Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hoitsuparkoja, kuinka ne nyt pärjää ilman facebookkia?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:43"]Miksi hoitajat ovat feispuukissa kesken työpäivän? Eikö niillä olekaan tarpeeksi töitä? Meitä on siis jymäytetty!
[/quote]
Kiire ei välttämättä ole ympärivuorokautista. Potilaan/asiakkaan kannalta se olisikin hiukan hankalaa.

Meillä ei varsinaisesti ole fb;tä kieletty, mutta se käyttöä on suositeltavaa harkita. Joskus olen hyödyntänyt sitä asukkaiden virikkeisiin (vanhustyö).

Vierailija
22/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:19"]

Kaikki halukkaat saavat tulla kanssani huomenaamulla klo 7 tutustumaan sairaanhoitajan työhön. Olette lämpimästi tervetulleita kaikki! P.S. Kertokaa minulle työpaikka, jossa ei ehditä pitämään kahvi-ja ruokataukoja. Olisi kiva tietää. Omalta osaltani voin sanoa (21 v alalla olleena),että kyllä hoitajatkin pääsääntöisesti pitää taukonsa, mutta useita kertoja viikossa on päiviä, jolloin ei ehdi syömään. Omalla työpaikallani tähän syynä liian vähäinen henkilökuntamäärä (privaattipuoli). Leikkaukset vaan venyy eikä ole ylimääräistä porukkaa, jotka päästäisivät salista tai heräämöstä syömään, vessaan tai edes kahville.

[/quote]

Esititkö virallisen kutsun? Onkos hallinto tietoinen tästä? Mikä sairaala. Pistä siihen faceen samalla kutsut niiden kiireittesi ohella. 
[/quote]

Voi sinua, kuulostat niin ahdistuneelta ja onnettomalta ihmiselta. Otan osaa :( terv. hoitaja joka kyllä käyttää facebookkia tauoilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:19"] Kaikki halukkaat saavat tulla kanssani huomenaamulla klo 7 tutustumaan sairaanhoitajan työhön. Olette lämpimästi tervetulleita kaikki! P.S. Kertokaa minulle työpaikka, jossa ei ehditä pitämään kahvi-ja ruokataukoja. Olisi kiva tietää. Omalta osaltani voin sanoa (21 v alalla olleena),että kyllä hoitajatkin pääsääntöisesti pitää taukonsa, mutta useita kertoja viikossa on päiviä, jolloin ei ehdi syömään. Omalla työpaikallani tähän syynä liian vähäinen henkilökuntamäärä (privaattipuoli). Leikkaukset vaan venyy eikä ole ylimääräistä porukkaa, jotka päästäisivät salista tai heräämöstä syömään, vessaan tai edes kahville. [/quote] Esititkö virallisen kutsun? Onkos hallinto tietoinen tästä? Mikä sairaala. Pistä siihen faceen samalla kutsut niiden kiireittesi ohella.  [/quote] Voi sinua, kuulostat niin ahdistuneelta ja onnettomalta ihmiselta. Otan osaa :( terv. hoitaja joka kyllä käyttää facebookkia tauoilla

[/quote]

Tyypillistä. Käydään persoonaan käsiksi, kun argumentit puuttuvat. Mutta eipä ole ensimmäinen kerta AV:lla. Aika surullistakin tuollainen, vaan on kuin kärpäsen surinaa korvissani. Kuka lie kirjoittanut?

Vierailija
24/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:19"] Kaikki halukkaat saavat tulla kanssani huomenaamulla klo 7 tutustumaan sairaanhoitajan työhön. Olette lämpimästi tervetulleita kaikki! P.S. Kertokaa minulle työpaikka, jossa ei ehditä pitämään kahvi-ja ruokataukoja. Olisi kiva tietää. Omalta osaltani voin sanoa (21 v alalla olleena),että kyllä hoitajatkin pääsääntöisesti pitää taukonsa, mutta useita kertoja viikossa on päiviä, jolloin ei ehdi syömään. Omalla työpaikallani tähän syynä liian vähäinen henkilökuntamäärä (privaattipuoli). Leikkaukset vaan venyy eikä ole ylimääräistä porukkaa, jotka päästäisivät salista tai heräämöstä syömään, vessaan tai edes kahville. [/quote] Esititkö virallisen kutsun? Onkos hallinto tietoinen tästä? Mikä sairaala. Pistä siihen faceen samalla kutsut niiden kiireittesi ohella.  [/quote] Voi sinua, kuulostat niin ahdistuneelta ja onnettomalta ihmiselta. Otan osaa :( terv. hoitaja joka kyllä käyttää facebookkia tauoilla

[/quote]

Mistä tuo ahdistuneisuus ilmenee, vai teitkö diagnoosin ilman valtuutta? Se on myös hoitovirhe!

Vierailija
25/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:38"]

[/quote]Ulkoyhteyksiä tarvitaan työasioihinkin, milloin täytyy googlata mitäkin osoitetta, labratilausta jne. Harva se päivä googlaan myös latinankielistä sanastoa, lääkkeitä saneluja purkaessani eli ei tosiaan mene netti kokonaan kiinni. t. osastonsihteeri

[/quote]

Tätä varten voi olla erillinen työasema, joka on ulkoverkossa. Tosin tämäkin yhteys voidaan reitittää muurin läpi ja siinä suodattaa sitten kaikki somet, Iltalehdet yms. turha ja ei työhönliittyvä. Työnantajan tehtävä ei ole tarjota "surffailukonetta" tauoille. 

Kyse ei ole mistään yleisestä nillittämisestä, vaan siitä mitä töissä ylipäätään on soveliasta tehdä. Facebookin ja muun vapaa-aikaan kuuluvan selailu ei todellakaan ole jotain, minkä pitäisi olla mahdollista - tai edes sallittua.

Itse olen töissä finanssialalla ja kyllä varmasti tulee hölmistyneitä katseita, jos kesken työpäivän joku selailee jotain huttua netistä. Välittömästi herää kysymys, että ehdit varmaan ottaa sitten vähän enemmän töitä vastuullesi? Itse en ainakaan palkkaa ihmistä joutokäymään toimistolle.

Vierailija
26/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:51"]"Kielletty". Kyllähän monessa firmassa on blokattu viihde- ja somesivustot ihan palomuurista.

Lisäksi herää kysymys, mihin hoitajien koneelta tarvitaan ulkoverkkoyhteyksiä ylipäätään. Luulisi niiden olevan tarkoitettu sairaalan omien järjestelmien käyttöön. Tällöin ulkoverkkoyhteyksien poisto ko. koneesta on ihan perusjuttu, jottei sitä kautta pääse muutenkaan toiseen suuntaan. Tällä kertaa sieltä tuli jokin lievempi virus, seuraavalla kerralla naiivi hoitsu asentaa sieltä troijalaisen, minkä jälkeen krakkeri levittelee ihmisten potilastietoja pitkin nettiä. 

Tämä on juuri se syy, miksi tarvitaan estoja eikä vain kieltoja. Ihmiset ovat todella pihalla tietoturva-asioista. Kotona sössiköön omat tietonsa maailmalle, mutta työympäristö on  eri asia.

T: Järjestelmäarkkitehti, joka joutuu osallistumaan myös tietoturva-arkkitehtuurin miettimiseen

[/quote]

Koska me hoitajat saatamme tarvita myös työasioihin nettiä... :-)

Vierailija
27/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin lukeminen tauolla on luonnollisesti jollain mystisellä paljon pahempi asia kuin Seiskan lukeminen.

Vierailija
28/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:38"]

[/quote]Ulkoyhteyksiä tarvitaan työasioihinkin, milloin täytyy googlata mitäkin osoitetta, labratilausta jne. Harva se päivä googlaan myös latinankielistä sanastoa, lääkkeitä saneluja purkaessani eli ei tosiaan mene netti kokonaan kiinni. t. osastonsihteeri

[/quote]

Tätä varten voi olla erillinen työasema, joka on ulkoverkossa. Tosin tämäkin yhteys voidaan reitittää muurin läpi ja siinä suodattaa sitten kaikki somet, Iltalehdet yms. turha ja ei työhönliittyvä. Työnantajan tehtävä ei ole tarjota "surffailukonetta" tauoille. 

Kyse ei ole mistään yleisestä nillittämisestä, vaan siitä mitä töissä ylipäätään on soveliasta tehdä. Facebookin ja muun vapaa-aikaan kuuluvan selailu ei todellakaan ole jotain, minkä pitäisi olla mahdollista - tai edes sallittua.

Itse olen töissä finanssialalla ja kyllä varmasti tulee hölmistyneitä katseita, jos kesken työpäivän joku selailee jotain huttua netistä. Välittömästi herää kysymys, että ehdit varmaan ottaa sitten vähän enemmän töitä vastuullesi? Itse en ainakaan palkkaa ihmistä joutokäymään toimistolle.

[/quote]

Eikö teillä ole ollenkaan taukoja työpäivän aikana? Miksi ei? Miksette vaadi saada pitää lakisääteiset tauot?

Vierailija
29/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:04"] Tuon takia ne lakkoilee jatkuvasti. Pitää saada sitä ja tätä. Monella yksityisellä on kielletty koko nettisurffailu. [/quote] Ja on niiiiiiin kiire. Valetta koko kiire. Fasessa kun menee aika niin tipatkin kuivuu. Hävetkää! [/quote] Mene sinne osastolle katsomaan minkälaista se työ on. Voin sanoa ettei kovin helppoa. P.s En ole hoitaja, mutta ootilaan omaisena on tullut nähtyä mitä se pahimillaan on.

[/quote]

Sitä se työnteko on. Luuleko hoitsut olevansa jotenkin erilaisia. Moniko kassamyyjä surffaa facessa kesken työpäivän? Olen nyt facessa mene toiselle kassalle.

Vierailija
30/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:04"] Tuon takia ne lakkoilee jatkuvasti. Pitää saada sitä ja tätä. Monella yksityisellä on kielletty koko nettisurffailu. [/quote] Ja on niiiiiiin kiire. Valetta koko kiire. Fasessa kun menee aika niin tipatkin kuivuu. Hävetkää! [/quote] Mene sinne osastolle katsomaan minkälaista se työ on. Voin sanoa ettei kovin helppoa. P.s En ole hoitaja, mutta ootilaan omaisena on tullut nähtyä mitä se pahimillaan on.

[/quote]

Sitä se työnteko on. Luuleko hoitsut olevansa jotenkin erilaisia. Moniko kassamyyjä surffaa facessa kesken työpäivän? Olen nyt facessa mene toiselle kassalle.

[/quote]

Mikä siinä on niin pahaa jos hoitaja tauollaan käy Facebookissa? Mikset nillitä siitä, että kassamyyjätkin pitävät taukoja ja saattavat jopa kuule käydä Facebookissa silloin? Mikä siinä hoitajien taukojen aikana harrastamassa nettisurffailussa on pahempaa kuin muiden alojen työntekijöiden taukosurffailussa??

Vierailija
31/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:49"]

[/quote]

[/quote]

Mikä siinä on niin pahaa jos hoitaja tauollaan käy Facebookissa? Mikset nillitä siitä, että kassamyyjätkin pitävät taukoja ja saattavat jopa kuule käydä Facebookissa silloin? Mikä siinä hoitajien taukojen aikana harrastamassa nettisurffailussa on pahempaa kuin muiden alojen työntekijöiden taukosurffailussa??

[/quote]

Uutisessa puhutaan työasemasta ja tuskin ihan pelkillä taukoajoilla siellä on olleet. Yksityisellä puolella on useita yrityksiä joissa työkoneilla ei saa surffata netissä. Toivottavasti jää pysyväksi ratkaisuksi. Todella luotettavaa kun asiakastiedot on samalla koneella. Tyhmä hoitsu ei tajua tietoturvasta mitään.

Vierailija
32/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Uutisessa puhutaan työasemasta ja tuskin ihan pelkillä taukoajoilla siellä on olleet. Yksityisellä puolella on useita yrityksiä joissa työkoneilla ei saa surffata netissä. Toivottavasti jää pysyväksi ratkaisuksi. Todella luotettavaa kun asiakastiedot on samalla koneella. Tyhmä hoitsu ei tajua tietoturvasta mitään.

[/quote]

*Taukoajoilla

Vierailija
33/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:43"]

Miksi hoitajat ovat feispuukissa kesken työpäivän? Eikö niillä olekaan tarpeeksi töitä? Meitä on siis jymäytetty!

[/quote]

Mutq kiire ja pieni palkka ja arvostus!
[/quote]
Mua jotenkin aina säälittää sunkaltaiset ihmiset. Mitä sulle on pitänyt tapahtua, että susta on tullut noin vastenmielinen ja ilkeä ihminen. Tosi surullista. Ja surullista siksi, että sun ja kaltaistesi takia minä ja moni muu ei enää koskaan tehdä hoitajan töitä. Mikään muu työ tässä maailmassa ei ole niin arvokasta kuin hoitajan tms työ ja sitten sen työn ja työntekijöiden arvostus on tuota luokkaa. Minua hävettää olla lähihoitaja ammatiltani, kiitos teidän.

Vierailija
34/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa tämä yleistys, että hoitaja=tyhmä. Eiköhän kyseinen netinkäyttäjä, joka viruksen on ladannut, ole vanhemman sukupolven edustajia, jotka eivät aina täysin handlaa tietotekniikkaa. Rautainen ammattilainen varmasti omalla alallaan, mutta netinkäyttö ei välttämättä ole sitä turvallisinta. En nimittäin usko, että nuoret hoitajat klikkaisivat linkkejä työkoneilla; sen verran on lapsuudesta asti opetettu kyberturvallisuutta.

Nimim. opetan usein "aikuisia naisia" käyttämään sähköpostia jne. vaikeaselkoista.

Vierailija
35/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ensinnäkään uutisessa ei missään sanottu että hoitajat kävisivät Facebookissa silloin kun pitäisi tehdä töitä. Toisekseen uutisesta kävi ilmi että syyllinen virukseen voi olla myös Internet Explorer. Ja sinä kauhistelit sitä että hoitajat käyvät facessa kesken työpäivän. Et sanallakaan huomioinut sitä, että hoitajillakin on taukoja työssään.

Miksi sinä lähtökohtaisesti oletat hoitsujen käyvän Facebookissa muulloinkin kuin tahoillaan? Miksi oletat hoitajien laiminlyövän työnsä Facebookin kustannuksella? Miten monta kertaa sinulle työvuorossa oleva hoitaja on sanonut että etsi toinen hoitsu kun mä olen nyt Facebookissa??

Vierailija
36/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole ollenkaan taukoja työpäivän aikana? Miksi ei? Miksette vaadi saada pitää lakisääteiset tauot?

[/quote]

Koska emme ole töissä "margariinitehtaalla". Lakisääteiset tauot kuuluu ummehtuneelle 70-luvulle, kuten työpaikalla tupakoiminenkin. Tämä on se suuri ero yksityisen ja julkisen sektorin välillä; lue: maksavan ja kuluttavan sektorin välillä. Yksityiselle tehdään töitä, pidetään se pikainen lounas kerran päivässä - jos sitäkään - ei  mitään "lakisääteisiä" taukoja pidetä. Olisikin koomista, kun kollega päättäisi nostaa yllätttäen jalat pöydälle tai kieltäytyä palaverista, kun on "lakisääteinen menossa"! Eikä hanskat myöskään tipahda, kun "työvuoron mitta" tulee täyteen kellossa, jos hommat on edelleen kesken. Ne firmat, missä moista harrastetaan eivät kovin kauaa tulosta tahkoa ja sitä myöten tulevat syödyksi.

...Jo riittää lätinä, aika jatkaa määrittelydokumentin tarkistamista, että ehdin nukkuakin muutaman tunnin ennen aamun ohrya ;)

Vierailija
37/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:53"]

Voi hyvänen aika tätä hoitsuvihaa, joka tällä palstalla vallitsee. Miksi ihmeessä? Mitä pahaa ne on teille tehneet?

[/quote]

No, toivottavasti kertovat tämän vihansa seuraavan kerran kun sairaalaan joutuvat. Ihan vaan että te hoitajat sitten tiedätte, että kenen tarpeista ei sitten niin juuri tarvitse välittää.

Vaikka kateuttahan täällä kitkerästi kitistään ammatista kuin ammatista, etenkin jos se vaatii korkeakoulututkinnon. Kannattaisi varmaan näiden tehdä elämällään muutakin kuin pullautella tasaisin ajoin pentuja itsestään ulos, niin voisi itsekin saavuttaa elämässään jotain.

Vierailija
38/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
39/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän fb:ssa muutenkaan ole koskaan saanut työajalla käydä, vai olenko väärässä? Tosin itse en ole facessa, joten en ole täysin varma. Mutta hyvin olen itse ilman pärjännyt. T. Hoitaja

Vierailija
40/50 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hoitajana 30 vuotta ja enpä ole kyllä työaikana käynyt fb.ssä. Miksi pitäisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi