Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko diagnoosiin hakea oikaisua?

Vierailija
06.12.2021 |

Voinko mennä yksityiselle tutkimuksiin, jotta saan oikean diagnoosin. Nykyinen diagnoosi on väärä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä. Onko diagnoosi ollut kirjoitusvirhe vai onko sinut väärin diagnosoitu omasta mielestäsi?

Vierailija
2/13 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa kyllä. Onko diagnoosi ollut kirjoitusvirhe vai onko sinut väärin diagnosoitu omasta mielestäsi?

Väärin diagnosoitu. Olen mielestäni neurologisesti poikkeava, ollut aina. Siihen voi kuulua myös psykoottisia jaksoja. Minulla on raskas psykiatrinen diagnoosi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vapaasti mennä yksityiselle saadaksesi toisen mielipiteen. Mutta vaikka yksityislääkäri olisi diagnoosista eri mieltä, ei se velvoita julkisen lääkäreitä muuttamaan diagnoosiaan, elleivät he itse muuta mieltään sen oikeellisuudesta.

Vierailija
4/13 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin diagnosoitu. Olen mielestäni neurologisesti poikkeava, ollut aina. Siihen voi kuulua myös psykoottisia jaksoja. Minulla on raskas psykiatrinen diagnoosi. 

Raskas diagnoosi harvoin on väärä, näihin tarvitaan todella paljon tietoa oireista ja niitä on myös pitänyt olla. Diagnooseja ihmisellä voi olla useita. Neurologisiin ongelmiin ei yleensä kuuluu psykopaatista käytöstä, mutta ne altistaa psyykkisille ongelmille.

Vierailija
5/13 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan mukaan oikaisuja hakevat palstalaiset, joilla on mt-ongelmia.

Voi tulla kalliiksi, kun etsii mieleisempää diagnoosia.

Vierailija
6/13 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan mennä neurologisiin testeihin. 

Vierailija
7/13 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskas diagnoosi harvoin on väärä, näihin tarvitaan todella paljon tietoa oireista ja niitä on myös pitänyt olla. Diagnooseja ihmisellä voi olla useita. Neurologisiin ongelmiin ei yleensä kuuluu psykopaatista käytöstä, mutta ne altistaa psyykkisille ongelmille.

Tarkoitit varmaan psykoottista, ei psykopaattista. Kyllä siitä neurologisesta poikkeamasta kertovassa jutussa lukee, että psykoottisia jaksoja liittyy usein siihen häiriöön.

Vierailija
8/13 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä mennä yksityiselle mutta joutuu itse maksamaan, tai siis sen aiemman osoittaminen vääräksi ja sitä kautta korvausvastuun hakeminen on käytännössä mahdotonta koska silloin kun itse menee vapaasta tahdostaan jollekin lääkärille, hyväksyy ko. lääkärin asiantuntijuuden, joten sen kyseenalaistaminen jälkikäteen vaatisi jo selvää näyttöä osaamattomuudesta tai tahallisuudesta tehdä virheellinen diagnoosi. Periaatteessa lääkärissäkäynti on sopimus potilaan ja lääkärin välillä tarvittavasta hoidosta, mutta pakkohoito on erikseen, koska siinä ei ole potilaalla sananvaltaa ja sen vuoksi sen osalta on olemassa valitusmahdollisuus kuten muussakin julkisen vallan käytön perusteella tehdyistä ratkaisuista. 

Vierailija
9/13 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli diagnoosin oikaiseminen on käytännössä mahdotonta. Eipä sillä ole merkitystä, kun itse ymmärtää itseään paremmin sen oikean diagnoosin kautta. 

Vierailija
10/13 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli diagnoosin oikaiseminen on käytännössä mahdotonta. Eipä sillä ole merkitystä, kun itse ymmärtää itseään paremmin sen oikean diagnoosin kautta. 

Väärällä diagnoosilla on paljonkin merkitystä, terapiat ja lääkitys määritellään diagnoosin mukaan.

Vierailija
11/13 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei ole lääkitystä keksitty. Se on synnynnäinen poikkeama.

Vierailija
12/13 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia etenee helpoimmin niin, että tapaat ihmisen, joka diagnosoi sinut. Kerrot mitä mieltä olet diagnoosista jne. Harvemmin pääpuolen diagnooseja toinen lääkäri lähtee... korjaamaan.

Vierailija
13/13 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Sama tilanne kuin ap:lla. Kokemuksia tällaisesta?