Rehellisesti, mitä syötte/juotte?
Katselin tässä Dieetit vaihtoon! -sarjaa, ja tuli mieleen kysymys; mitä te muut ihan oikeasti, rehellisesti syötte&juotte päivän aikana?
Itse elän todella epäterveellisesti, melkein hävettää (eilisen aikana kuusi kuppia mustaa kahvia, rasiallinen kirsikkatomaatteja ja yksi suklaapatukka. Lisäksi vielä muutama tupakka, ehkä litra vettä).
Aina kun lukee näitä keskusteluja, kaikkien päivät on kuin suoraan terveyslehdestä, välillä en vain voi uskoa että porukka elää niin terveellisesti.
Kommentit (76)
Olen kyllä oikeasti vähän järkyttynyt. Vastaanotolla kaikki kertovat kuinka hyvin ja terveellisesti syövät. Tiedän toki, että asioita kaunistellaan mutta silti tämä ketju järkytti.. Ei ihme että maassamme on nii paljon ihan elintavoilla estettäviä sairauksia - eivät ne vielä siinä nelikymppisenä näy, mutta odottakaan vuosikymmenen tai kaksi.
Oho, onpa tänne tullut pljon vastauksia! Täällä kirjoittelee ap, joka ennen tämän ketjun aloittamista oli syönyt vähän kurkkua ja yhden höttöpaahtoleipäsiivun. Nyt päätin vähän ottaa itseäni niskasta kiinni, kävin ruokakaupassa ja ostin kaikkia ihania juttuja mistä voin kokkailla kaikkea hyvää! Olen melko hyvä kokki, mutten ikinä jaksa käydä kaupassa ja tehdä ruokaa. Jospa nyt tulisi muutosta.
Iltapalaksi tein muuten hetki sitten valkosipulista tomaattimunakasta, palan real -ruisleipää kasviksilla ja join lisäksi lasillisen kauramaitoa. Jospa tämä tästä! :)
Voi teitä. Moni ei vaikuta ollenkaan nauttivan ruuasta tai sen tekemisestä. Olen nyt alkuviikon vetänyt leivän päälle itsetekemääni kananmaksapasteijaa vähintään puolen sentin paksuudelta. Yksi ilta tein rieskaa sen kanssa. Tänään päivällä kunnon lounas töissä ja nyt illalla taas pasteijaleipiä sekä pieni kulho kasvishernekeittoa. En ole ylipainoinen.
Klo 5.15 Kuppi kahvia, vähän maitoa
Klo 8.20 10% jogurttia, banaani
Klo 12.00 100 g tomaattia, 100g kurkkua, rasvaista juustoa, hummusta, kananmuna
klo 16.00 Kuppi kahvia, vähän maitoa
Klo 18.00 Paahdettuja vihanneksia n. 200g, kanafile, kermaa
Klo 21.30 Omena, sokeroimatonta maapähkinävoita
Aika normaali päivä.
Oon tänään syönyt aamupalaksi mysliä täysmaidolla, kananmunia ja kahvia maidolla. Päivällä kaksi kertaa lämmin ateria, vuohenjuustomakaroonilaatikkoa (juusto spessu, ei laatikkoa varten ostettu), rainbown suklaakeksejä pari, appelsiini. Juonut olen parin kahvikupin lisäksi lidlin maustettua kivennäisvettä ja hanavettä. Tää on ollut hieman huono ruokapäivä, aion vielä syödä iltapalan.
Normipäivä, n 1500 kaloria:
- aamiaiseksi gefiluspiimään tehty marjasmoothie, maitokahvi
- lounas tonnikala-avokadohässäkkää 2 ruisleipäpalaa
- ip maitokahvi
- päivällinen kanakastiketta ja riisiä, salaattia
- iltapalaksi maitokahvi, pulla ja nyt just hiivaleipäsiivu maksapasteijalla
Mä taas jaksan ihmetellä ap:n kaltaisia jotka ei osaa nauttia hyvästä ruuasta vaan korvaa sen jollain mässyllä?? Mulle jokainen suupala oikeaa ruokaa on todellinen nautinto. Rakastan kyllä jäätelöä ja herkkuja mutta nautintona ehkä kerran pari viikossa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:13"]
Täällä myös yksi ihan miten sattuu syövä. Eilinen oli aika tyypillinen: aamulla pari kuppia kahvia, lounasaikaan kalasalaatti ja vissyä, illalla (klo 19->) söin uunissa valmistettua leivitettyä mozzarellaa ja sen kanssa salaattia. Puoli pulloa valkkaria illan mittaa, ruokaa laittaessa, syödessä ja kirjaa lukiessa. Illalla yksi tupakka (olen lopettanut, mutta toisinaan poltan yhden). N38
[/quote]
Yle Areena: Reidunnin taistelu keuhkosyöpää vastaan
Kesto: 28 min
Nuorena aloitettu tupakanpoltto kostautui, ja Reidunn Markussen sairastui 51-vuotiaana keuhkosyöpään. Reidunn on kuitenkin urhea nainen ja ryhtyi sitkeään taisteluun syöpää vastaan. http://areena.yle.fi/tv/1637176
Aamulla: kaksi ruisleipää oivariinilla, juustolla ja kurkulla, iso kuppi kahvia maidolla
Lounaalla: riisiä, kanakastiketta, salaattia, pala leipää hummuksella, vettä, jälkkäriksi kahvia maidolla ja hedelmärahkaa
Iltapäivällä: 2 dominokeksiä ja kuppi kahvia maidolla, lasi vettä, omena
Päivällinen: Lämpimiä kasviksia, lihapullia, salaattia, vettä
Iltapala: banaani, viinirypäleitä ja kuppi teetä
Syön mielestäni terveellisesti ja ainakin tarpeeksi paljon. Jonkun mielestä varmmaan liikaa sokeria. Veden juontia pitäisi kyllä lisätä reippaasti. Aika moni JUO aivan liian vähän!
Tänään aamulla kaurapuuroa ja kaksi karjalanpiirakkaa, lasillinen vettä. Aamupäivällä kaksi viipaletta ruisleipää margariinilla, lasi jääteetä. Iltapäivällä kotitekoista pizzaa, lasi kokista. Nyt hörpin kokista.
Tänään syöty puuroa, kuppi kahvia maidolla, litra vettä, makaronia ja kanakastiketta, 4 palaa leipää, juustoa, kinkkua, kurkkua, leivos ja puoli pussia karkkia. Eli ei häävisti. 171/64.
Syön lähinnä suklaata (Fazer bleu) ja juon kokista.
Mitä! Et siis syöny eilen ku rasian tomaatteja ja suklaapatukan! No ehkä tosiaan kannatrais miettii ruokatottumuksiasi. Huh.
Syön palan tai kaksi leipää, juon pari kuppia kahvia. Vettä muutama lasi. Tuota ohjelmaa katsoessa iskee tajuntaan miten vähän itsekin syö.
Tiedän syöväni terveellisesti, mutta liian vähän. Minä voisin hyvinkin olla yksi niistä dieetit vaihtoon (englanti) sarjan laiheliineista, siis niistä jotka syövät terveellisesti mutta liian vähän.
Tänään aamulla kuppi teetä, iso pullo vettä ja banaani. Nyt söin 200g hedelmäsalaattia. Ja jotenkin pitäisi saada vielä 1000 kaloria tänään vähintään syötyä jostain, vaikka nyt on taas kyllänen olo.
Ihan rehellisesti: en juo koskaan alkoholia. Syön niin usein kuin mahdollista ruokani raakana, tai ainakin tuoreista raaka-aineista valmistettuna. En syö koskaan eineksiä. Vältän sokeria.
Ja teen sen ihan vapaaehtoisesti, ja ihan sen takia, että en halua epäterveellisiä aineita sisuksiini.
Niin, suklaapatukka ja niitä tomaatteja. Tänään on mennyt neljä isoa kuppia mustaa kahvia, yksi siivu paahtoleipää (kyllä, ihan valkoista höttöä) ja ehkä kymmenen senttiä kurkkua. Tiedän että pitäisi muuttaa asioita, välillä muutankin, mutta se aina lopahtaa. Vähän sama kuin ihmisillä, jotka aloittaa laihdutuskuurin ja palaa heti takaisin entiseen. :/ tosiaan tuo ohjelma aina välillä herättelee miettimään näitä asioita. Ap.
No tänään on menny: aamupalalla puuro ja äsken makaronilaatikkoa ja salaattia. Ihan perusruokaa :) Alkoa en juo.
T: 169cm/56kg
Maanantaina jätskii 250 ml, ranei majoneesilla ja uunikasviksia, mämmiä ja fetasalaattia. Eilen saakelisti ruisleipää ja yks annos porkkanasosekeittoa. Tänään pari banskuu, rahka, lohisalaattia, kasvistaco lisukesalaatil ja salmiakkia. Vähän liian epäsäännöllisesti välillä syön ja liikaa herkkui.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:29"]
Tiedän syöväni terveellisesti, mutta liian vähän. Minä voisin hyvinkin olla yksi niistä dieetit vaihtoon (englanti) sarjan laiheliineista, siis niistä jotka syövät terveellisesti mutta liian vähän.
Tänään aamulla kuppi teetä, iso pullo vettä ja banaani. Nyt söin 200g hedelmäsalaattia. Ja jotenkin pitäisi saada vielä 1000 kaloria tänään vähintään syötyä jostain, vaikka nyt on taas kyllänen olo.
[/quote]
Toiko terveellistä? Pelkkää sokeria.
Kebab ranskalaisilla ja lasi maitoa ! :)