoka (munakas ym.) jos treeneistä tulleena kauhea nälkä.
Paras ystävä aidosti syö normipäivänä omenan, kananmunan ja raejuustoa dekä paljon kahvia ja vettä.
Joskys energian tarpeeseen puuron veteen keitettynä, kanasalaatin tai jtn keittoa.
Ite en vois elää tolla ruokavaliolla ja määrillä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:45"]
JUon ihan hirveästi mustaa kahvia. Syön ruisleipää sekä aamulla, että välipalaksi, päällä lähes poikkeuksetta oivariinia (vähempirasvaisempi), juustoa (rasvaisuus vaihtelee, nyt taitaa olla oltermannin kevyttä), ja tomaattia ja salaattia. Aamulla lisäksi puuroa, marjoja ja mehukeittoa ja piimää.
Lounaalla käyn unicafessa jossa syön sen mitä halvalla saa, aina valitsen kasvisruuan. Iltapäivällä käyn liikkumassa. Ongelma on se, että melkein aina liikunnan jälkeen olen taas supernälkäinen, ja ostan aika usein jonkun valmispatongin ja kolmioleivän ja jälkkärin, joka nyt pääsiäissesonkina on ollut sellainen pieni valkosuklaapashapurkki. Ostan myös ainakin kaksi kertaa viikossa levyn tummaasuklaata. Pitäis kyl jotain tehdä ton iltapäivän syönnin suhteen :(
[/quote]
Mikset laita kotonasi kunnon päivällistä liikunnan jälkeen/illalla? Hassua turvautua johonkin patonkeihin ja kolmioleipiin, kun kroppa tarvitsisi liikunnan jälkeen kunnon monipuolista ateriaa.
18 lisää: Ja olen ylipainoinen, 162/70. Ei siis se määrä vaan nimenomaan laatu.
Suurimmaksi osaksi syön vaaleaa leipää ja juustoa. Juomana vettä 2-3 litraa päivässä. Satunnaisesti syön lämmintä ruokaa. Vihanneksia ja kasviksia tosi harvoin. 169/66
Einestä, kahvia, alkoholia, sipsiä. Kuulostaapa karulta, mutta totta tämä on. Voisin syödä jonkin hedelmän pitkästä aikaa...
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:58"]
Einestä, kahvia, alkoholia, sipsiä. Kuulostaapa karulta, mutta totta tämä on. Voisin syödä jonkin hedelmän pitkästä aikaa...
[/quote]
Sama täällä. Kumma kyllä, tällä paskalla ruokavaliolla olen vielä nelikymppisenäkin hoikka ja terve.
Perussetti arkena menee jotakuinkin näin:
Klo 8 aamulla 2 leipää peruspäällisillä, teetä maidolla, puoli lasia tuoremehua
Klo 11 lounaaksi edellisen päivän päivällistä, esim. nakkikeittoa, lohta ja riisiä, täytetty paprika, makaronilaatikkoa tms. kasviksia ei tule kauheasti eväänä syötyä, tässä pitäis tsempata.
Klo 18-19 syön päivällisen, kun teemme kunnon ruoan. Eli normaali päivällinen + reilusti kasviksia myös, eli salaattia tai keitettyjä vihanneksia yleensä lisukkeena.
Iltasella tulee usein vielä naposteltua jotain, esim. syötyä pulla, pari palaa suklaata, juotua lasi kaakaota tai limpparia tms. tai syötyä sipsipussin jämät viikonlopulta. Tässä pitäisi tsempata, että kalorit pysyisivät kurissa.
Minä syön arkisin aika kevyesti ja kohtuu terveellisesti, ihan oikeasti. Syön 3 kertaa päivässä, ei koskaan välipaloja tai napostelua. Aamuisin jogurtti ja hedelmä, lounaaksi työpaikan salaattilounas ja leipäviipale, päivälliseksi kotiruokaa jossa paljon vihanneksia, hedelmä jälkkäriksi.
Sitten on kyllä silloin tällöin mässypäiviä, jolloin ruokavalio on tyyliä pelkkää roskaruokaa, karkkia ja kaljaa.