Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka kuolleen ihmisen sairaalalaskut maksaa?

Vierailija
06.12.2021 |

Eräpäivä on kohta. Vainajan pankkitilille ei pääse ilman virkatodistusta, jonka saaminen kestää vähintään 2kk. Ja mitäs jos siellä ei ole rahaa?

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä maksuaikaa sairaalasta. Ja sitten kun pääsette tilille ja jos rahaa ei olekaan tai sitä on vaan hautajaiskuluihin, niin sairaalalasku menee sairaalan luottotappioksi. Mutta jos rahaa on, niin lasku kuuluu maksaa

Vierailija
2/134 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys laskuttavaan tahoon ja pyydätte maksuaikaa. Jos ei onnistu, ne menee perintään ja perunkirjoitusten jälkeen jos vainajlla rahaa ne pitää maksaa. Toinen vaihtoehto on että omaisten maksaa ja saa osuuden takaisin perunkirjoitusten jälkeen (jos siis mist maksaa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesä maksaa, voi neuvotella velkojan kanssa eräpäivän siirtämisestä, tai jos osakkaat yksimielisiä ja kuolinpesässä varoja, niin maksavat omasta pussistaan ja veloittavat kuolinpesältä jälkeenpäin.

Vierailija
4/134 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesä sen normaalitapauksessa maksaa. Olisin sinuna yhteydessä sairaalan laskutukseen, että eivät sitä ainakaan ulosottoon laita=lisää kustannuksia. Saattavat tehdä jopa laskun korottomaksi.

Vierailija
5/134 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vainajan pankki hoida nuo, jos nimittäin tilillä on rahaa?

Ja minkä virkatodistuksen saaminen kestää 2 kk?

Vierailija
6/134 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteys laskuttavaan tahoon ja pyydätte maksuaikaa. Jos ei onnistu, ne menee perintään ja perunkirjoitusten jälkeen jos vainajlla rahaa ne pitää maksaa. Toinen vaihtoehto on että omaisten maksaa ja saa osuuden takaisin perunkirjoitusten jälkeen (jos siis mist maksaa.)

Juuri näin.

Vierailija
7/134 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain virkatodistuksen vajaassa viikossa. Sen kanssa pankkiin menet ja laskut mukaan. Alkaa onnistua

Vierailija
8/134 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnilta saa todistuksia hyvin pitkällä viiveellä. 

Ystäväni joutui siirtämään veljensä perunkirjoitusta kahdesti.

Vierailija
9/134 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sellainen evankelisluterilaisesta kirkosta tilattava virkatodistus. Kun tilasin, sain ilmoituksen sähköpostiin, että käsittelevät tällä hetkellä 7vko sitten tilattuja virkatodistuksia. Niin oletan, ettei nämä joulunpyhät ainakaan lyhennä jonoa...

Vierailija
10/134 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain virkatodistuksen vajaassa viikossa. Sen kanssa pankkiin menet ja laskut mukaan. Alkaa onnistua

Koska ja mistä?

Vierailija
11/134 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolinpesä sen normaalitapauksessa maksaa. Olisin sinuna yhteydessä sairaalan laskutukseen, että eivät sitä ainakaan ulosottoon laita=lisää kustannuksia. Saattavat tehdä jopa laskun korottomaksi.

Todellakin tulee lisää kustannuksia, jos ei maksa. Edessä on melkoinen savotta laskujen kanssa. Äitini kuoli 10/2020. Juuri viime viikolla maksoin perintäkuluja kotivakuutuksesta. Tuo asunto oli kyllä jo myyty lähes 6 kk sitten, mutta pelkkä ilmoitus Lähi-Tapiolaan ei riittänyt. Olisi pitänyt hakea valtuutus pesän jokaiselta osakkaalta. Lopulta oli helpompaa antaa vakuutusyhtiön irtisanoa sopimus maksamattomien laskujen vuoksi.

Vierailija
12/134 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnilta saa todistuksia hyvin pitkällä viiveellä. 

Ystäväni joutui siirtämään veljensä perunkirjoitusta kahdesti.

Mutta ei ap puhunut perunkirjoituksesta, vaan laskuista, mitä tulee kuoleman jälkeen. Meillä pankki hoiti maksut vainajan tililtä, kunnes sitten pidettiin perunkirjoitus.

Vierailija
13/134 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin pankin kuoressa mutsin laskut hänen pankkiinsa ja siellä hoitivat maksut.

Vierailija
14/134 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin pankin kuoressa mutsin laskut hänen pankkiinsa ja siellä hoitivat maksut.

80-luvulla?

Vierailija
15/134 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla?

Tein samoin vuosi sitten

Vierailija
16/134 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla?

2021 asia onnistuu ihan hyvin.

Vierailija
17/134 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin omalta tililtäni kuolleen äitini laskut. Asia huomioitiin sitten perunkirjoituksen perinnönjaon yhteydessä. Yksinkertaisinta on, että maksat ne omalta tililtäsi.

Vierailija
18/134 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla?

Tein samoin vuosi sitten

No et tehnyt. Pankki ei maksa mitään nykyään vaan jäädyttää tilit. Laskut menee karhuttavaksi ja lopulta ulosottoon.

Vierailija
19/134 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla?

2021 asia onnistuu ihan hyvin.

Jos pankki on koskenut kuolleen ihmisen tileihin, on se virkavirhe.

Vierailija
20/134 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vielä molemmat vanhemmat henigssä mutta ikää niilläkin alkaa olemaan, näitä kun lukee niin alkaa miettimään mikä savotta siin on edessä kun henki lähtee? Ei täällä saa edes saat*ana kuolla ilman, että joku tulee perimään sukatkin jalasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän